Een valse start - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van elsenjan - WaarBenJij.nu Een valse start - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van elsenjan - WaarBenJij.nu

Een valse start

Door: els en jan

23 Januari 2013 | Mexico, Isla Mujeres

19-01-2013 vertokken voor een reis van 6 wkn naar midden amerika.
Jaap en Nikky L. hebben ons op zaterdagmorgen naar brussel gebracht
We vlogen met Air Canada. We hadden direct vanuit Brussel anderhalf uur vertraging.
De vlucht duurde ook een half uur langer dus je raad het al, we hadden onze eerste aansluiting gemist en vanzelfsprekend ook de tweede.
Het was ondertussen 21.00 uur Ned. tijd en we waren toch al erg moe. (15.00 uur canadeese tijd) We besloten op het aanbod van Air Canada in te gaan om met hotelovernachting en dan de dag erna met een directe vlucht van uit Montreal naar Cancun te vliegen.
We werden naar het Hilton gebacht en toen slapen. En geslapen dat we hebben, 12 uur lang.
We hadden het tijdsverschil van 7 uur niet mooier kunnen aanpakken.
De volgende dag om 14.00 uur met een directe vlucht naar Cancun.
Van dik vriezen naar tropische temperaturen. Heerlijk.
Aangekomen een taxibusje geregeld en toch op weg naar ons geboekte hotelletje al was het een dag te laat.
We besloten te doen of onze neus bloede en we gingen proberen alsnog al was het een dag later in het geboekt hotel te slapen.
En het lukte. De receptioniste begreep er ook niets van maar we kregen uiteindeliijk een kamer. Weer lekker geslapen en op 21-01 omstr. 08.00 uur liepen we onze eerste strandwandeling in de zon en 25 graden.
De volgende dag zijn we aan het bekijken wat te gaan doen. Uiteindelijk besloten we (impulsief) naar een eiland te gaan waar de ferry hier voor ons hotel vertrekt. Het eiland Isla mujeres, minder toeristisch en een aanbeveling van de Lonely Planet.
Hier gaan we voor. Niks plannen en kijken wat op ons pad komt. We zitten weer direct in onze way off live. Leven het back packen, en de vrijheid.
Hier zijn we nu enkele dagen Lekker luieren in de zon op een tropisch eiland met een relaxte sfeer.
Nu vlug er een paar foto's er aan plakken en weg is ons eerste reisverslag.

• 23 Januari 2013 - 06:52

Eva (ontmoet In Het Café In Bolivia :-)):

Wat heerlijk om jullie verhalen weer te lezen!! Ben ook een keer met een vriendin in de Cancun regio geweest en wij vonden isla mujeres ook een heerlijk eiland! Wij hadden alleen daar de fiets gepakt ipv een golfkarretje en heb en nog nooit zo hard gezweet :-)
    Geniet ervan en ik kijk uit naar het volgende verslag!!

• 23 Januari 2013 - 07:25

Jaap:

Luilakken, ga eens aan de reis beginnen!!

• 23 Januari 2013 - 07:34

Anja Van De Ven:

Hallo luitjes,
    Ik zie het al, jullie zijn al helemaal gewend aan het zonnige Mexico. Leuk om jullie verslagen weer te lezen. Geniet ervan en tot de volgende keer. Groetjes Anja

• 23 Januari 2013 - 09:11

Hannie:

Ah, dat ziet er weer geweldig uit, leuk om jullie verhalen weer te lezen en de foto's te zien! Volgens mij hebben jullie ondanks de valse start toch een goed begin van de vakantie! Wij hebben nog steeds moeite met temperatuursverschil, kunnen maar moeilijk wennen. We zijn ook erg moe.... Maar als ik jullie zo zie, is van koud naar warm dan ook veel gemakkelijker dan van warm naar koud, ha ha...
    Geniet ervan en veel groetjes van ons.

• 23 Januari 2013 - 09:20

Maurice:

Wij zijn jaloers! Zo! :P

• 23 Januari 2013 - 12:01

Marc Vd Kerkhof:

Jezus Jan /Els. mooi verhaal je krijgt........., Mijn voeten zijn hier ijsklompen nu.-15 gr.
    Het ziet er daar allemaal wel exotisch uit.mooie foto's (els).veel plezier en lees de e reader maar leeg.
    Carpe diem.

• 23 Januari 2013 - 12:34

Jessy:

Heeej levensgenieters!
    Fijn om te horen en te zien dat jullie reis nu eindelijk is begonnen. Leuke foto's!!! We zijn erg benieuwd naar de rest van de reis dus niet te lang luilakken daar! Wat gaan jullie allemaal op dat eiland doen? heel erg nieuwsgierig wat deze reis zal brengen voor jullie! In de tussen tijd zullen wij alleen maar meer jaloers worden hahahaha wat een verschrikkelijke kou hier! Verder hier geen nieuws ...
    Geniet ervan!!! Xxxxx

• 23 Januari 2013 - 12:37

Wil Van Hoof.:

Beste Jan en Els.
    Van de vertragings-ergernis in de kou, en dan de volgende dag weer die verrekte zon. Ik voel aan dat het zwaar is voor jullie. Geniet van ieder moment. Harrie belde net of ik morgenvroeg om 08.30 uur ............... Ik dacht aan jullie maar heb toch weer "ja" gezegd.
    Maak er een fijne tijd van. Ik volg je op de voet. Gr Wil.

• 23 Januari 2013 - 13:29

Harrie En Riny P.:

Hallo Els en Jan,
    al lezend denk ik, hoe ervaren kun je zijn! Elke reis brengt toch weer zijn leerpunten mee! Verrassend dat jullie voor 'een bloedende neus' kozen in het hotel, ik weet niet of ons dat gelukt zou zijn! De uitwerking stimuleert deze aanpak wel!!
    Ik hoor jullie bij de HEMA nog zeggen 'met dit weer hebben we er heel veel zin in', we benijden jullie momenteel erg. De sneeuw is hier op plaatsen een ijsvlakte geworden. Het zwaartepunt moet tijdens het lopen goed boven je voeten blijven anders schiet je onderuit. En voorlopig blijft het nog even zo.
    Dus geniet ervan! (Dat doen wij ook als we bij de verwarming jullie verslagen lezen en de foto's bekijken!!)
    Tot de volgende keer en heel veel reis- en zonplezier!!
    Hartelijke groet, Harrie en Riny.

• 23 Januari 2013 - 13:33

Joost:

Hey oudjes! Met een flinke omweg via de Canadese sneeuw dan toch in Megikooo! terecht gekomen. Geniet ervan!!

• 23 Januari 2013 - 19:50

Claudia:

Hoi Jan en Els,

Fijn om te lezen dat het zonnig en warm is. Wij kijken er erg naar uit om de kou even te ontvluchten. Ben erg benieuwd naar jullie ervaring op Isla Mujeres. Ik heb nl eens gelezen dat er veel zandvlooien zijn.
    Geniet van het mooie weer en de relaxte sfeer. Wij zijn benieuwd naar jullie volgende bestemming en de foto's!

Groetjes, Esther & Claudia.

• 23 Januari 2013 - 21:03

Snebo:

Nou nou, ziet er goed uit!
    Toch nog even wat sneeuw meegepakt.
    Hier wordt het ook beter komend weekend, we hebben de tuinstoelen al buiten staan.
    Staat Jan goed dat hoedje, paste het direct?
    En Elske: "da kind gun je toch een Fanta"
    Jullie hotelleke, waar Els de'r zwempak hangt te drogen, had wel eens een verfje mogen hebben.
    Maar ja, als de zon maar schijnt.
    Veel plezier verder!

• 24 Januari 2013 - 19:12

Arpa:

Hallo luitjes,
    Gelukkig dat iedereen mee werkte zal wel aan jullie onschuldige gezichtjes hebben gelegen!!
    Zo kan het alleen maar beter worden niet dan ?
    Lekker genieten en tot het volgende reisverslag.
    Liefs van ons.

• 25 Januari 2013 - 10:55

Pele:

Hé Jan en Els,
    Goed om te horen dat alles toch nog goeg is gekomen.
    Maar dat kan je wel aan Jan over laten, nu lekker genieten samen.
    Verder hebben we geen nieuws. (loes)
    Maar we houden jullie op de hoogte.
    Heel veel lieve groetjes van peter en Lean

• 25 Januari 2013 - 14:00

Paula En Kasper:

Hoi ElJa
    Ja hoor 't ziet er weer geweldig uit. Geniet maar lekker.
    Bij mij gaat de vlag uit ('t is wel de carnavalvlag) ik ben GESLAAGD.
    Dit is wel voor de laatste keer want ik was vreselijk zwenuwachtig.

Dikke kus Paula en Kasper

• 25 Januari 2013 - 20:25

Paul En Yvon:

Wat heerlijk in de zon ,geniet lekker en wij blijven jullie volgen.

• 26 Januari 2013 - 22:54

Rinie & Annie:

Hallo lieve familie,
    Een reis zonder strubbelingen dat gaat niet maar jullie zijn er weer goed uit gekomen.Onze meisjes hangen nog in de lucht op weg naar jullie toe.Doe ze maar de groeten en drink er samen maar een lekker pilsje op.Wij zijn over 3 mnd weer aan de beurt.
    De foto`s zijn weer prikkelend,heerlijk die zon en die vrijheid.Geniet er van zo lang als je kan.
    lieve groetjes en een dikke kus voor jullie en onze meisjes.
    Rinie & Annie,

• 27 Januari 2013 - 10:09

Ons Cor En Ben:

Nou dat was weer een goed begin .
    Als ik de foto zo bekijk hoeven jullie niet te mopperen,wij trouwens ook niet!!!
    We missen zo mooi de winter.
    Geniet er maar van ,maar dat zal wel lukken
    Jeroen is heel blij met de eriba !!!!!

Gr xxx knuf

• 28 Januari 2013 - 22:24

Sophie En Fred:

hallo Els en Jan, alweer ruim 1 week voorbij en dus nog weken te gaan. Mooi verhaal over het antidateren van jullie hotelboeking... en verbazend dat het jullie (of jou, Jan...) is gelukt. Het leek trouwens dat je de e-reader hebt geladen met de nieuwste versie van Stapel & De Koning... al aan het voorbereiden voor je volgende klus in Veghel ?? Wij proberen het hier recht te houden en wensen jullie nog een goed en zonnig verblijf in Midden-Amerika.

• 29 Januari 2013 - 09:46

Hub & Dorothé:

Hé Elja,

Dat gaat weer helemaal goed met jullie ondanks de "valse start"!!
    Lekker genieten van het heerlijke backpackersbestaan!!! Ook wij zijn wel 'n beetje jaloers.
    Maar... we hebben het ook heerlijk gehad in Egypte. Geweldig hotel en fantastisch weer. Tussen de 28 en 30 gr. De laatste dagen waren wel bewolkt maar de temperatuur was prima.
    Dus we hebben genoten. Iets korter dan jullie maar toch....

Veel plezier en genieten!!!!!!

Dikke knuffels van ons.

Jaap:

Update!!!

• 31 Januari 2013 - 11:15

Leo Hanny:

Zo heerlijk genieten, weer leuk om te lezen. wij weer thuis na een weekje sneeuw
    we blijven jullie volgen en zijn benieuwd naar het volgende verslag en foto,s
    groetjes

• 31 Januari 2013 - 19:06

Wilma En Peter:

Hier geen nieuws, weer mooie foto's, geniet van alles. Groetjes van ons.