Guatemala, van de kust naar het binnenland - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van elsenjan - WaarBenJij.nu Guatemala, van de kust naar het binnenland - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van elsenjan - WaarBenJij.nu

Guatemala, van de kust naar het binnenland

Door: jan en els

21 Februari 2013 | Guatemala, Antigua

Hoi allemaal.

We zitten nu in een prachtig door Unesco beschermd stadje in Guatemala, genaamd, Antigua.
Maar er is natuurlijk tussen Belize en Antigua het nodige gebeurd en hier komt het dan.

Na Placentia ( Belize ) zijn we naar een kustplaats ( Punta Gordo) gereist voor de oversteek/grensovergang met de boot naar Guatemala.
Daar aangekomen direct naar de immigratie en de bank. Nadat dat gelukt was met een taxi op zoek naar een verblijf. Het was de bedoeling hier een nacht te blijven maar uiteindelijk zijn we gillend die zelfde middag met de boot doorgereist naar Livingston. Punto Barrios bleek alleen een drukke havenplaats, niet ingericht op tourisme.
In Livingston een relaxed Guesthouse gevonden met een bijzonder gastvrije eigenaar, Ismael. Livingston bleek een rare samenstelling van rassen te zijn. Vroeger kwamen hier namelijke de slaven uit Africa aan land en dat was nog goed te merken. Later bleek dat Livingston de enige plaats in Guatemala te zijn waar nog zoveel negers wonen.
Hier nog 2 dagen een uitstapje gemaakt naar een primatief verblijf in de jungle aan de Rio Dulce. Aldaar nog een dag ons met een kano vermaakt en vollop gezwommen.
Vervolgens moesten we ons toch ook weer educatief bezig gaan houden. Na Livingston met de boot en de bus naar Flores en vandaar de Maya ruines van Tikal bezocht. Was toch erg mooi deze ouwe meuk, die maar gedeeltelijk waren gerestaureerd.
Na Tikal / Flores, met de bus naar alweer een "8ste wereldwonder" gegaan genaamd de watervallen van Semuc Champey. Weer een leuk primitief verblijf in een nationaal park. Daar gehiked, in groten gezwommen ( met kaarslicht) van bruggen gesprongen en in de wonderlijke watervallen gezwommen.
Toen we dit weer gehad hadden met gevaar voor eigen leven op weg naar de plaats waar we nu zijn. We zijn namelijk met 1 van de drie gevaarlijkste plaatsen ter wereld (de mini bus)gereist naar Antigua, waar we nu zijn. Een super luxe hotel genomen na onze ontberingen waar we nu dit verslag hebben geschreven. In deze bijzonder prachtige stad blijven we een paar dagen.
Nu het verhaal is weer lang genoeg dus stoppen we er weer mee.
Geniet van de foto's en de groetjes allemaal.

Liefs Jan en Els.

• 21 Februari 2013 - 08:18

Wilma:

Geweldig.

• 21 Februari 2013 - 08:36

Marlies:

Wat een belevenissen weer!
    Geniet lekker van de rest van jullie reis. Hier is het toch maar koud.

Groetjes van Alex en Marlies

• 21 Februari 2013 - 08:59

Liesbeth:

wheeeehhh..... ik wil oooook!!!
    Jan en Els: wat een prachtige foto's weer!!
    Mag ik het adres van foto nummer 7. Waarvoor dank!

groetjes Liesbeth

Liefs van oms

• 21 Februari 2013 - 13:08

Maria Rini:

Hoi ,

Els en Jan wat een geweldig verhaal wee,r er daar staat natuurlijk maar een beetje in van wat jullie allemaal weer hebben ervaren.Geweldige reis weer en mooie fotos s .Sorry maar ik moet opzoeken wat gehicked isi
    en dat springen van bruggen was dat aan een elastiekje ? .Ik hoor het wel als jullie weer thuis zijn, maar daar praten we nog niet over blijf lekker genieten ,

Groetjes Maria en Rini

• 21 Februari 2013 - 18:39

Herman En Ine:

Mooie foto's, vertaald ook heel mooi jullie ervaringen. Heerlijk om op deze manier te kunnen genieten van een andere wereld. Blijf ook deze laatste week nog alles opnemen en vertel ons dan jullie verhalen. Nog heel veel plezier en tot gauw.

• 21 Februari 2013 - 22:26

Fredn En Sophie:

hallo Els en Jan, had gisteren nog naar jullie site gekeken en toen was er nog geen update. Nu dus wel. Op google maps gekeken waar jullie precies zitten en ik ken daar de buurt (niet...) Ik zag wel dat er in de omgeving een aantal vulkanen liggen met dito meren, dus nog wat mogelijkheden om te hiken en te zwemmen. Het is vandaag de 21e van de maand, het salaris is weer binnen, dus jullie kunnen wat MIJ/ONS betreft nog langer wegblijven.....het werk gaat - ook zonder jullie - gewoon door, maar ik zal blij zijn elkaar weer te zien op de 6e van de komende maand. Groetjes

• 22 Februari 2013 - 09:09

Maurice:

Ja! Kom nou maar weer gewoon naar huis! Het is mooi geweest zo.

• 22 Februari 2013 - 10:01

Jessy:

Hoi els en jan!

Weer een stel prachtige foto's en wat een avontuur!
    Wat staat er nog op jullie lijstje? Blijf lekker genieten... Stiekum worden jullie erg gemist en willen we de verhalen uit eigen mond horen! Maar dat moet nog even wachten want de reis zit er nog niet op! Toevallig een programma gezien over guatamala over antiqwa en gatumalacity! Moest meteen aan jullie denken... Wij maken het hier goed en er zijn wat veranderingen maar die houden we nog even verassing tot jullie terug zijn! Veel plezier! Liefs

• 23 Februari 2013 - 12:54

Hannie:

Ziet er weer geweldig uit jongens! Heerlijk... en wat een contrast met hier, bbrrrr... Geniet van jullie laatste periode xxx

• 24 Februari 2013 - 14:21

Bep En Dick:

Els en jan
    Geniet nog lekker van jullie laatste week.Wij gaan nu een wandeling maken in de sneeuw,het is weer prachtig maar koud.gr.d e b

• 24 Februari 2013 - 14:43

Snebo:

Nou nou, ziet er allemaal mooi uit daar.
    Al helemaal ontstrest of moest je eerst de aap nog uit de boom kijken?
    Prachtig zo'n toer met kaarsen in een grot.
    Nog gedichten opgedragen?
    Gaat opschieten alweer, nog even en de kou zit weer in de lucht.

Groetjes, Snebo

P.S. gaat het een beetje met het spaghetti eten?

• 26 Februari 2013 - 09:23

Marianne:

wat een genieten heerlijk. wederom een geweldig verslag gemaakt.
    heel veel plezier nog geniet nog lekker want voor je weet ben je weer thuis gr marianne

• 27 Februari 2013 - 11:05

Rinie @ Annie.:

Hoi Jan en Els,
    Hoe gaat het met onze avonturiers?
    Weer ziin om naar huis te komen zal nog wel niet als ik jullie foto`s zie en de verhalen lees maar aan alles komt `n eind. we wensen jullie een heel goede thuisreis toe en hopen gauw weer iets te horen.
    Waar gaat de volgende reis naar toe,daar hebben jullie zeker al weer over na gedacht?
    liefs uit veghel Rinie en Annie.

• 28 Februari 2013 - 01:01

Marc V D Kerkhof:

Mooi Mooi Mooi, tjonge wat een reis weer.prachtige foto's en verhalen.
    Geniet er nog maar van want hier is het nog crisis. En koud.hele goede terugreis.
    gr.marc