De laatste story midden amerika alweer. - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van elsenjan - WaarBenJij.nu De laatste story midden amerika alweer. - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van elsenjan - WaarBenJij.nu

De laatste story midden amerika alweer.

Door: jan en els

28 Februari 2013 | Guatemala, Panajachel

Hoi allemaal.

Hier alweer onze laatste Midden Amerika story.
Met onze ervaringen in zuid- en nu midden Amerika was Antigua toch het meest bijzondere / mooie stadje wat we tot nog toe bezocht hebben. Een oud Spaans stadje met prachtige binnentuinen. Vanuit Antigua zijn we nog met een tripje naar de grootste markt (In Chichicatenango) van de regio geweest. Veel toeristen, veel kleuren en van alles te koop waaronder Jan zijn gewenste hangmat.( Op onze reis een doorslaggevend keuze argument en hij was er dan ook weer niet uit te slaan.)
Maar na 4 dagen zijn we toch nog doorgereist naar het lake Atitlan. Daar hebben we na een boottrip aangelegd in een klein plaatsje Santa Cruz. Vervolgens vonden we daar een prachtige eco lodge (Isla Verde) waar we uiteindelijk zelfs 4 nachten zijn gebleven. Heerlijk rustig in de natuur (met hangmat) ons al een beetje aan het voorbereiden op thuis. De temeratuur was daar uitstekend. Overdag zonneschijn, 30 graden en ’s nachts koelde het heerlijk af omdat dit meer op hoogte ligt. Ook fantastische uitzichten op de vulkanen rond het meer. We hebben er zelfs een zoon van vrienden van ons, Chris Hollanders met zijn vrouw Esther opgezocht in een buurtdorp genaamd, San Marcos die aldaar 10 maanden verblijven. Samen een gezellige middag in dit bijzondere plaatsje doorgebracht. (In San Marcos zijn veel oude Hippies en kunstenaars neer gestreken, waardoor en een aparte sfeer in dit dorpje voelbaar was.)
Nu zitten we nog 1 nacht aan het meer in het plaatsje Panajachel waarna we voor paar nachten weer terug gaan naar Antigua om nog te relaxen voor de terugreis zondag.

Nou geniet van de laatste foto’s en tot volgende week. (weer thuis)

Liefs Jan en Els.

• 28 Februari 2013 - 07:17

Jaap:

Ziet er weer goed uit!!
    Antigua zijn wij ook 2 weken geweest! Zo'n fijn stadje he!
    Geniet van jullie laatste weekendje en zie jullie maandag!
    xx

• 28 Februari 2013 - 08:06

Freddie & Wendy:

Wat is het toch snel gegaan. Volgende keer toch maar weer 3 maanden?! ;-)

De foto's spreken voor zich, het ziet er daar geweldig uit.

Geniet nog van jullie laatste dagen en tot volgende week!

Liefs Freddie & Wendy xxx

• 28 Februari 2013 - 09:17

Wilma En Peter:

Inderdaad wat is het snel gegaan, geniet nog van jullie dagen daar. En alvast een hele goeie reis.

Liefs Wilma en Peter.

• 28 Februari 2013 - 11:33

Monique (AVP):

Wat gaat het toch snel.
    Bedankt dat jullie ons weer meegenomen hebben op jullie reis :-) ik heb er van genoten.
    Geniet nog van jullie laatste dagen en een goede thuis reis.
    Groetjes,
    Monique

• 28 Februari 2013 - 13:50

Jeanne En Peter:

Het is vlug voorbij geniet er nog maar van het is mooi om mee te reizen groetjes Jeanne en Peter

• 28 Februari 2013 - 15:34

Gerard En Anneke:

Hoi Jan en Els,
    Wat gaat de tijd toch snel hé. We hebben weer van de reisverslagen en foto's genoten.
    wij wensen jullie een heel goeie terugreis en hopelijk is het ook in Nederland dan mooi weer. Dan kan Jan ook daar genieten van z'n hangmatje. Voor ons nog drie weken. Dan zit het er voor ons ook weer op.

lieve groetjes Gerard en Anneke.

• 28 Februari 2013 - 15:53

Nicole:

Nou, kwam er via de facebookpagina van jaap, op het allerlaatste moment achter dat jullie weer zo'n mooie pagina verzorgden. Handig.......haha
    Heb net even alle foto's bekeken en de verslagen gelezen. Wat een mooi avontuur weer!
    Foto's zien er geweldig uit!! Ik word er in ieder geval flink jaloers van. Lekker genieten nog die laatste paar dagen en tot snel.

Dikke kus,

Nic

• 28 Februari 2013 - 19:23

Hub & Dorothé:

Hé Jan & Els,

Ja, zit het er al weer bijna op.... Wat gaat dat tich snel hè?
    Leuk dat jullie Christophe en Esther nog hebben ontmoet. We zijn benieuwd naar de verhalen....
    Geniet nog de laatste paar daagjes en een hele goede reis gewenst.

Liefs en groetjes,
    HuDo

• 01 Maart 2013 - 14:07

Gerben:

Hoi Jan en Els,

Heel leuk om jullie verhalen en avonturen weer te lezen en te volgen en om de foto's te bekijken.
    Veel plezier nog de laatste dagen.
    En Jan het wordt weer tijd om uit je hangmat te komen en om te gaan fietsen. Wat denk je van woensdag 6 maart 07.05 uur op het bruggetje. Ik zal je de eerste dag nog uit de wind houden.
    Goeie reis terug en tot volgende week.
    gr. Gerben.

• 01 Maart 2013 - 19:29

Claudia:

Hey Jan & Els,
    Wat een mooie foto's weer!!!
    Geniet nog ff van de relaxte sfeer en al het moois om jullie heen. Helaas is t einde van jullie trip alweer in zicht. Maar we zeggen maar zo: "Op naar het nieuwe avontuur!!!"
    Alvast een hele goede terug reis.

Groetjes, Esther & Claudia xXx.

• 01 Maart 2013 - 19:48

Fred En Sophie:

hallo Els en Jan,
    time flies when you're having fun.....
    zegt Gerben ook nog dat je om 07.05 klaar mag staan op een bruggetje, maar op een 1e werkdag mag je ook met de auto komen.....ik zie je donderdag.
    goede thuisreis Sophie en Fred

• 02 Maart 2013 - 14:34

Loes:

Mooi weer allemaal!! geniet van de laaste dagen en goede terugreis! X

• 03 Maart 2013 - 14:33

Arpa:

He Luittjes,

Wel eentonig word het maar ook van ons, we hebben genoten en wensen jullie een fijne en goede terugreis .
    Ik kom zeker een keer een een dutje doen in de hangmat lijkt me zalig .
    Wijntje ,boekje, zon er bij wat wil een mens nog meer.
    Doeggg

Tot gauw Dikke kus