Belize - Reisverslag uit Placentia Village, Belize van elsenjan - WaarBenJij.nu Belize - Reisverslag uit Placentia Village, Belize van elsenjan - WaarBenJij.nu

Belize

Door: els en jan

10 Februari 2013 | Belize, Placentia Village

Hoi allemaal.

Weer een nieuw reisverslag nu uit Belize en al weer op helft van onze vakantie.
Wat vliegt de tijd toch als je het naar je zin hebt.
Na ons laatste reisverslagje zijn we de grens overgestoken van Mexico naar Belize. Dat gaat altijd met de nodige stubbelingen en onzekerheden. We moesten 40 euro betalen om mexico uit te mogen !!!! Aan de grens zijn er altijd “vrienden” die tegen betaling willen helpen om de grens over te komen. En als we dat dan niet doen wacht ons altijd de nodige onheil aan de andere kant volgens hun zeggen.
Nu in Belize werden we uiterst vriendelijk en gastvrij ontvangen. We sprongen direct op een chickenbus met keiharde reagge muziek en wij op weg naar Belize City. Na een busrit van 5 uur komen we daar aan en toen was het toch even slikken. Waar waren we nu toch weer te recht gekomen. Allemaal van die rasta negers. Het leek wel de zeedijk uit mijn tijd in Amsterdam. Uiteindelijk toch een goed hotel gevonden.
Van de eigenaresse van het hotel kregen we de tip om naar een bijzonder vogelreservaat Crooked Tree te gaan. Ze wilde ons (tegen betaling ) wel brengen. Wij er naar toe en het bleek een bijzonder leuk verblijf te worden van 3 nachten. Vollop vogels (geen enkele mus) en een prachtige natuur. Hierna weer terug naar Belize City. Het was al lang niet meer zo crepy en ook die rasta negers waren erg aardig. In Belize city direct met de watertaxi naar een bijzonder relaxed eiland gegaan, Caye Caulker genaamd. (Zo groot als Vlieland zonder auto’s) En dat was weer een erg goeie keus. Leuk verblijf met uitzicht op zee gevonden. Relaxte sfeer vollop reagge muziek samenvattend een goed verblijf. Jan is nog wezen duiken in het Blue hole wat erg bijzonder was. Na 4 dagen hadden we het ook weer gezien en wij op weg naar Placentia waar we nu zitten. Weer een super plek gevonden in een huis direct aan zee. Hier blijven we zeker een paar dagen.
PS het is niet allemaal rozengeur en manenschijn namelijk: Jan zijn kont is kapot van de harde banken in de chickenbussen, kloven in zijn voet en een afgebroken kroon, waardoor hij niet meer lachtend op een foto gezien zal worden.
Maar we genieten met volle teugen !!!

Nu dit waren weer onze belevenissen in vlogelvlucht en geniet maar van de foto’s.

Liefs Jan en Els.

• 10 Februari 2013 - 07:59

Jaap:

Ha oudjes!
    Op de helft alweer, wat gaat het altijd snel he!
    Wat een mooie vogels. Gelukkig voor Elsje was Jan de vogelspotter erbij!
    Heerlijk om die zonnige foto's te zien. Hier ziet het weer wit!
    Dus straks klappertandend de stad in voor de intocht!
    Heel veel plezier nog!
    xx

• 10 Februari 2013 - 09:34

Maurice:

Nu jullie er toch zijn: misschien kan Elsje ook wel van die lange zwarte dreads nemen! En kronen zijn sowieso overschat... De helft alweer? Zo'n vakantie van 6 weken is ook wel erg kort. Dat gaat gewoon te snel voorbij. Nee hoor. Jullie doen het toch maar mooi! Ben er trots van! En een beetje jaloers! x

• 10 Februari 2013 - 11:29

Arpa:

Ha lieve liutjes,

Wat spannend gelukkig ben ik er niet bij .( ben een schijterd)
    Maar al bij al komen jullie toch maar op veel mooie plekken .
    En voor de pijn van een afgebroken tand is er altijd wel een jointje te scoren
    Have fun nog de tijd die rest.
    Liefs van ons en dikke kus

• 10 Februari 2013 - 11:37

Rinie & Annie:

Hallo zonaanbidders,

Leuk weer wat van jullie te horen.Wat een mooie stranden en vakantieplekjes op de foto`s.Jan`s Place daar wil ik ook wel logeren of die andere strandhuisjes.
    Vervelend jan als je naar de pedicure moet maar ze heeft flesjes en potjes genoeg om je te helpen.Dat kontje van jou zou ik maar aan Els over laten,lijkt me beter dan die rasta mannen.en Anders de zon er op dat heelt ook snel.
    Hier is het carnaval,het zonnetje schijnt dus straks naar de optocht.
    heel veel groetjes uit Kuusegat van Rinie & Annie.

• 10 Februari 2013 - 13:34

Snebo:

No shoes, no shirt, no problem, "no woman ,no cry".
    Ziet er allemaal mooi en warm uit.
    Ze hebben toch een mooi huisje weggezet voor ons ventje.
    Valt me wel erg tegen hoor; een houten kont!, ik dacht nog wel dat Jan zo'n bikkel was.
    En dan nog een kroon kwijt.
    Wees maar blij dat het een kroon is, stel je voor dat je je " kroonjuwelen " kwijt was, dat
    was beroerder geweest!
    Nu Jan zijn fotomodelwerk klaar is, verwacht ik natuurlijk veel Els foto's.
    Ben benieuwd of je nog foto's van de zwarte Roepie roepi en van de Kroet kunt nemen.
    Die schijnen daar ook voor te komen.
    Veel plezier en avontuur van "wounded knee".

• 10 Februari 2013 - 13:59

Wilma En Peter:

Nog heel veel plezier, we genieten van jullie verhalen en foto's

• 10 Februari 2013 - 20:26

Claudia:

Tijd vliegt inderdaad voorbij!
    Wij zijn inmiddels een weekje thuis en hebben er de eerste twee werkdagen alweer op zitten.
    Genieten jullie nog maar van de komende drie weken daar, dat is beter dan carnaval vieren.
    Foto's zijn weer erg mooi!
    Groetjes, Esther & Claudia xXx.

• 11 Februari 2013 - 08:53

Liesbeth:

Wat een uitzicht daar aan het strand, zucht!
    Nog veel plezier daaro
    groetjes Liesbeth

• 11 Februari 2013 - 12:38

Anneke En Gerard Suijkerbuijk De Crom:

Wat ziet het er allemaal weer goed uit , buiten die paar strubbelingen dan. vooral de vogels zijn voor Gerard weer een feestje om naar te kijken en dan is hij toch wel een beetje (positief) jaloers hoor. Is die boot van jullie met die drie motoren???? Wij hebben het ook nog steeds goed hoor. het gaat ook voor ons opschieten. nog 5 weken en dan zit het er voor ons ook op , hoewel de tijd gevlogen is.

Veel liefs en een prettige voortzetting. Kus Anneke en Gerard.

• 11 Februari 2013 - 17:05

Harrie En Riny:

Hallo Els en Jan,
    n.a.v. jullie mail heb ik wat in mijn agenda gebladerd en het is inderdaad snel weer 4 maart. Geniet van de resterende weken maar dat is jullie wel toevertrouwd!! Lastig, de kwaal aan je achterwerk, Jan, maar dat ziet niemand, je afgebroken kroon wel, begrijp ik. Heel vervelend, dan! Misschien............... een reden om thuis straks weer als lichtpuntje te zien! Vooralsnog is het hier snijdend koud dus staar je nog maar niet blind op dat lichtpuntje. Mooie vogels hebben jullie gezien!!
    Met alle gebreken en manco's, geniet van de vrijheid en alles wat dat met zich meebrengt!!
    Hartelijke groet,
    Harrie en Riny

• 11 Februari 2013 - 19:36

Maria Rini:

Hoi ,

backpackers fijn dat jullie het weer zo leuk hebben,mooie verhalen en mooie fotos , het jan niet meer vogels geschoten, wat die blue hole is horen we wel gelukkig duurt dat nog even.

Nog heel veel reisplezier ,

Maria en rini.

• 13 Februari 2013 - 13:38

HuDo:

Zo, al weer de helft erop zitten! Gaat idd erg snel. "Time flies when you're having fun".
    Maar als je dit elk jaar kunt doen mag je niet mopperen.... Wat jullie ook niet doen natuurlijk.
    Zeg Els, aan die billetjes van Jab ksn jij toch wel wat doen zeker??? Lekker masseren af en 'n beetje knijpen.... Ha, ha.
    Wij genieten van jullie verhalen en foto's.
    Nog heel veel plezier.
    Dikke kus van ons.

• 13 Februari 2013 - 17:08

Ria Van Heeswijk:

Hoi Jan en Els het zal jullie ook eens allemaal mee zitten !!! maar het hoort ook bij avontuur he'......en wie zijn billetjes brand moet op de blaren zitten haha en nu sta je niet met je mond vol tanden... wat een ellende .... fijn dat jullie het verder naar jullie zin hebben en alles uiteindelijk weer goed komt.
    Ik geniet weer volop van de foto's en verhalen. Voor morgen happy valentine x Ria.

• 14 Februari 2013 - 14:15

Fred En Sophie:

hallo genieters, ik dacht al waar blijft dat nieuwe reisverslag.Volgens mij zijn jullie niet op vakantie, maar zitten jullie ergens in Amsterdam een jointje te roken en zwemt Els in het aquarium van Artis in plaats van in Carribean Blue. Dat gecombineerd met allerle rare - kleurige - vogels - doet mij meer denken aan de kelder ons Jan's werkplek, echter 1 ding klopt niet....
    Zijn kont zou kapot zijn vanwege de banken.....terwijl hij volgens mij voldoende zitvlees moet hebben om het hier al jaren uit te houden.
    Inderdaad al weer halverwege, maar times flies, when you having fun!!! en dat geldt hier ook, want we lachen hier ook wat af.. (als een b. met kiespijn..)
    Geniet nog weken en tot het volgende verslag

• 15 Februari 2013 - 10:43

Anja:

Hoi Els en Jan,
    Heerlijk om naar jullie foto's te kijken en de verslagen te lezen. Fijn dat jullie zo genieten daar. Hier is de carnaval weer voorbij en er ligt weer sneeuw.
    Maar het is bijna weekend en dat is een mooi vooruitzicht.
    Groetjes en tot de volgende keer

• 16 Februari 2013 - 11:17

Loes:

Weer een mooi verhaal / foto's van weer bezondere avonturen :-)
    zonder kroon ben je nog steeds een knappe vent hoor jan ;-)

• 16 Februari 2013 - 16:51

Chris En Jose:

Jan en Els,

We waren jullie even vergeten hier vanuit het warme Spanje. Na 5 weken is er bijna een eind aan gekomen. Nu we weer aan Nederland en werken gaan denken, moest ik ook weer even aan jullie denken. Vandaag dus alle verhalen van jullie bij gelezen. Die zijn toch veel mooier, maar ook een stuk spannender dan die van ons. We zien elkaar binnenkort wel weer op het werk in dan koude Nederland.

• 18 Februari 2013 - 13:15

Paula En Kasper:

Hoi Zusje en Zwager

Wat kan ik hier nog op zeggen!. Alles wat ik wilde zeggen hebben mijn voorgangers al gedaan. Prachtig, schitterend. Genieten doen jullie zeker wel, daar twijfel ik niet aan.
    Sander maakt 't ook goed in Rwanda met een vrouw die voor hem kookt en strijkt, en ook een bewaker dus daar maak ik me niet zo druk om hoor.
    Genieten jullie nog maar lekker verder (ik sta op 't punt om naar mijn werk te gaan).

Gr. en dikke kus Kasper en Paula

• 20 Februari 2013 - 11:38

PELE:

Weer een mooi verhaal....Smeer het kontje van Jan maar lekker in. Komt het zo weer goed.Groetjes en liefs Peter en lean

• 24 Februari 2013 - 12:43

Marianne En Cees:

Hallo Els en Jan,

Hier een berichtje uit het kouwe nederland hier is het weer aan het sneewen, dus als ik jullie was zou ik daar maar blijven.
    Want ik heb de foto's gezien wat is het daar mooi, wat een prachtige natuur is daar.
    Nou de Carnaval is weer voorbij maar zelf zijn we niet geweest want ik heb met griep gelegen, en nu begint Cees.
    Nou Els en Jan geniet nog maar een paar weken want het is zo voorbij.

DE groetjes en veel liefs,
    Cees en Marianne....