Mexico, Yucatan - Reisverslag uit Bacalar, Mexico van elsenjan - WaarBenJij.nu Mexico, Yucatan - Reisverslag uit Bacalar, Mexico van elsenjan - WaarBenJij.nu

Mexico, Yucatan

Door: els en jan

01 Februari 2013 | Mexico, Bacalar

Hoi allemaal, hier zijn we weer met een nieuw verslagje na een paar dagen zonder internet.

Op het eiland Isla Mujeres, zijn we uiteindelijk 3 dagen gebleven. Heerlijk weer. De temperatuur constant 25 graden of meer. We hebben hier wel een echte tropische regenbui meegemaakt. Dit hadden we zo nog nooit gezien. Straten waren onbegaanbaar geworden binnen een uur en er stond op sommige plekken echt 40 cm water.
Na iIsla Mujeres (luieren) op weg naar de Maya cultuur ( ouwe meuk). In het stadje Valladolid (met dank aan Anita) een bijzonder leuk hotel gevonden. Vandaaruit de Maya ruines van Chichen Itza bezocht. Indrukwekkend maar Jan vond de bijzonder gekleurde vogel toch wel het hoogtepunt. Ik denk dat we cultuur barbaren zijn.
Hierna zijn we het massa tourisme gaan bezoeken in Playa del Carmen. Een echte internationale badplaats die ons aan Spanje deed denken. In Playa del Carmen hebben we zelfs nog familie ontmoet. Het nichtje van Jan, Claudia en met haar vriendin Esther. Lekker op het strand een keertje roddelen met een biertje erbij. Een dagje met weer een tip van Anita naar een bijzonder playa gegaan, Akumal Beache. Daar was het een stuk relaxter en een snorkelpek zoals we nog nooit meegemaakt hadden. We hebben echtwaar een hele middag rondgezwommen met schilpadden. ( voor Els de eerste keer) Maar ook een pijlstaartrog en en grote baracuda gespot waar Jan zelfs bang van werd.
Na 3 dagen Playa de Carmen hadden we het daar ook wel weer gezien en wij op weg naar Tulum. Een badplaats met ouwe meuk. We hadden een bijzonder idyllisch plekje gevonden maar na twee dagen kwamen we er achter een bijzonder slecht "hotel". Veel te duur, nagenoeg geen stroom, vanzelfsprekend geen internet en de 2de dag zelfs geen water meer. Wel zand zand en nog eens zand. Het had 1 dag erg hard gewaaid en in ons hutje lag zelfs het zand in bed. Dus na de 2de nacht in de zandbak geslapen te hebben hadden we er onze buik van vol en wij weer weg. Op weg naar de grens met Belize.
Van een Engelsman hadden we nog de tip gekregen om even voor de grens het plaatsje Bacalar aan te doen. Daar was een bijzonder zoetwatermeer met 7 kleuren waar de rijke Mexicanen graag naar toe gaan.
Daar zijn we nu. Een erg leuk plekje met een prachtig meer ( en een goed hotel met internet)
Het verhaal is weer lang genoeg dus geniet van de foto's die spreken voor zich. Groetjes weer.

Liefs Jan en Els.

• 01 Februari 2013 - 09:05

Maurice:

Hi hi, ouwe meuk. :P Jan heeft gelijk, gekleurde dingen zijn gewoon mooier.
    Kennen ze die zooi niet gewoon verven of zo? xxxx

ps: Wat een leuke foto van dat menneke met die hoed!

• 01 Februari 2013 - 12:56

Rinie & Annie:

Hoi Jan en Els,

Fijn weer wat te horen.die regenbuien zijn normaal in deze tijd en ook de hoeveelheid water die dan kan komen .hebben wij ook gehad in Mexico .Dan frist de boel weer lekker op.
    mooie foto`s hebben jullie ook leuk zo onze meisjes nog even te zien.roddelen doen ze in onze familie niet dat weet je toch we he Jan? hooguit een beetje kletsen toch?
    We kijken uit naar jullie vervolg verslag.
    lieve groetjes Rinie & Annie.

• 01 Februari 2013 - 13:06

Arpa:

Hoi Hoi,
    Mooi om alles te zien .
    Voor ons veel herkenbare dingen zoals de tempels ,al gezwommen in de malgrove?
    Gelukkig hebben we niet zo veel water naar beneden zien komen .
    Ga lekker zo door met genieten .,dan genieten wij mee.
    Knuffel ons

• 01 Februari 2013 - 14:31

Wilma:

Hoi, zo aan de foto's te zien, hebben ze het daar niet zo slecht, ha ha.xxx

• 01 Februari 2013 - 15:42

Jeanne En Peter:

leuk weer van jullie te horen mooie fotos vooral de super modellen ze zullen niet weten wat er op de shirt staat nog een fijne tijd groetjes Jeanne en Peter

• 03 Februari 2013 - 05:18

Eef:

He tante Els en ome Jan,

een regenachtige groet van de nachtzuster ;-)!! geniet van jullie mooie reis. De eerste verslagen en foto's zijn in ieder geval al veelbelovend!!

xxx Eef!!!!

• 03 Februari 2013 - 11:44

Bob:

Mooi !
    Snebo

• 03 Februari 2013 - 16:52

Mapje:

Hey els en Jan ,
    Superfoto's en weer een mooi verslag . Ik lees altijd met veel plezier de verhalen , en ik gun het jullie zo, om deze mooie reis te maken . Blijf genieten saampjes xxx

• 04 Februari 2013 - 09:07

John:

Els en Jan,
    Ik word wel jaloers met deze mooie beelden en verhalen, al zeker op het mooie weer.
    Geniet er nog van, groetjes vanuit het Paleis.

• 05 Februari 2013 - 18:44

Bep En Dick:

Hoi Jan en Els
    Mooie belevenissen enfoto,s van jullie super om met schildpadd.te zwemmenGeniet en nog van,hier alles o.k.

• 08 Februari 2013 - 14:26

Marc Vd Kerkhof:

PRACHTIGE SCHERPE FOTO's . gelukkig gaat de reis allemaal goed, geen gekke dingen.
    Hier mis je niks ! KARNAVAL dan. en de kou.
    Kijk maar vast voor een leuk overwinterplekje,daar is het pensioen nog toereikend (denk ik)?
    Geniet ze.. gr.

• 10 Februari 2013 - 19:52

Anita:

Hoi Jan en Els! We komen net thuis van een mooie, koude carnavalsdag in Oeteldonk. Mijn zus was overgekomen en had me verrast met een aantal mexicaanse kookboeken. Ik moest meteen aan jullie denken en dat ik nog niet had rond gesnuffeld op jullie site. Wat leuk dat jullie die ervaring met de schildpadden ook hebben mogen meemaken! Cor was daar ook een rog tegengekomen. En wat leuk, een hotelletje in Vailladolid! Wat hebben jullie toch weer een leuke reis! Nog heel veel plezier! Oja, vond die ouwe meuk wel interessant ;) Liefs van Anita en Cor