Van het ene strand naar het andere - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van elsenjan - WaarBenJij.nu Van het ene strand naar het andere - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van elsenjan - WaarBenJij.nu

Van het ene strand naar het andere

Door: els en jan

06 Februari 2014 | Indonesië, Senggigi

Hoi Allemaal.

Zoals gezegd de vorige keer, een brommertochje gemaakt over het eiland lembongan.
Oh Oh wat is er dan toch nog veel (in onze ogen) armoede. Hoewel de mensen super vrolijk en vriendelijk zijn. Je krijgt bijna spierpijn in je kaken van het lachen en teruggroeten.
De mensen in de binnenlanden leven er in hutjes midden in de mangrove en hebben hun inkomsten van een soort wier die ze uit de zee halen, en die te laten drogen. Dit word zo is ons verteld gebruikt voor het maken van shampoo en zeep ed.
Verder over het eiland op zulke gigantisch mooie stekjes geweest, zoals bv het dreambeach.
Nou dit was echt een dreambeach. Helblauw water en een parelwit strand, met huisjes op het strand. (Jammergenoeg niet door ons gekozen) Zo mooi net een plaatje uit een reisfolder.
Hier was toch ook weer de tijd gekomen om verder te gaan, dus nu met de fast boot naar de Gili eilanden.
Dit zijn 3 eilandjes vlakbij lombok, waarvan er 1 een partyeiland word genoemd en de andere relaxeilandjes. Wij zijn aangemeert op het eilandje Gili Air. Hier heb je helemaal geen auto's of brommers. Het vervoer is alleen tevoet op de fiets of met een karretje met een paard ervoor. Zielig hoor, de paarden zijn uitgedost met versieringen en belletjes en draven zo heel de dag het eiland over met touristen. Hier hebben we fikse moessons gehad. Ook hier weer een snorkeltripje gedaan, wat niet zoveel was. Een beetje koraal en een zeeschildpad. We zijn denk ik wat dat betreft toch al wel verwend met onze vorige reizen. Jan is er zijn eerste duik gaan maken met een boot verder het water op waar de onderwaterwereld toch wel bijzonder was. De volgende dag zijn we weer verder getrokken met een gids naar het eiland Lombok, naar Kuta (beach).
Nou die gids was me er eentje. Hij deed zelf helmaal niks en kon zo zelf ook lekker met luxe ‎vervoer (nee Mieske die overvolle public bussen dat hebben we wel gehad) naar Kuta. We werden gedropt bij een parelverkoopadres en een nog origineel Indonesies dorpje. Hier troffen we een nederlands sprekende gids die ons alles over dit dorp kon vertellen.
In Kuta een geweldig mooi resort gevonden waar we een eigen bungalow hebben en hele dagen aan het zwembad kunnen liggen. Vaak verzuchten we tegen elkaar....... wat is het hier toch heerlijk ! Kuta bleek met zijn hoge golven een echt surf paradijs.
Om niet vast te roesten op onze strandstoelen hebben we gisteren nog een brommertochtje door de binnenlanden van Lombok gemaakt. We zijn op plekken geweest waar niet dagelijks een witte (blanda) komt en dat kon je goed merken aan de mensen die we tegen kwamen.
Na een dagje relaxen gaan we morgen weer verder nu naar de badplaats Sengiggi nog steeds op het eiland Lombok.

Nu weer genoeg geschreven. De foto's spreken voor zich!!!

Ps. Op veler verzoek nog een foto geplaats van de manta uit ons vorige verhaal ;)

Liefs Jan en Els

• 06 Februari 2014 - 07:27

Ine:

Mooi verhaal! Genieten nog........

• 06 Februari 2014 - 08:47

Maurice:

Nice! Leuk om weer iets van jullie te horen! x

• 06 Februari 2014 - 19:06

Ria:

dit is genieten verder zeg ik nietsxx

• 06 Februari 2014 - 19:43

Hub & Dorothé:

Leuk weer even iets te zien en horen van jullie. Have fun.

• 06 Februari 2014 - 19:43

Claudia:

Lekker hoor.....!!! Geniet van alles.
    Wij wachten nog een jaartje...
    Onze vakantie bestaat op dit moment o.a. uit slapeloze nachten
    door onze nieuwe huisgenote Lola! Een kleine schattige pup...
    Maar ook dat is leuk.

Groetjes, Esther & Claudia xxx.

• 07 Februari 2014 - 09:26

Mapje:

Wauw , supergaaf , heerlijk om te lezen hoe jullie genieten !!

• 07 Februari 2014 - 12:23

John:

Jan en Els,
    Prachtig mooi, daar bij jullie, hier is een erg winderig, een hoop regen, maar ja dat is dus hollands weer.
    mooie foto's.
    Groeten,
    John

• 07 Februari 2014 - 16:07

Arpa:

He Elja,
    De herinneringen komen weer boven , en inderdaad soms heb je al zo veel gezien dat het normaal word . (Hi hi)
    Prachtige foto,s weer.
    Heerlijk om jullie te zien genieten !!
    Hou dit zo maar lekker vol de komende tijd

• 07 Februari 2014 - 16:12

Arpa:

Lieve groet van ons

• 07 Februari 2014 - 16:51

Mart Karpet:

Els en Jan, wat ben ik jaloers op jullie. Hier is het een treurige boel, nat en winderig. Te zien op de foto;s kom je niet bruin maar zwart terug.
    Op 1 foto zou je zeggen dat je van chinese afkomst bent, je lijkt sprekend.
    Als we het bruggetje over wandelen houden we een oogje op je woning. Volgens ons is alles in orde.
    Nog veel plezier aldaar en vertil je niet. Tot over een mandje of wat.
    m.vr.gr Mart en Anny

• 10 Februari 2014 - 20:41

Liels:

Wat prachtig om mee te maken. Zo de wereld rondtrekkend kom je er pas achter hoe goed we het hebben in Nederland. Geniet van de vele exotische vergezichten en eten.
    Wij genieten volop in ons nieuwe huis.

• 11 Februari 2014 - 11:20

Ben En Corrie:

groetjes van ons en blijf genieten.Hier alles goed\

• 13 Februari 2014 - 02:26

Loes:

ziet er heerlijk uit!! have fun! X

• 13 Februari 2014 - 15:54

Rinie & Annie:

Hallo jan en Els,
    Wij zijn al weer terug en jullie zijn nog weg.Het is jullie van harte gegund,wij reizen in gedachte met jullie mee.Ook wij hebben het fijn gehad,slechts een regenbuitje in 2 weken en veel zon.
    Geniet er nog maar `n paar weken van.Wij kwamen vandaag thuis in de regen.
    lieve groetjes Rinie & Annie.

• 14 Februari 2014 - 20:11

Maria En Rini:

Geweldig verhaal weer en mooie foto ,s.

Geniet er van een beetje moesson is niet erg frist alles van op.

Hier mag de regen en wind ook we ophouden.

groetjes maria en rini

• 15 Februari 2014 - 10:47

Anneke En Gerard:

Wat klinkt dat allemaal weer goed zeg. Wat leuk om dat steeds weer te lezen. Ook is het genieten van de foto's. Wij zitten hier in Portugal in de regen. al vier dagen. een paar weken geleden zijn Paula en Kasper hier een week geweest, wat heel erg gezellig is geweest. ik denk dat hier het zonnetje ook wel weer gaat schijnen.
    Nou, genieten jullie nog maar even verder. De tijd gaat toch al zo snel.
    heel veel lieve groetjes Anneke en Gerard xxx

• 17 Februari 2014 - 20:10

Karin Molijn:

Tjonge, jonge, wat een heerlijk leventje hebben jullie toch. De meeste van ons dromen hiervan, maar voor jullie is het momenteel allemaal heel realistisch. Geniet er nog maar van. De tijd vliegt.

• 20 Februari 2014 - 11:02

Marianne:

Hoi Els en Jan

fijn dat jullie zo lekker genieten. en wederom prachtige foto's.
    wij genieten zo ook mee met jullie reis,