IN TIJDNOOD - Reisverslag uit Palawan, Filipijnen van elsenjan - WaarBenJij.nu IN TIJDNOOD - Reisverslag uit Palawan, Filipijnen van elsenjan - WaarBenJij.nu

IN TIJDNOOD

Door: Els en Jan

25 Februari 2012 | Filipijnen, Palawan

Van het Bounty eiland naar een ander wit strand.

Ons laatste verslag is al weer van de 15de dus het werd weer tijd voor een nieuwe.
Er is al wel het nodige gebeurd dus vlug een opsomming van de feiten.
Na aankomst in Cebu de volgende dag de Ferry naar Bohol genomen. Dit was in de verste verte geen krakkemikkige schuit. Het schip was voorzien van wifi en tv aan boord. Daarna met een taxi naar het eiland panglao doorgegaan. Op het strand van Alona beach aangekomen, wisten we niet wat we zagen, zo'n drukte dat het er was. We kregen even een "scheveningen" gevoel van waar zijn we nu toch weer terecht gekomen. Een accomodatie vinden viel ook nog tegen want het was er zo druk. Els aan de kant gezet met de bagage en Jan met een menneke het strand af op zoek naar een geschikt onderkomen. Nou dat was weer gelukt. We hebben uiteindelijk een erg fijn huisje op het parelwitte strand gevonden. Het weer laat ons hier nu niet in de steek. Elke dag schijnt de zon uitbundig en het is hier erg gezellig, met terrasjes en 's avonds bbqen op het strand. Hier snel onze was naar de laundry gebracht voor nog geen 3 euro. Na een paar dagen op het strand, zonnen, duiken en realexen een excursie gemaakt naar the chocolate Hills. Dit zijn vreemd gevormde ronde bergen die in het droge seizoen als ze bruin zijn net grote chocolade bergen lijken. Ook naar het tarsieraapje gegaan (is eigenlijk geen aapje) Dit is een klein beestje ter grote van een rat met hele grote bolle oogjes die overdag zitten te slapen in de bomen. Moet model hebben gestaan voor de film ET. Wel een lief gezicht.
Ondertussen zijn we weer teruggereist naar Cebu en met een binnenlandse vlucht aangekomen op het Eiland Palawan. Dit eiland is bekend om zijn natuur. Na een leuk onderkomen te hebben gevonden in Puerto Princesa de volgende dag op de bonnefooi naar 1 van de 7 wereld wonderen, namelijk de grootste en langst bevaarbare ondergrondse rivier ter wereld. Er worden namelijk maar beperkt vergunningen voor dit bezoek afgegeven en we zouden pas over 6 dagen aan de buurt zijn. Nou een brutaal stel heeft de halve wereld zeggen ze wel eens en na wachten, wachten en wachten was het die dag toch gelukt om 's middags met een bootje de grot te bezoeken.
De afgelopen dagen op een eco-farm geslapen om het jungle gevoel weer te krijgen. Was ook weer bijzonder zeker door de prachtige natuur en de jungle geluiden. Jan was zelfs met een kabelbaan door de boomtoppen gevlogen. Ook was Jan voor zijn eerste "Robinson" proef geslaagd. Het was hem namelijk als 2de buitenlander gelukt om zonder middelen vuur te maken. We hebben zelfs op dat vuurtje in een bamboestengel rijst gekookt.
Nu weer terug in de bewoonde wereld en we gaan morgen nog een paar daagjes naar het strand en de zee. Dinsdag hebben weer een binnenlandse vlucht geboekt weer terug naar Manila. Het klinkt een beetje arrogrant maar we komen tijd te kort om alles te kunnen bezoeken in het land van de glimlach.
We moesten een keus maken tussen het beroemste / bekendste strand van de Filipijnen, Boracay of naar de onder Unseco vallende beroemde rijstvelden in het noorden van de Filipijnen. We hadden genoeg stand gezien dus is het de rijstvelden geworden die we de laatste week gaan bezoeken.
Nou het verhaal is weer veel te lang dus we stoppen er mee. Geniet van de foto's en tot de volgende keer.

Liefs Jan en Els

• 25 Februari 2012 - 12:42

Rinie En Annie,:

Dat ziet er weer erg mooi uit.geniet er nog maar even van want er komt weer zo `n eind aan,Maar de temperatuur word hier ook beter dus de overgang word minder groot.
    Nog heel fijne dagen .liefs van Rinie en Annie.

• 25 Februari 2012 - 14:49

Arpa:

Te Gek Te Mooi Geweldig prachtig en ga zo maar door.
    Super fijn dat jullie zo genieten en mooie dingen beleven.

En het klopt brutale mensen hebben de halve wereld maar lekker doen.
    {ze kennen jullie toch niet).
    En Janneman we hadden niet anders van je verwacht . (vuurtje stoken)

Jeetje wat zijn die tarsier aapjes eng om te zien

Geniet nog even !!!!! liefs van ons

• 25 Februari 2012 - 16:31

Karin En Ben .:

Dag Els en Jan,

Jullie kennen ons niet. Via de site kwamen we op jullie leuke reisverslagen en fotos terecht van de Filipijnen. Wij vertrekken eind maart er naar toe en hebben nu al voorpret van jullie verhalen! Dank daarvoor!

• 25 Februari 2012 - 17:49

Henry En Hannie:

Goed hoor, dat vuurtje stoken,( beetje pyromaan ben je natuurlijk altijd al geweest). Zijn die padvindersjaren toch weer ergens goed voor, ik ben trots op je! Het aapje zou ook zo in een Harry Potter film of Lord of the Ringsverhaal kunnen spelen. Verder mooi verhaal met dito foto's. Ik zie in jullie status dat jullie over 12 dagen al weer terug komen! Wat gaat de tijd snel zeg, geniet er nog van! Ik kijk er ook wel naar uit om jullie weer te zien... veel liefs van ons xxx

• 26 Februari 2012 - 08:43

Maurice:

Els en Jan, mij kennen jullie als het goed is wel. Het wordt tijd dat jullie naar huis komen! De krokussen komen uit en echt je weet niet wat je meemaakt! Wereldwonder is er niets bij! ;)
    x

• 26 Februari 2012 - 10:11

Theo En Riet:

Het ziet er allemaal weer indrukwekkend uit.Ga zo door en wij genieten
    er ook van .Foto van de hangmat is ook geweldig, alleen er ligt niemand in .Hebben jullie het zo druk dat je niet even kunt hangwangen.Nog bedankt voor de verjaardagskaart.
    We houden jullie in de gaten.

gr. uit balkum

• 27 Februari 2012 - 08:20

Erwin:

Hallo Jan en Els,

wederom net als jullie voorgaande reizen ben ik stikjaloers.
    Ziet er weer allemaal geweldig uit.
    Maak er nog een mooie verdere reis van(maar ik ben er van overtuig dat dit gaat lukken)

Groetekes uit het mooie Rosmalen

• 27 Februari 2012 - 12:34

Loes:

Het ziet eruit of jullie daar wel MOETEN genieten :-)
    super mooi!

xx

• 28 Februari 2012 - 11:25

Marlies:

Wat leuk allemaal!
    Denk dat jullie een heel goeie keus hebben gemaakt om de rijstenvelden te gaan bekijken in het Noorden... Wij vonden het het hoogtepunt van de Filipijnen! Heel veel plezier!

• 28 Februari 2012 - 16:57

Wilma:

He ie Els en Jan,

Weer zo'n mooie foto's, geniet van alle het mooie wat jullie zien.

Liefs, Wilma

• 28 Februari 2012 - 21:05

Cees En Marianne:

Hallo Els en Jan,

Hier een mailtje van ons uit Berrege we hebben de reisverslagen gelezen maar jullie hebben al weer veel gezien. En de foto's zijn ook mooi.
    Het gaat hier ook allemaal goed ,nou geniet nog maar even van jullie reis want het is zo voorbij.
    Wij zullen over een paar weken gaan wij ook op vakantie we hebben er echt zin in .
    Nou luitjes wij wensen jullie nog een paar leuke dagen en tot gauw.

De groetjes van ons,
    Cees en Marianne

• 28 Februari 2012 - 21:05

Cees En Marianne:

Hallo Els en Jan,

Nou luitjes wij wensen jullie nog een paar leuke dagen en tot gauw.

De groetjes van ons,
    Cees en Marianne

• 29 Februari 2012 - 08:28

Hub & Dorothé:

Hé ElJa,

wat een geweldig reisverslag en prachtige fotó's weer..........

Jan, heb je geen blauwe plekken overgehouden van dat strakke broekje??? Ha, ha.

Gaat Jan zich nu alsnog opgeven voor Robinson?? Hij is wel Robinson waardig !!

Geweldig hoe jullie alles voor elkaar krijgen. Wij genieten van jullie verslagen. Genieten jullie nog maar (even) van alles wat je nog beleeft op de Filipijnen.

heel veel liefs uit een grauw en mistig Nederland,

Hub & Dorothé

• 29 Februari 2012 - 17:18

Ria En Henrie:

Hoi Hoi Het is steeds weer prachtig om de foto's te bekijken en het verslag te lezen.( dank jullie wel daarvoor,ik word er bijna jaloers op) ook namens ons nog hele fijne dagen en geniet van het weer want hier is het niet alles qua zon dan.Maar ik zal toch weer blij zijn als ik jullie zie.
    groetjes Henrie en Ria.

• 01 Maart 2012 - 16:33

Fred En Sophie:

Hallo Els en Jan, als je kunt zou ik gewoon een paar WEKEN vakantie bijtekenen, immers lijkt het erop, dat onze grote baas in Den Haag - in ieder geval jou Jan - voor een aantal JAREN langer door wil laten ploeteren in/op het Paleis. Maar het voordeel hiervan is, dat jullie wel jaren langer dit soort mooie reizen kan blijven maken. Dus... geniet nog effe en tot half maart a.s.

• 02 Maart 2012 - 08:57

Freddie & Wendy:

Wat vliegt de tijd toch voorbij, kan me voorstellen dat jullie in tijdnood komen.

Geniet nog van jullie laatste week op de Filipijnen!

Liefs Freddie & Wendy :-)

• 02 Maart 2012 - 14:04

Jaap:

Kom nou maar weer naar huis hoor!