Een bounty eiland - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van elsenjan - WaarBenJij.nu Een bounty eiland - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van elsenjan - WaarBenJij.nu

Een bounty eiland

Door: Els en Jan

15 Februari 2012 | Filipijnen, Manilla

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer. Na een binnenlandse vlucht aangekomen in de 2de grote plaats van de Filipijnen, Cebu. Deze stad ligt in het centrum van de Filipijnen en vandaaruit kun je alle kanten op. Cebu op zich is een moderne stad waar we nodige noodzakelijke dingetjes konden regelen. In het bijzonder genoeg geld pinnen want waar we naar toe wilde was niks. Ook hebben we bij de emigratiedienst in Cebu ons Visum moeten verlengen omdat we besloten hadden al onze tijd in de Filipijnen te blijven en dus niet naar nog een ander land te gaan. Wij waren al bijna 2 weken aan het trekken en zachtjes toe aan een weekje strand.
Wij op weg naar het noorden van het eiland cebu, naar een klein eilandje genaamd Malapascua. Zou iets bijzonders zijn. Een eilandje met witte stranden, palmbomen en zo klein, dat er zelfs geen auto's waren. Na een dag bussen en het laatste stukje met de boot kwamen we aan op dat bounty-eiland. Nou het was echt niet overdreven. Prachtig gewoon We hadden een betaalbaar hutje direct aan het strand kunnen ritselen met uitzicht over zee. Ge-wel-dig. We hoorde wel dat het er gevaarlijk kon zijn. Regelmatig vielen er namelijk kokosnoten uit de boom en die moet je niet op je knar krijgen.
Bleek dat er meer toeristen dit eiland hadden gevonden en er waren dan ook in de afgelopen jaren voor die toeristen volop faciliteiten beschikbaar. (Sinds kort 24 uur per dag stroom, stromend water en volop eten en drinken.) Samengevat een geweldig eiland met volop sfeer. Het enige wat we niet in de hand hadden was het weer. Uiteindelijk zijn we er 5 nachten gebleven maar hebben wel veel regen gehad. Gek weer dat het er kon zijn. Van windstil direct naar storm. Van zonneschijn direct naar torpische stortbuien. Maar toch altijd wel 30 graden. En zoals gezegd hadden we van die regen een beetje te veel gehad. Maar het maakte niet uit we hebben lekker enkele dagen geluierd, gelezen, tussen de regenbuien door op het strand gelegen en lekker niks gedaan. O ja Jan was ook een paar keer wezen duiken wat ook mogelijk was op dat eiland. Hij had zelfs enkele zeldzame vos-haaien kunnen spotten.
Even wat Filipijnse wetenswaardigheden. De nationale sport hier zijn hanen gevechten. Niet dat wij daar belangstelling voor hadden maar ieder huishouden had wel 1 of meer hanen rond huis. En besef van tijd hadden die honderde hanen niet en ze kukkelde de hele dag en zeker 's nachts er lustig op los. Dus die oordoppen die jan van de jongens had gekregen kwamen bijzonder goed van pas. Dan moet nog gezegd worden, dat we de afelopen drie weken een bijzonder positieve indruk van de Filipijnen gekregen hebben. Het zijn namelijk allemaal zo'n lieve, positieve, vriendelijk en behulpzame mensen. Heerlijk gewoon.
Omdat we alle restaurantjes wel bezocht hadden zijn we vandaag weer terug met de boot en bus naar Cebu gegaan om daar te pinnen en weer door te reizen naar een ander eiland in het zuiden van Cebu genaamd Bohol. Moet ook weer iets bijzonders zijn maar daarover later weer meer.
Nou jullie weer een beetje bijgepraat en weer nieuwe foto's geplaatst dus weer tot de volgende keer.

Liefs Jan en Els.

En voor de vastenavond/carnavalvierders onder jullie
AGGE MAR LEUT ET.

• 15 Februari 2012 - 13:08

Arpa:

Proost op jullie vakantie.
    Het moet er wel prachtig zijn als het op jullie die al zo veel gezien hebben zo,n indruk maakt.!!
    Het geeft mij het gevoel van de Dom..R weer .
    Hier is de sneeuw weer gevlogen en geen elf steden tocht helaas .
    Lekker blijven genieten want de tijd vliegt .
    Lieve gr van ons.

• 15 Februari 2012 - 13:33

Joost:

Dat ziet er allemaal prachtig uit zeg, wat een natuur! Mooi vakantiehuisje, niet te koop?! :)

• 15 Februari 2012 - 14:05

Gerard En Marianne:

ja wij hebben bijna medelijden met jullie al dat afzien, !!!!
    heerlijk dat het echt zo mooi is allemaal. geniet maar lekker want voor je weet ben je weer terug, ach dan komt de volgende reis wel weer waar we heerlijk van mee kunnen genieten.
    hebben we toch het gevoel dat we al veel van de wereld gezien hebben dankzij jullie.

bedankt en nog hele fijne weken

gr gerard en marianne

• 15 Februari 2012 - 15:19

Freddie & Wendy:

Hoi Jan en Els,

Wat een heerlijke plek hadden jullie gevonden om even een paar dagen rust te nemen.

Geniet nog van alle dagen die komen gaan!

Liefs Freddie & Wendy :-)

• 15 Februari 2012 - 16:57

Joska :

Ziet er goed uit!!!

• 15 Februari 2012 - 18:09

Sander:

Hoi oom en tante!

Wat een prachtige foto's en mooi verhaal! Ik denk dat het iedereen wel aanspoort zelf ook de avontuurlijke schoenen aan te trekken, echt gaaf! En ik zie dat ome jan is gaan duiken? Moet ook erg mooi zijn daar!

Geniet er van,

Groetjes uit Helsinki (waar het overigens geen 30 graden is, maar tot voor kort -30.. ;) )

Sander

• 15 Februari 2012 - 18:36

Jeanne:

jullie genieten er weer goed van heb ik gezien en mooie fotos leuk om te lezen jullie avonturen Groetjes Jeanne en Peter o ja na de operatie gaat goed telt af

• 15 Februari 2012 - 18:43

Rinie & Annie,:

Hallo Els en Jan,
    Dat ziet er weer heel mooi uit.de foto`s ,vooral van dat eiland doet ons denken aan Gille een eilandje in Indonesie.Ook geen auto`s of brommers en geen verharde wegen maar wel heerlijk eten en een feest om te snorkelen en te duiken.Geniet er nog maar van ,en de regen hoord er bij het is nu ook regentijd daar he of is dat niet het zelfde als in Indonesie?
    Liefs van Rinie en Annie.

• 16 Februari 2012 - 07:35

Maurice:

What's next? Mars?!

Vind het helemaal leuk die Filipenis (ieuw!)...

Have fun! x
    ps: Eigenlijk zou Jan een onderwatercamera moeten kopen! Kennen wij die haaien ook zien... :P

• 16 Februari 2012 - 08:00

Liesbeth H:

Hoi Jan en Els,
    opletten hoor! ik zou maar een helm opzetten!
    gr. Liesbeth
    ps ik ga jullie opgeven voor Robinson; appeltje-eitje voor jullie!

• 16 Februari 2012 - 11:07

Hannie:

Ziet er geweldig uit zeg, lijkt me heerlijk om een paar maanden op zo'n eiland te vertoeven. Boekje, een hapje en een drankje... Niks meer aan doen! Geniet ervan!

• 16 Februari 2012 - 15:48

Ria Van Heeswijk:

Hoi Jan en Els Het ziet er weer goed en heerlijk uit, ook geniet ik weer van die mooie verslagen. En wat fijn dat jullie het naar je zin hebben en wensen die uit komen (had het niet anders verwacht) het is je gegunt.Geniet er maar met volle teugen van.
    Effe een nieuwtje Luna heeft een zusje Demi ze is 15 febr. geboren.
    Liefs Ria

• 16 Februari 2012 - 17:45

Maria Rini:

Hoi bachpakkers ,

Eventjes rust tijdens de reis maar dan in een fatastische omgeving , en ook nog prachtige dingen zien en mee maken en op de foto zetten geweldig , dan ben je die regen ook zo weer vergeten, want daarna komt er altijd weer zonneschijn.Maurice heeft gelijk want die andere foto van die walvishaai was maar nep.Maar een foto kan toch nooit het gevoel weergeven wat jullie ervaren hebben toen jullie er vlak bij zwommen.

Nog heel veel reisplezier gewenst,

Groetjes Maria rini

• 17 Februari 2012 - 10:47

Loes:

Nondepieppp ziet er weer goed uit! Geniet! x

• 18 Februari 2012 - 11:35

Esther & Claudia:

Wow! Wat ziet 't er allemaal weer prachtig uit! Jammer dat 't weer niet altijd mee wil werken maar ach, het blijft allemaal erg mooi en wat is 't toch heerlijk om samen te island hoppen.....

Hebben jullie toevallig ook nog Palawan op 't lijstje staan??? Of is daar te weinig tijd meer voor? Het is wel niet een klein eiland maar 't is erg dun bevolkt en heeft een ongerepte natuur! Vanwege de wat geisoleerde ligging, zijn er maar weinig toeristen die er heen gaan maar dat houdt jullie als ervaren wereldreizigers niet tegen, toch? Het schijnt zeer de moeite waard te zijn om er naar toe te gaan en.....een leuke uitdaging! in ieder geval nog heel veel reisplezier en uh, voorzichtig aan he ;-)

Groetjes, Esther & Claudia xXx

• 18 Februari 2012 - 13:13

Jaap:

Fijne carnaval!!! hik

• 24 Februari 2012 - 09:15

Chris:

Wij zijn er ook klaar voor. Wij zullen jullie daar niet zien. De afstand is toch nog net iets te groot.
    Nog fijne dagen toegewenst en ik zie je na onze vakantie in april weer.

• 25 Februari 2012 - 08:47

Mapje:

Heey Els en Jan,
    Wa mooi toch weer , echt een paradijsje op aarde , geniet er van saampjes , dikke knuffel van mij X