New York in de kou - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van elsenjan - WaarBenJij.nu New York in de kou - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van elsenjan - WaarBenJij.nu

New York in de kou

Door: Els en Jan

14 Januari 2011 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal.
Woensdag om 06.00 uur bracht onze Jaap en Loes ons gezellig weg naar Brussel. Op tijd aangekomen op de luchthaven werden we kei verrast. Het was niet Joris Linsen maar Ine, Dorothe, Herman en Hub die ons kwamen uitzwaaien. Dat was een verrassing en zeker zo leuk als "Hello Goodbye". Ze konden ons toch niet weerhouden dus met een knuffel namen we afscheid.
Brussel-Londen zonder problemen. Tijd genoeg in London op weg naar American Airlines. Aangekomen bleek onze elektronische bordingpas ongeldig te zijn. Het verschil was echt niet te zien maar een 0 in Els haar paspoort was met een letter O op de bordingspas weggeschreven. Zelfs daar werden die Amerikanen zenuwachtig van en we kwamen het vliegtuig niet in !!!!!!
Stress Stress dus vlug op zoek naar een internetverbinding om een nieuwe bordingpas aan te vragen. (Vliegtuig vertrok namelijk binnen een half uur.) Dat was nog niet zo gemakkelijk Internetproblemen, juiste formulier niet kunnen vinden enz. enz. Stress stress. 10 minuten voor vertrek nog niet gelukt. We moesten terug anders zouden we zeker het vliegtuig missen. We moesten iets forceren dus dan maar een gokje. Bij terugkomst was iedereen al aan boord. Wij bluffen, dat we het formulier nu juist hadden ingevuld (En weer opnieuw hadden betaald) maar dat we het niet uit konden printen. En wat denk je we mochten er in en uiteindelijk vertrokken we toch op weg naar New York. Hoezo een eelijk voorkomen.
Als aanvulling nog wat wetenswaardigheden: Aankomst New York, 18.00 uur zonder problemen in ons hotel, nederlandse tijd, 24.00 uur. Dus moe en maffen. De stewardessen tussen de 50 en 70 jaar oud zijn. (Echt waar, er liep een steward door het vliegtuig, die zeker ouder was dan 70 jaar.) en dat er meer dan 20 cm brrrrr sneeuw in New York lag. Ons appartement is prima maar ze stoken het zo heet hier dat zelfs met het raam open is het nog 26 graden op de kamer. New York is gigantisch maar bitter bitter koud. Gisteren hebben we voor 3 dagen een hop on hop off bus geregeld waardoor we nu heel n y doorcrossen. Zo hebben we al op de top van Empire State Building gestaan en aan de voet van het vrijheijdsbeeld, maar doorover later meer.
Voor dit verslagje is het weer genoeg geweest.

Liefs Jan en Els

• 15 Januari 2011 - 11:10

Arpa:

Hallo lieve luitjes.
    Wat ben ik blij te zien dat jullie goed zijn aangekomen.
    Ik vertelde al tegen mijn manneke dat jullie steeds in mijn hoofd zaten en dat ik erg benieuwd was hoe het met jullie ging..
    Dit ook in verband met het slechte weer in N.Y..
    Wat een toestand met Els haar B. pas maar geluk is aan jullie zijde geweest..
    Waar de popjes al niet goed voor zijn.!!! De foto,s zien er indrukwekkend uit hoe zal dat in het echt zijn.Geweldig denk ik. Veel liefs van ons Dikke kus.

• 15 Januari 2011 - 11:11

Riny & Harrie:

Hoi Els en Jan,

Prachtig om jullie reisverhalen weer te kunnen lezen. We zullen ze met veel belangstelling en plezier volgen. Knap staaltje blufpoker van jullie, daar in Londen. Wij hadden het waarschijnlijk niet gedurfd. Fijne reis!

• 15 Januari 2011 - 15:51

Leo En Ria:

hallo Els en Jan,

Ik denk dat jullie alle opstart- probleempjes nu wel gehad hebben en kunnen gaan genieten van een welverdiende rondreis. Geniet ervan.

groetjes Leo en Ria

• 16 Januari 2011 - 11:10

Ben En Corry:

Bij toeval jullie verslag ontdekt.
    Mooi hoe jullie het amerikaanse veiligheids syndroom hebben kunnen misleiden.
    Nog even in de kou en dan op naar de warmte. Veel reisplezier.
    xxx

• 16 Januari 2011 - 19:15

El:

Lieve Jan & Els!

Ik hoorde dat Japie al verklapt had dat ik jullie nog wilde bellen voor vertrek, maar dat is mijn warhoofd weer vergeten. Ik hoop dat jullie een leuke kerst en oud en nieuw gehad hebben. Verder wens ik jullie heeeel veel plezier op wat ongetwijfeld opnieuw een fantastische reis gaat worden! En Els, voorzichtig met je armpje! Als jullie weer terug zijn kom ik graag eens langs in het Veghelse om te horen hoe het was!

x

• 16 Januari 2011 - 20:49

Wil V Hoof:

Beste Jan en Els.
    Fantastisch dat jullie er weer op uit zijn. Ik blijf jullie volgen. Geniet er van.
    VEEL PLEZIER.

• 16 Januari 2011 - 22:00

Rinie & Annie:

Je moet wel lef hebben maar daar hebben we bij jullie ook niet aan getwijfeld.Nu opweg naar de warmte.Geniet er van.lieve groeten uit veghel.Hier was het vandaag een beetje lente.Liefs Rinie & annie.

• 18 Januari 2011 - 09:38

Jaap:

Wat super dat we zo goed hebben kunnen skypen gisteren zeg! Wat een uitvinding lekker gratis vanuit je eigen hostel. Hoop dat er nog veel van die momenten gaan komen ;) xx

• 18 Januari 2011 - 11:02

Ria En Henrie:

hoi hoi het zal jullie ook eens een x mee zitten, niet getreurd alles is weer goed gekomen, prachtige foto's van n.y. het ga jullie verder goed en denk eraan ria is watching you. x groetjes hen/ria

• 18 Januari 2011 - 13:29

Hannie:

Net van huis en dan al zo spannend!!! Moe nie gekker worre!
    Fijn om jullie via verhalen en mooie foto's weer te kunnen volgen. Geniet ervan, doen wij ook! x je zus.

• 18 Januari 2011 - 15:29

Mapje:

Aha . ik wist wel dat je pokerface je nog ooit van pas zou komen Jan. Geweldig , die doane misleiden. maar wel effe schrikken denk ik, je zier efkes je droom in duigen vallen .Maar goed, het is goed gegaan en jullie zijn werkelijk begonnen aan jullie tweede avontuur !
    Nu al prachtige foto's zeg , het lijken wel ansichtkaarten ....
    Lekker genieten met z'n tweetjes en ik kijk alweer uit naar jullie volgend verhaal ....
    Tot snel X Mapje

xxx

• 19 Januari 2011 - 10:58

Dorothé En Hub:

Hé Jan en Els,

hopelijk hebben jullie op je verdere trip geen "bording" problemen meer. Twee keer zo bluffen zal niet lukken.
    Hoe'st verder in Argentinië? We kijken uit naar het volgende bericht!
    Have a good time.

Veel liefs, HuDo