Van NOORD naar ZUID-AMERIKA - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van elsenjan - WaarBenJij.nu Van NOORD naar ZUID-AMERIKA - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van elsenjan - WaarBenJij.nu

Van NOORD naar ZUID-AMERIKA

Door: Els en Jan

19 Januari 2011 | Argentinië, Buenos Aires

VAN DE KOU NAAR DE ZON.
Nou we waren geeindigd dat we in New York waren, en ondertussen zijn we aangekomen in Buenos Aires. New York was echt wel de moeite waard hoor. Je kijkt je ogen uit. We hadden een tour (3 dagen) geregeld van een hop on hop off bus en zodoende heel de stad doorgecrossed. En dus al de bezienswaardigheden gehad, zoals het Empire State Building (waar we dus ook op zijn geweest) ground Zero, maar daar zie je niet veel meer van want ze zijn daar vollop aan het bouwen. Maar oh oh wat was New York koud. Ons appartement lag op loopafstand van het Time squar en broadway. Ook hebben we nog het gebouw bezocht waar John Lennon is vermoord, dit ligt vlak bij het Central park, waar ook nog een gedenkplaats voor hem is ingericht wat heet Strawberry fields. Zoals je ziet hebben we dus alles wel gehad van the big apple.
We zouden zaterdag 's avonds om 22.00 uur verder vliegen naar Buenos Aires, dat is dus 00.15 geworden. En met een slaappil achter onze kiezen, was deze vlucht een verademing, we hebben lekker kunnen slapen in het vliegtuig. Aangekomen op het vliegveld van BA, kwam de hitte je al tegemoet, maar eenmaal buiten regende het dat het goot. Maar aangekomen in het hotel was het alweer droog. BA heeft dus een apart sfeertje, heerlijk eten en er word 's avonds op straat gedanst.
Nog even tussendoor, wil de enige echte Monique zich bekend maken, want wij hebben meerdere Monique's in onze kennissenkring.
Met mijn arm gaat het wel ietsje beter, maar ik voel wel dat ik hem nog niet zwaar kan belasten. Kleine dingen(zoals bv. een wit wijntje) lukt nog wel maar een grote rugzak echt niet!!!ha ha.
Vandaag woensdag 19-1 staan we op met regen dat het giet, dus mooi weer even de tijd om jullie weer even verder in te lichten.
De hop on hop off bus was zo goed bevallen in New York, dat we het in Buenos Aires ook maar direct voor 2 dagen geregeld hebben. Zo zie je al de high-lights van de stad met de betreffende informatie. Het eerste wat ons opviel in Argentienie was de lange rijen mensen, waarvan wij ons afvroegen wat zij daar nu stonden te doen. Het waren zeker rijen van zo'n vijftig mensen netjes achter elkaar, en wat bleek, ze stonden zo netjes op de bus te wachten. Zo gediciplineerd . In Nederland wil men toch altijd de eerste zijn. Zo'n karig ontbijtje wat we hier in het hostel hebben (alleen brood met jam) zo'n uitgebreide Argentijnse steaks hebben we 's avonds. Volgens Jan heeft hij nog nooit zo'n lekker vlees gegeten.
Met de bus stappen we op plaatsen uit, waarvan we denken dat het wel leuk kan zijn, en dan stuit je vaak op verrassende plaatsen. Zo waren we 's morgens in een heel sfeervol lunch straatje waar de bekende argentijnse muziek werd gedraaid. 's Middags in de wijk La Boca, en als je ooit in BA komt MOET je hier gaan kijken. Op straat vollop tango dansen, muziek van de bandolero, terrassen, en die sfeer GEWELDIG.
Vandaag gaan we het graf van Eva Peron nog bezoeken en de planning is om morgen met de bus op weg te gaan naar Uruguay, de hoofdstad Montevideo.
Dit was het weer voorlopig.
Liefs Jan en Els.

• 19 Januari 2011 - 13:46

Jaap:

Ik mis de foto's!

• 19 Januari 2011 - 13:50

Freddie & Wendy:

Hoi Jan & Els,

Geweldig om te lezen dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben. In jullie reisverslag werden we bij die Argentijnse steak toch wel even jaloers ;-)

Dat jullie nog maar heel veel mooie avonturen mogen beleven en we kijken uit naar jullie volgende verhalen en foto's.

Liefs Freddie & Wendy xxx

• 19 Januari 2011 - 14:07

Alex En Marlies:

Wat een geweldig stel zijn jullie!
    Fantastische om te lezen dat jullie het "weer" erg naar jullie zin hebben.

Groeten van 2 oude vrienden uit zuid oost azie.

• 19 Januari 2011 - 14:39

Bets V. D Einden:

lieve mensen wist niet dat jan kon dansen.hier is alles goed half februarie krijgen wij de sleutel.aan de voorkant eerste etage nr.2 heel mooi,zelf pa is er heel blij mee,hij was de eerste die zij hier gaan we wonen.dus het komt wel goed.groeten pa en bets.

• 19 Januari 2011 - 14:43

Gerard En Marianne :

hoi hoi genieters
    en gelijk hebben jullie. stuur een beetje zon naar ons toe.
    gelukkig dat een wijntje nog net lukt, ja de rugzak dat is wat anders natuurlijk
    maar goed dat je een sterke kerel bij je hebt ha ha
    geniet nog van alle het mooie en wij genieten weer mee
    ze komen we ook nog eens ergens.

fijne reis verder
    groetjes gerard en marianne

• 19 Januari 2011 - 15:54

Anneke En Gerard:

Hoi Jan en Els.
    Zeg Els, moest jij nou op dat bankje zitten wachten tot Jan uitgedanst was met die Argentijnse schone ? Wij vinden het wel fijn voor jou dat je in elk geval je glaske vast kon houden, dan heb je tenminste ook wat vast. Genieten jullie maar lekker verder. Wij vinden het allemaal prachtig om te lezen. Liefs van ons.

• 19 Januari 2011 - 16:17

Bart:

(Sorry, ik drukte per ongeluk twee keer op enter) Hallo ome jan en tante els! Het is heel fijn om te horen dat jullie het zo goed maken. Ik hoop nog heel veel meer foto's te zien en dat we misschien nog een keer kunnen skypen. Heel veel plezier verder en tot horens!!

• 19 Januari 2011 - 16:57

Herman En Ine:

Oh, wat ben ik jaloers! Die sfeer, de zon, het gevoel, het lijkt me geweldig. Mag ik ook komen?

Liefs Herman en Ine

• 19 Januari 2011 - 17:05

Arpa:

Lieve luitjes.

Prachtig om weer een stukje met jullie verder te reizen.En zoals we gewend zijn met mooie foto,s .
    En Jan ik wist dat je goed kon dansen maar zo bijna in de split. toe maar.
    Els gelukkig dat je je drankje vast kunt houden ik zou het zo nog even houden..
    Veel plezier en geniet maar lekker verder van alles wat jullie tegen komen.
    Lieve groet en kus van ons.

• 19 Januari 2011 - 17:16

Marc Vd Kerkhof:

JaJa t is weer geweldig leuk jullie te volgen.En Els het belangrijkste gaat je goed af .een glas Wijn vasthouden. Die rugzak pakt jan er wel bij.!!
    Ben ook erg benieuwd of het land goed te bereizen is. en ook veilig is.
    Nou geniet ze ! ,en els sterkte met je arm.naast je heb je ook nog een sterke arm. komt goed! doei.!

• 19 Januari 2011 - 17:34

Peter:

Het is weer kei-mooi zo te lezen. Het is jullie gegund dat je weer zo geniet !! Leuk om Jan zo in zijn mooie grijze streepjespak te zien.........later zag ik pas dat hij z'n korte broek en gele blouse weer aan had. Geniet ervan, dan doen wij dat hier met jullie foto's erbij.

• 19 Januari 2011 - 18:28

Maria En Rini:

Hoi,
    De stress is voorbij lezen we, en als dat wijntje zo naar binnen gaat dan gaat het verder ook prima, fijn te lezen.
    Vol verwachting naar nieuwe ervaringingen, kijken we uit naar het volgende berichtje, ik wist niet dat jan de tango danst?
    veel reis plezier,

groetjes maria en rini

• 20 Januari 2011 - 06:59

Claudia Vd Tillaart:

Wowwwwwwww, wat hebben jullie het weer heerlijk. Ziet er ook allemaal erg mooi en gezellig uit!!!
    Ik krijg alleen maar meer zin om ook lekker weg te gaan....... Groetjes, X Ps Wij hebben gisteren tickets geboekt en gaan met pap en mam naar Bali + Java

• 20 Januari 2011 - 14:21

Hub:

Leuk die ene foto van jou Jan, maar ik moet zeggen, dat jij niet echt opvalt met zo,n lekker ding in je handen.

• 24 Januari 2011 - 09:58

Maurice:

Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Ge makt ut mee! (Proost Elsje).

Nou, wij hebben ook een spannende tijd hier achter de geraniums. Vandaag vloog er een koolmeesje onze vogelhuisje in. Wat een spanning! Ik heb gelijk al onze vrienden gebeld om ze het goeie nieuws te vertellen en ze hun ogen uit te steken. Dat snappen jullie. Maar binnenkort kunnen jullie daar meer over lezen op de weblog: www.erziteenkoolmeesjeinonshuisje.nl:P

XXX