De river Kwai . Kanchanaburi. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van elsenjan - WaarBenJij.nu De river Kwai . Kanchanaburi. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van elsenjan - WaarBenJij.nu

De river Kwai . Kanchanaburi.

Door: Els en Jan

13 December 2008 | Thailand, Chiang Mai

Hoi allemaal.
Hier zijn we dan weer uit een zonnig en nog steeds warm Thailand.
De laatste dag in Bangkok toch nog met een leuke dag afgesloten. We zijn met de skytrain naar de grootste weekendmarkt van Thailand geweest.
We hebben onszelf met verschillende hebbedingetjes verwend.
Deze gezellige dag heeft ons verblijf in
Bangkok toch nog goed gemaakt.
De volgende dag vanuit Bangkok met de bus naar Kanchanaburi, de river Kwai gegaan. Een erg leuk guesthouse gevonden met zelfs een zwembad, heel relaxed. De dag daarna op excursie geweest naar een waterval, op een olifant gereden, en met een bamboovlotje de rivier afgevaren. Ja zelfs elsje ging op Jumbo, wat maar net goed ging. De olifant ging nl. het pad af met ons erop, waardoor hij langs een boom schuurde en els haar benen net op tijd kon intrekken. Na de lunch een memorial museum , de Hell Fire pass, en de death railway bezocht. Zelfs nog een half uur op de originele spoorbaan van de river Kwai gereden. Erg indrukwekkend allemaal.
Maar de laatste paar dagen heeft er wel meer een engeltje op onze schouders gezeten. Na het bijna ongeluk met de olifant hebben we op een gehuurde scooter ook nog geluk gehad, na een bocht nl. rechts blijven hangen.....met als gevolg bijna en frontale aanrijding met een andere bromfiets die wel aan de goede kant reed.
In Kanchanaburi de bekende Tiger Tempel bezocht. Bekend van discouvery, monniken die voor tijgers zorgen. Wat een aanfluitig was dat. Tijgergebeuren was een grote poppenkast, waar maar 1 monnik aan deel nam. Na een uurtje hielden we het voorgezien en zijn we naar ons guesthouse terug gebrommerd.
Ons verblijf bij de river Kwai, werd s avonds afgesloten met een sound en lichtshow ter herdenking van het bombardement op de brug van de river Kwai. Erg indrukwekkend werd er een soort show met geluid en licht opgevoerd en veel vuurwerk. Een hele leuke avond gehad.
Nog even over Thailand algemeen. We hebben verschillende keren meegemaakt dat iedereen ons voor liet gaan. Totdat we er achter kwamen, dat om 08.00 en om 18.00 uur iedereen stokstijf stil bleef staan bij het spelen van het volkslied!!!!! Ook zien we opvallend veel witte mannen met Thaise poppetjes / vrouwen.
Eergisteren met twee basic bussen van Kanchanaburi naar Ayuthaya gegaan. Echt afgezien in die twee rammelbussen die niet vooruit te branden waren. Omdat we veel tijd hadden verloren, besloten we toch weer om een slaaptrein naar Chang Mai te nemen. s middags in Ayuthaya de tijd volgemaakt met byzondere ouwe meuk te bekijken. Ook nog een Thaise parketbus gezien, waar zeker meer boeven inzaten dan 7. Zie foto's.

vraag en antwoord>
Hannie en Henry
Klopt de kerstsfeer is bij ons helemaal niet aanwezig, door de temperatuur van 30 graden.
Dit klopt gewoon niet met kerst. En die kilometers weten we niet.
Jaap
Zoals je gelezen hebt, heeft die laatste dag in Bangkok onze ervaring Bangkok goedgemaakt.
Jaap wat is Ellie d'r site naam, kunnen wij haar ook volgen.
Kees
Vollop jouw foto's kunnen maken. Je ziet ze later wel.
Rinie en Annie
We weten niet wat het is, maar plotseling gaat de tijd voor ons ook te snel.
Dorothe
Volgend jaar in Portugal ons vriendenweekend bij jullie thuis
Harrie en Riny
Leuk joh Ghana. Afrika lijkt ons ook geweldig. Met betrekking tot die ambassade lijkt dat gedrag normaal. Men was bij ons ook erg onvriendelijk bij het regelen van het Vietnamese visum.

Mensen we kappen er weer mee voor nu.
Veel leesplezier en tot de volgende maar weer.

Liefs Jan en Els

• 13 December 2008 - 17:12

Jaap:

Eerste bericht!
    Leuk verhaal weer. Ook echt zo leuk om foto's van jullie verhalen te zien.
    Ook al was het een aanfluiting, het lijkt me toch leuk om een keer een tijger te aaien joh! En het heeft je toch weer een leuke foto opgeleverd!
    Wat een sukkiepukkies zijn jullie met je ongelukje, nu heeft dus alle leden van het gezin van Houtum een ongelukje gehad, wat toevalllig zeg!
    Die bussen zullen nog wel erger worden richting Laos. Zijn jullie er al uit of jullie de snelle of langzame boot gaan nemen?
    Vraag/antwoord/reactie, Ellie heeft geen site, zal je haar mailtjes wel doorsturen....
    Veder heel veel plezier verder!!!
    Vette kussen.... Jaap

• 13 December 2008 - 18:06

Maurice:

Ik ken een nieuw liedje (op de wijs van oh dennenboom):

Oh pallemboom Oh pallemboom, wat zijn je noten wonderschoon!
    Ik heb je laatst in de zon zien staan!(enz. enz.)

Misschien helpt dit jullie in de aangepaste kerstsfeer te komen!

Ziet er allemaal weer goed uit! Jammer dat jullie er niet zijn met de kerst. We geven namelijk een flinke party op de sparrelaar voor al onze hyvesvrienden en dat zijn er in totaal heel wat! Maar ja jullie zijn op vakantie. We zullen de afwas laten staan, dan zijn jullie er toch nog een beetje bij!

xxxxxx Maurice

• 13 December 2008 - 18:33

Chris:

Prima weer op de hoogte.

• 14 December 2008 - 08:28

Mapje:

O O O , wat leuk om jullie verhalen te lezen ,ik kijk er iedere keer weer naar uit!Zijn er nu ook veel toeristen?
    Ook super al die foto's met de wilde dieren, (ook al zien ze er erg aaibaar uit).Ha ha , die parketbus, en die zeikerds hier maar klagen.Kijk zo kan het dus ook !!
    Nou , ik hoef het niet te zeggen ,want jullie STRALEN op alle foto's , maar toch...GENIET GENIET GENIET.
    Liefs Mapje xxx

• 14 December 2008 - 11:35

Arpa:

Jan en Els Ondanks het feit sdat het weer jullie niet echt het kerstgevoel geven willen wij jullie toch hele fijne kerstdagen en vooral een gezond en gelukkig nieuwjaar toewensen. Volgens ons smaakt een kerstdiner bij een temperatuur van ongeveer 30 graden ook wel. groetjes en een dikke kus van ons

• 14 December 2008 - 19:02

Dorothé:

Op een olifant, een scooter maar niet op de tijger gezeten!!! Heel verstandig lijkt me dat. Wat een leuke foto's.
    Tja, wel jammer dat jullie niet van de partij zijn op het feestje van Jaap en Maurice; ze hebben ons en de hele Sparrelaar uitgenodigd............ ha, ha.

Ik wens jullie fijne kerstdagen en een heeeeel goed 2009!!
    Liefs en groetjes, Dorothé

• 14 December 2008 - 20:59

Henry En Hannie:

Leuke foto's met al die beesten,als jullie bij thuiskomst je baantje kwijt zijn kun je altijd nog bij het circus! Daar bij de spoorbaan van de river Kwai lijkt me inderdaad erg indrukwekkend, daar is toch ook zo'n legendarische film van?
    Erg mooi allemaal. En euh... aangezien ik ook op hyves ben, 2de kerstdag feestje in de sparrelaar, zien we helemaal zitten!! Als we voor die tijd niets meer van jullie horen; alvast hele fijne kerst gewenst. Het zal eenzaam zijn zonder jullie, snik , snik... Tot hoors x

• 14 December 2008 - 22:46

Rinie & Annie:

Hallo luitjes,
    Jullie zien er weer erg goed uit maar met al die zon kan dat ook niet anders.We zijn vandaag op de Sparrelaar geweest het ziet er daar ook allemaal goed uit.De lampjes branden in de kamer.dus geen zorgen ik ga ook op het feest moet me nog wel opgeven bij hyves. geloven jullie mij ?Als alles door gaat volgens planning gaat Hans op 22dec. naar de revalidatie in Den Bosch.Dat is dan toch weer een hele vooruitgang maar dan moet de o.k die voor dinsdag staat doorgaan en goed zijn natuurlijk.Hij kan dan zijn verjaardag toch weer in Brabant vieren wel niet thuis maar 120 km. dichterbij.Weer heel mooie dagen gewenst ,we wachten op het volgende bericht,lieve kerstgroeten uit Veghel van Rinie en annie.

• 14 December 2008 - 23:04

Claudia:

Wat een mooi foto's weer en jullie verhalen zijn erg leuk om te lezen.
    Inmiddels al ervaren reizigers, nietwaar?
    Pas maar op dat het niet verslavend werkt...ha ha.
    Ik zat de laatste tijd meer naar het einde van mijn aankomende vakantie uit te kijken dan naar de vakantie zelf. Dit omdat ik dan ga kijken voor een puppie omdat ik Boomer een paar maanden geleden heb moeten laten inslapen. Maar als ik jullie verhalen zo weer lees dan begint het toch weer te kriebelen.....
    Gelukkig schiet het voor ons ook weer op, nog ongeveer 1 maand. Hopelijk gaat voor jullie de tijd wat langzamer, kan me voorstellen dat jullie het gigantisch naar jullie zin hebben.
    Dus....genieten!!!!!
    Veel plezier, groetjes Claudia x

• 15 December 2008 - 18:55

Jaap:

Nog even voor het kerstgevoel. Jullie hebben van de volgende mensen een kerstkaart ontvangen:
    Theo en Henny, Hans en Elle en Mehmet en Rick, Louis en Marion, Annieta en Jeroen en Trey en Denise.
    Dacht echt dat iedereen wel zou weten dat jullie weg waren! x

• 16 December 2008 - 15:06

Arpa:

De computor lag er weer eens een keer uit. Balen kon daarom nu pas jullie belevenissen volgen.
    De beschermpoppetjes hebben dus al goed hun best gedaan lees ik.
    Hopelijk blijft dat zo.
    Wat vliegt de tijd al weer anderhalve maand weg ondanks al het moois niet een beetje heimwee? vooral met deze tijd van het jaar..

En Elsie ondanks soms wat tegenwind laat je niet gek maken .Alleen door Jan niet door de peuken.
    Tot gauw weer.
    Dikke kus van ons.

• 17 December 2008 - 09:52

Pa En Bets:

lieve mensen
    hier zijn wij dan weer,op het vorige bericht heb ik nog niet geantwoord,want wij zitten alle twee in de lappen mand,een flinke griep,pa dacht er langs te komen maar dat is niet gelukt.maar voor elkaar zorgen heeft ook zijn scharmes.maar met mij gaat het nu de goede kant uit.pa komt nog zakdoeken te kort dus dan weet je het wel.jan als er een show komt van het circus,laat het even weten.heel veelplezier met jullie vacantie en tot horens maar weer.liefs pa en bets.

• 17 December 2008 - 10:18

Theo En Riet:

Hallo vakantiegangers. Het heeft lang geduurd voordat we al die mooie verhalen en foto's welke door jullie gemaakt zijn doorgespit hadden.Het had een tijdje geduurt voordat we het mail adres wisten en toen was het ook nog niet het goede.En tot overmaat van ramp kreeg ik een zware hernia te pakken waardoor ik bijna 4 weken plat op bed heb gelegen.Ben sinds een paar dagen wat op en fiets alweer een uurtje buiten.Kan nog niet lopen van de onregelmatige pijn in mijn been.Ben alweer blij dat er vooruit gang inzit als gaat het maar
    traag.Dus ik ben weer helemaal bij van jullie geweldige vakantie en ik hoor els nog zeggen ik weet het allemaal niet hoor als het niks is ben ik zo terug,maar als wij het zo allemaal zien en lezen komen jullie niet meer terug.Saampjes nog veel kijks en plezier en ben weer zeer benieuwd naar de volgende foto's en verhalen. groetjes theo en riet

• 17 December 2008 - 15:08

Wilma En Peter :

Hoi Jan en Els

Eindelijk een berichtje, je weet Els ik ben niet zo'n schrijver. Maar ik vind de verhalen die jullie schrijven geweldig en zeker de foto's.
    Ik ben blij dat jullie er van genieten.
    Hier in Uden en Veghel is alles goed en je weet het, geen nieuws is goed nieuws, Verder heel veel groetjes van ons en van ons Menneke (Diego)

Liefs
    Wilma

• 19 December 2008 - 14:13

Erwin Van Der Els:

Hallo Els en natuurlijk ook Jan, wij zien wel dat het jullie geweldig goed gaat.

Het ziet er allemaal geweldig uit en lezen dan ook de verhalen. Als jullie terug zijn zullen we (Jan kennende ha ha) zeker nog veel meer te horen krijgen. Blijf er van genieten en tot binnenkort maar weer.

Groetjes Erwin, Claudia, Brian en een nog onbekende, dat wten we pas in Juni

• 19 December 2008 - 15:58

Gerard En Anneke:

Hoi, Jan en Els Wat is het leuk om jullie op deze manier te volgen. Ook de foto's erbij is zo leuk, dat maakt het verhaal kompleet. Ik ga het verhaal weer aan ons moeder voorlezen.(ik kort het wel een beetje in want d'r oren zijn niet meer wat het geweest is en als ik het hele verhaal moet vertellen dan kan ik wel 'n dag uittrekken) De foto's lukt nog steeds niet, nog geen tijd gehad om het aan ons Cees te vragen. Voor de rest gaat alles hier z'n oude gangetje. Heel veel liefs en kus,
    Groetjes Gerard en ons An

• 19 December 2008 - 18:42

Frank Van Weereld:

Leuke, en door de bijna ongelukjes ook spannende verslagen hoor! We blijven jullie volgen. Alvast fijne kerstdagen! En die kerstdagen doorkomen met 30 graden boven nul is weer eens wat anders dan met dat kwakkelweer hier ;-)

En.....blijven genieten!!!

• 24 December 2008 - 18:44

Maria Rini:

hoi luitjes even te druk geweest en griep gehad,

dit waren de echte verhalen en avondtuurlijk als het maar goed afloopt dan is dit heerlijk om te lezen.
    heel prettige kerst voor jullie en een gelukkig nieuw jaar