Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van elsenjan - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van elsenjan - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Els en Jan

27 November 2008 | Thailand, Bangkok

Nou daar zijn we dan weer. Het heeft even geduurd maar we hebben weer internet gevonden,
Even terugpakken naar Maleisie, het eiland Langkawi.
Twee dagen een motor gehuurd, een honda Shadow en als easy rider dit grote eiland in twee dagen rond getourd. (We zijn toch met onze 2e jeugd bezig.) Ons guesthouse bleek na 2 dagen iets minder ideaal, De eigenaar bleek een neurotische regelsmurf te zijn. Hij hield met een camera zijn huisjes onder surveillance met als voorbeeld dat hij de ramen sloot en de lichten uitdeed voor de gasten!!!!!!
Nu op naar Thailand.
Met een speedboot en 2 overnachtingen geboekt op weg naar Thailand. Weer een foutje gemaakt, door dat we een verblijf hadden geboekt door iemand anders geregeld.
De bungalow met zeezicht bleek een houten hutje, wat de negehut van Oom Tom had kunnen zijn. Koude douche muggen en de wc doorspoelen met een pannetje. Wonderwel toch goed geslapen. Het eiland Koh Lipe in Thailand bleek een flower power eiland te zijn. Dreadlocks (Bob Marley sfeer en muziek) en zelfs drugs gezien. Heel apart en relaxed sfeertje. We hebben zelfs liggend naar een lifeconcert van Eric Clapton liggen kijken. Na 2 dagen verhuisd naar een HELE fijne hut OP het strand. HEERLIJK.
Nog even over het eiland Lipe.Lipe kent maar 2 betonnen paden en er rijden dus geen auto's. Alles word met bromkarretjes vervoerd. Deze paden bestaan uit souvenierswinkeltjes, eettentjes en massagesalons.
Onze tijd was ook weer 1 uur opgeschoven en het verschil is ook nog maar 6 uur met thuis. Jan ook op dit eiland een dagje wezen duiken.
Verder weinig meegemaakt en we zijn vandaag toe aan verder reizen. We hebben besloten het massatoerisme te vermijden en gaan morgen naar een Nationaal Park genaamd Khao Sok. We zitten nu dus op het vaste land, weg van de kust.
Voor het eerst Nederlanders hier ontmoet. Erg gezellig en een stuk makkelijker praten.
Vraag en Antwoord.
Miesje: waarom 3 keertjes ha ha
Wendy: Ik wilde jullie laten zien, dat ik toch niks te kort kom, en aan jullie denk. Hoe is het trouwens met die week.... hoe heten ze ook al weer?
Nicole: Vlug zeg van die sleutel. Nu kunnen we in maart komen kijken naar de baby en het nieuwe huis.
Bob en Snet: We hebben ook een paarse bus ontdekt. Iets voor het Krabbegat??
Hannie: een vriendje voor Tommy gevonden zie de foto.
Paul en Yvonne/Hanny en Leo: Op dit moment lijkt het minder op Robinson, maar op de Peking Expres, we kunnen nl. niks meer lezen,
Jack: Cultuur komt er nu aan, na de relax periode (noodzakelijk)
Kees: We zullen ons best doen.
Ons An en Gerard: Hoe vond Mama onze foto's.?
Arpa: Vliegen gaat prima ha ha valt door de hitte toch minder op !!
Harrie en Riny: We zijn nog tekort in Thailand om een mening te geven.

TOT ZOVER WEER. HEEL VEEL LIEFS VAN
JAN EN ELS

• 27 November 2008 - 18:52

Rinie & Annie:

Hallo Jan en Els,
    Dat bad tussen al die rotsen ziet er wel heel knus uit wij willen graag geloven dat jullie een verlate huwelijks reis hebben samen.Geniet er maar van hier is heel veel wind geweest bij jullie op het hoekje is veel houtwerk van de gevel afgewaaid.Merken jullie ook wat van de onrust in Bangkok of valt het daar wel mee.24nov. is ook Janus van der Velden (zoon van Jeanne en Peter)voor 2mnd in Tailand aan gekomen ,hij vloog ook op Bangkok.Verder gaat hier alles zijn gangetje we blijven jullie volgen.liefs en `n dikke kus van Rinie & Annie.

• 28 November 2008 - 07:14

Rick:

Hee, ik lees dat jullie het nog steeds goed maken! Super!!
    02 jan. ben ik in Bangkok.
    Zie rickheuvel.reismee.nl
    Groeten en tot snel

• 28 November 2008 - 08:40

Pa EnBets:

lieve mensen fijn wat nieuws van jullie te horen.wij kijken steeds naar de berichten en op de atlas waar julliezitten.wij hebben een beetje winter gehad maar nu is het weer normaal.alles isverder goed.afgelopen week zijn wij naar een ijsschow geweest heel mooi,groetjes en veelliefs Pa en Bets

• 28 November 2008 - 11:16

Joep En Marjo:

We zijn kei jaloers als we de foto's zien. Jullie in dat badje en wij maar de kachel aan de gang houden. Maar jullie zullen het wel verdiend hebben, niet dan. Veel plezier, en we blijven jullie volgen.
    Groetjes Joep en Marjo

• 28 November 2008 - 14:56

Rick:

Hallo, hallo, lekker hoor daar in Thailand. Onder profiel staat mijn reisbeschrijving. Lees hem even en misschien kunnen we dan een plaats en tijd afspreken in Thailand of een van de andere landen. Dan is mijn collega Thijs er ook bij. Groeten en veel plezier.....

• 28 November 2008 - 17:27

Mapje:

Heee Els , heb je je niet vergrepen aan een dikke joint op het flower power eiland?? ha ha ,Goed hoor dat je nog niet gerookt hebt!
    En dan die foto in bad ,boven op de berg, wat fantastisch zeg!!
    Nog even en dan zit de eerste maand er al weer op, ,jeetje wat gaat het snel, dan moet de tijd voor jullie helemaal vliegen ,lijkt me zo!
    Vooral vanalles bekijken en opslaan op de harde schijf !!
    Liefs mapje XXX

• 28 November 2008 - 18:01

Mart:

Hallo Jan en Els. Jan wat glimmen je haren mooi als je bij die wortels van de boom staat ha.ha. Krijg je nou een buikje of meen ik dat maar. Leuk om altijd een stralende Els en Jan te zien op de foto's. Blijf lachen en tot het volgende verslag.
    Een gezonde gedachte van ...

• 28 November 2008 - 18:38

Dorothé:

Hé Jan en Els,

leuk om weer even een berichtje van jullie te lezen. Ik kijk er steeds naar uit. Fijn dat jullie het zo lekker hebben. Tweer is daar beter dan hier.......... Gaat de tijd snel voor jullie of valt dat mee?
    Nou tot het volgende berichtje en geniet ze.
    Liefs en groetjes, Dorothé

• 28 November 2008 - 19:54

Bart:

ha die ome jan en tante els, zo te horen en zien hebben jullie het heerlijk naar jullie zin in thailand. Ik hoop dat jullie er nog veel zullen genieten :D en als je Joran van der Sloot tegen komt sla hem dan maar in de boeien ome jan D: haha xxx Bart

• 28 November 2008 - 20:09

Ciske:

Lieve Ome Jan en Tante Els .. Zo te zien hebben jullie wat tegenslagen mee gemaakt maar over het algemeen is het volgens mij wel goed gegaan :D Gelukkig maar wand je gaat op vakantie om het leuk te hebben..!!
    ik zat net even jullie foto's te bekijken en foto p1010451.. Wat een leuke foto (L) Maar wie zijn het :P XX Ze zijn wel heet schattig En dan kijk ik weer even verder naar de foto's en dan zie ik dat hondje voor tommie.. En dan Weet ik zeker dat er wel plek is ..WAT EEN SGATJE (l):d!!! Jullie hebben nu verteld over hoe het bij jullie gaat maar weetje .. Het heeft hier in nederland GESNEEUWD.. !!
    Cool tog.. en ik heb S'avonds om 7 uur nog een sneeuwballen gevecht gehad en een sneeuwpop gemaakt.. Nou heel veel xx En een dikke Knuf :D
    Van CiskeE (let op die 2e E ..Hé tante els :P) XX

• 28 November 2008 - 20:26

Henry En Hannie:

Hé luitjes, fijn weer iets van jullie te horen! Het zijn weer mooie foto's hoor en zo te zien vermaken jullie je prima,lekker in de jacuzzi of op zo'n prachtig bounty strand. Dat eiland Lipe dat lijkt me wel wat, daar zou ik me wel een poosje kunnen vermaken denk ik, ha ha. Groot gelijk dat jullie het massatoerisme mijden, lijkt me wel zo ontspannen. Blijven jullie als je zo onderweg bent wel op de hoogte van wat er zoal in de wereld gebeurt?... Nog heel veel genieten en zoals ons ma vroeger altijd zei: "wel bij elkaar blijven hoor!" Maar daar zit ik niet over in.x

• 29 November 2008 - 11:06

Peter:

Hoi Els en Jan,
    Maar goed dat jullie steeds foto's bij de berichten sturen, anders zouden jullie ervaringen bijna niet te geloven zijn..! Genieten !!!!!!
    Peter en Angela

• 30 November 2008 - 12:22

Arpa:

He Janneman en Elsie hebben jullie niet stiekem op het eiland Koh Lipe (om nog meer in de hemelse sferente komen)een jointje mee gerookt?????.Grapje
    Wat geweldig om jullie zo te volgen en te zien dat jullie genieten .
    Vanaf hier is het haast niet te geloven dat er zo veel moois op deze aardbol is.
    Geniet van elkaar en tot de volgende keer
    Dikke kus van ons.

• 30 November 2008 - 13:01

Harrie En Riny:

Hoi saampjes,
    gelukkig horen we van jullie niets over de onlusten in Thailand. 't Lijkt de omgekeerde wereld: wat jullie ter ore komt missen wij en omgekeerd.Toen de 3 tijgers hun verzorger opvraten was dat hier geen nieuws, er heeft niets over in de krant gestaan en er is met geen woord over gesproken bij het nieuws.(God weet hoe vaak dit soort dingen in de wereld gebeuren.)De bezetting op het vliegveld in Thailand heeft jullie nog niet
    bereikt. Och zolang je op trektocht door het land bent, heb je met het vliegveld voorlopig nog niets te maken en tegen die tijd....
    Jullie zien er echt lekker gekleurd uit, heerlijk! Wij doen het hier maar met de zonnebank en zijn blij dat het op deze manier lukt. Onderscheid moet er zijn toch!!!
    De sneeuw is weer zo snel verdwenen als die kwam. Het was vorige week erg heftig maar de volgende dag hadden we de winter weer gehad. Nu zitten we dan midden in het sinterklaasgebeuren en zijn de eerste activiteiten van carnaval ook weer in gang gezet. Jeroen van de Akker,van de herenmodezaak in de Molenstraat, is prins carnaval. Zijn adjudanten zijn Robbert Faas (werkt bij Van den Lande) en Pieter Kemps (wat die doet weet ik zo gauw niet meer). Misschien staat ons gebeuren hier nu wel heel ver weg van jullie. Zo voelt het wel maar voor het geval er nog enige feeling met het thuisfront is bovenstaande info. Ge wit oit nie!
    Nou, Els en Jan geniet maar lekker dan kunnen we het volgende weekend weer meegenieten! Tot dan.
    Groet, Harrie en Riny.

• 30 November 2008 - 13:47

Jack Van L.:

zondagmiddag,het is koud en het regent,wat een verschil met jullie fotos,!!Maar ja dit weer is weer goed voor dit soort contacten.Fijn dat het zo goed gaat!schitterend land zoals iedereen dat wel vind,denk ik . De tweede jeugd is weer begonnen,heerlijk zeg, misschien maak ik dat ook nog eens mee,hi,hi!
    Wees ge groet jack van.L

• 30 November 2008 - 16:21

Maria Rini:

hoi els en jan

Blij weer iets van jullie gehoort en gezien te hebben.Dat prive bad bestel dat maar voor thuis zou prachtig zijn achter thuis (nee nog lang niet aan denken).Fijn dat het zo ontspannen gaat.Nog vele dagen fijne backpack ervaringen gewenst (dus wat hoorde er nu beter bij, die golfplaten of die hut van oom tom wat voor mij meer avaondtuurlijk lijkt, maar ja ik lig dan hier in een koud bed)

Veel liefs maria en rini

• 01 December 2008 - 11:29

Maurice:

De foto's worden steeds leuker! Ben zo blij dat jullie het leuk hebben...

En nou maar hopen dat mijn computer dit keer niet blijft hangen ;)

x

• 01 December 2008 - 18:26

Albert:

Hoi Jan en Els.
    Hoorde van Ria (van Leo), dat jullie op vakantie waren.
    Lekker Azië, lekker genieten.
    Ook al gedoken Jan las ik. Hebben wij gisteren ook nog gedaan in Tilburg. 1 graad buiten en 6 graden water. Veel plezier in het schitterende Thailand. Als je op Koh Thao of Koh Samui komt moet je daar ook eens gaan duiken Jan. Veel plezier nog en ik volg jullie.

• 02 December 2008 - 10:22

Leo Hanny:

Leuk al jullie belevenissen en mooie foto,s Jan bordjes lezen heb je wel vaker last van
    (Tscjhechie) ik kan ze nu niet voorlezen.
    Zondag bij het wandelen in Wijlre hebben we een straat ontdekt die al naar jou is vernoemt leuk he! Els goed hoor nog steeds niet gerookt wist wel dat jou het lukt. nog veel plezier en genieten.

• 02 December 2008 - 12:42

Monique:

Hoi Jan & Els,
    Nu ff tijd gemaakt voor een berichtje, wel steeds de verhalen gelezen en foto's bekeken en weggedroomd bij de witte stranden. Ben blij dat het jullie goed gaat, jullie zien er lekker relaxt uit. Geniet, de eerste maand is bijna voorbij, voor je het weet zit je weer in de kou! Ik ben benieuwd wat jullie allemaal nog mee gaan maken, ik blijf het volgen. Groetjes, Monique

• 02 December 2008 - 12:53

Peter&Lean:

Hoi,Els&Jan.
    We zijn blij voor jullie dat alles zo goed gaat.
    Hier bij ons gaat het ook goed.de verbouwing is klaar en helemaal naar wens.Peter 1-12 geholpen aan zijn dubbele lies-breuk.Dus hij is weer klaar voor het volgende.Loesje komt een deze dagen weer gezellig bij ons wonen.Gaat heel goed met haar echt weer het Loesje van vroeger.
    Geniet van sinterklaas.
    Vergeet niet je schoen te zetten,de sint komt overal(let wel op dat je schoen niet mee genomen wordt)

Heel veel knuffels van Peter&Lean

• 03 December 2008 - 20:03

Ine:

Jan ik zou ook wel met jou in dat warme badje willen!Nou Els mag ook wel mee hoor. Dat is toch geweldig. En dan dat schattige hondje. Wat ik eigenlijk nog mis is een lucky shot van een of andere mooie "poes". Dat had ik ook nog wel verwacht, kan me niet voorstellen dat jouw ogen nu dichtgeplakt zitten. Wat is de wereld toch mooi.De foto's zijn prachtig en geven een goed gevoel in dit donkere zonloze Nederland. Vooral blijven genieten want de tijd gaat zoals iedereen al schrijft heel erg snel ook al lijkt het voor ons of jullie toch al heel lang weg zijn. Ja we missen jullie wel hoor. Heel veel liefs en een dikke kus.

• 04 December 2008 - 10:50

Greet Van Berkel:

Hoi Jan en Els

Heb net de foto's bij onze Henk gezien. Leuk!
    Fijne vakantie

Groeten van Greet

• 04 December 2008 - 13:39

Gerard En Anneke:

Hoi,Jan en Els. Wat is dat leuk om steeds die reisverslagen te lezen en foto's te bekijken. Maar ik hoop wel dat die foto waarop jij in die bus zit Els, geen touringcar is. Ik heb de foto's nog niet aan ons ma laten zien want ik weet niet hoe ik ze moet verplaatsen.Ons ma heeft nog geen internet-aansluiting. Maar ik zoek wel gauw iemand om mij te helpen. Maar alles gaat prima met ma en met ons ook.
    Liefs van Gerard en ons An XXX

• 04 December 2008 - 14:12

Liels En Jos:

He Globetrotters,
    Nou maken jullie ons echt jaloers. Het sneeuwt hier als een gek en ik (jos) hoop dat ik het recht hou van Baarle-Nassau naar huis.... Maar we kunnen onszelf helemaal in jullie situatie op het strand in dat huisje indenken. Niks is mooi als 's morgens wakker worden en uit kunnen kijken op een azuurblauwe zee. Wij hebben prachtige hofzittingen achter de rug en gaan nu richting carnaval. Als wij zover zijn hebben jullie er alweer een groot deel van de reis opzitten. Maar tot dan en verder, geniet geniet geniet zolang als je kunt. Wij denken aan jullie.
    Dikke kus van Liels en Jos (Sorry Jan maar die van mij is voor Els)

P.S.
    Even een vraagje beantwoorden van Harrie en Riny: Pieter Kemps werkt bij Jeroen in zijn zaak Zaltbommel.

• 05 December 2008 - 10:53

Sandra:

Hey Jan en Els,

Wat een leuke site. Prachtige foto's en verhalen wat zullen jullie genieten! Met de heimwee zal het wel meevallen....of niet Els;-) Zoiets moeten wij ook maar gaan doen als we later groot zijn haha
    Liefs Sandra, Peter, Donny & Quinty

• 05 December 2008 - 13:27

Janny Eleveld:

Hallo,
    Wij ontmoetten elkaar in Phangnga Inn. Ik reageer nog even omdat jullie een visum voor Vietnam wilden regelen. Mocht je in Battambang (Cambodja) komen dan kan het in Hotel Royal (erg plezierig) geregeld worden. Nog een hele goede reis gewenst,
    Janny en Jan

• 06 December 2008 - 18:54

Bob & Snet:

Ja, wat moet je nog vertellen??
    De foto's zeggen genoeg!
    Prachtig hoor, wat een andere wereld.
    Met al die eilandjes en rotspartijen in de zee lijkt het net of James Bond zo om de hoek komt kijken.
    Is daar ook een van zijn films opgenomen?
    Mooi gebied om met de GPA rond te varen.
    Nog geen gezien overigens?
    Onze kerstboom staat al met de lichtjes aan.
    Het zal voor jullie raar zijn de kerst in zomerse sferen te proeven.
    Jan & Els geniet er van!
    Liefs,Bob & Snet