De laatste week in het noorden - Reisverslag uit Banaue, Filipijnen van elsenjan - WaarBenJij.nu De laatste week in het noorden - Reisverslag uit Banaue, Filipijnen van elsenjan - WaarBenJij.nu

De laatste week in het noorden

Door: Els en Jan

05 Maart 2012 | Filipijnen, Banaue

Hoi allemaal,

Jammer ons laatste berichtje alweer. Over drie dagen vliegen we weer naar huis. Ook weer leuk om thuis weer de draad op te pakken en iedereen weer te zien. We hopen dat we een beetje van het zonnetje hier mee kunnen nemen zodat het voorjaar thuis kan beginnen.
Nou de rijstvelden in het noorden in de omgeving van Banaue waren ook fantastisch. ( zie foto's) Maar na 6 weken backpacken loopt het ook wel eens anders dan gepland. Namelijk na anderhalve dag in het noorden werd Els wat ziek. Diaree en overgeven. Omdat de pensions en guesthouses wat primitief waren, besloten we terug in de richting van Manila te gaan om een beter onderkomen te zoeken, zodat Els kon herstellen. Na een drietal uren in de Jeepney naar het zuiden, vonden we een uitzonerlijk luxe resort in een klein plaatsje. We besloten hier voor een paar dagen aan te leggen en Els knapte ook direct op. Maar ook daar gingen iets mis. Na onze aankomst de volgende dag begon men namelijk het zwembad leeg te laten lopen om dit een keer goed schoon te gaan maken. We bleken ook de enige gasten te zijn van de 80 kamers te zijn. Dus de tijd gebruik om Els op te laten knappen, te lezen, films te kijken en van het weer te genieten. Samenvattend te relaxen.
Nou over drie dagen zijn weer thuis dus we beperken het verslag en zetten er nog onze laatste foto's op.
We kunnen zachtjes aan de balans op maken over onze ervaringen betreffende de Filipijnen.
Wat een fantastisch land.
Altijd lekker weer, bijzonder vriendelijke, behulpzame en lieve mensen.
Volop reismogelijkheden en vanzelfsprekend veel strand en zee bestemmingen.
Volop duikmogelijkheden, waarbij een bijzondere onderwaterwereld te spotten was.
Ook moet gezegd moeten worden, dat de filipijnen erg schoon zijn. Nergens zwerfafval of rotzooi langs de kant van de weg. Dat was wel anders vorig jaar in Zuid-Amerika.
Samenvattend, we hebben weer genoten nog lang niet alles gezien.
Er is natuurlijk ook een andere kant aan de Filipijnen. Drinken dat ze namelijk kunnen. De sterke drank kost er dan ook bijna niks. (Een fles rum, 1,50 euro) en drinken doen ze dan ook volop. We hebben dan ook, zij het dan met mate, maar mee gedaan wat geen straf was.

Tot over een paar dagen en dan weer thuis in Nederland.

Liefs Jan en Els

• 05 Maart 2012 - 03:57

Kim Vd Doelen:

Hoi Jan en Els,

Wat vliegt de tijd!
    Alweer bijna tijd om naar huis te gaan met weer een geweldige ervaring rijker!
    Geniet van de laatste dagen en dan lekker terug naar huis en verder herstellen!

Prachtige foto's :)

Groetjes Kim

• 05 Maart 2012 - 07:10

Monique (AVP):

Hoi Jan en Els,
    Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's :-)
    Goede reis terug en neem vooral de zon mee......

• 05 Maart 2012 - 07:13

Henry En Hannie:

Inderdaad, Wat vliegt de tijd, al weer bijna thuis! Goede terugreis gewenst en dan zien we jullie snel xxx

• 05 Maart 2012 - 14:56

Wilma:

Fijn dat jullie zo genoten hebben, voor over 2 dagen een hele goeie reis.

Liefs.

• 05 Maart 2012 - 20:35

Esther & Claudia:

Hoi Jan & Els,

Het was weer erg leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Wat een mooie reis hebben jullie gehad. Jammer dat het alweer bijna voorbij is. Geniet nog even van het lekkere weer, de mooie omgeving en al het andere. Alvast een goede reis terug en een hele gezellige thuiskomst!

Groetjes, Esther & Claudia X

0h ja, 't zou idd wel fijn zijn als jullie 't zonnetje mee zouden kunnen brengen... 'T is hier maar koud.

• 06 Maart 2012 - 08:24

Arpa:

Gelukkig Els dat je snel weer op geknapt was.
    Al bij al toch niet slecht gedaan alles bij elkaar genomen.
    Goed gedaan om eens je zelf te laten verwennen .

Het is jammer we zullen jullie verhalen missen en de foto,s

Geniet nog even en straks een goede terugvlucht gewenst.

En weer WELKOM THUIS en tot snel
    Liefs van ons

• 06 Maart 2012 - 11:21

Marc Vd Kerkhof:

Hoi Jan /Els ,prachtige fotos, prachtig verhaal weer, een opsteker voor een volgende keer om de filipijnen aan te doen. was ff schrikken Els in het grote Bed. dacht ff iets anders Gi.
    Geniet vd laatste dgn. en een goede vlucht terug.
    gr .marc

• 06 Maart 2012 - 19:19

Frank V W:

Wat een mooie reis is het weer geworden. Ik heb weer genoten van de verslagen!
    Geniet nog een paar dagen en dan wens ik jullie een veilige terugreis.

Groetjes,
    Frank

• 07 Maart 2012 - 10:33

Rinie & Annie:

hallo lieve familie,

Aan alles komt een eind.We hebben weer kunnen genieten van jullie verhalen en foto`s.Weten jullie al waar de volgende reis heen gaat? Zit dat soms toch in de familie?
    Een heel goede vlucht, WELKOM THUIS !!!!
    liefs van Rinie & Annie.

• 07 Maart 2012 - 15:57

Hub & Dorothé:

Hallo luitjes,

tja, aan alles komt 'n eind.......... maar niks te klagen toch?
    Prachtige foto's weer.
    Wij wensen jullie een heel goede thuis reis en zien jullie snel weer.

Veel liefs en groetjes,

HuDo

• 08 Maart 2012 - 16:59

Ria Van Heeswijk:

Hoi HOi Wat " jammer" dat het zo moet eindigen , maar wel lekker.
    Goede reis naar ons kikkerlandje en welkom back.
    Tot Tot x Ria.

• 09 Maart 2012 - 11:32

Chris:

Jan en Els,
    Ik weet wat jullie nu voelen. Wij hebben op dit moment hetzelfde gevoel in Viernam. Alles gaat hier anders, maar de bevolking is inderdaad heel vriendelijk en het landschap bijzonder mooi. Wij vinden de luxe touringcar toch wel iets relaxter, maar minder avondtuur. Komen wel op onze vrije tijd veel in aanraking met de lokale bevolking en gewoonte. Dit was een prima aanrader. Tot ziens in NL.
    Chris en Jose (onder de 35 graden zon)

• 09 Maart 2012 - 11:59

Jack Van Lieshout:

Welkom thuis ouwe sigarenpeuk!!(p.s. dit geld niet voor Els).
    Het was weer een geweldig spektakel,maar dat is het hier ook.
    Dus.....tot woensdag.

• 10 Maart 2012 - 08:51

Jaap:

Reageer ik nu alweer!! Zozo.... Fijn dat jullie weer thuis zijn en de boerenkool gister was heerlijk!!
    ;)