Wat een weekend - Reisverslag uit Peking, China van elsenjan - WaarBenJij.nu Wat een weekend - Reisverslag uit Peking, China van elsenjan - WaarBenJij.nu

Wat een weekend

Door: Els en Jan

31 Januari 2012 | China, Peking

Hoi allemaal,

Nou het is weer begonnen hoor.
Wat een "weekendje" hebben we beleefd.
Vrijdagavond vanuit Dusseldorf vertrokken, 10 uur vliegen en met het tijdsverschil om 13.00 uur zaterdag aangekomen in Beijing.
Ging redelijk goed. Enigzins met een slaappil toch iets kunnen slapen in het vliegtuig.
Aangekomen in Beijing zelfstandig met de trein en de metro naar het hart van de stad, waar we aan de achterzijde van de verbodenstad een hotelletje geboekt hadden. Na aankomst op zaterdag in het hotel maar geen risico genomen en maar bij de Mac gaan eten. Wat was het koud zeg. Niet normaal en er waren dan ook weinig chinezen buiten. Gek om in een 28 miljoen tellende stad te verblijven en het er stiller 's avonds is dan op de Sparrelaar.
Zondag was onze actieve toeristen dag in Beijing. 's Morgens vroeg op en op weg naar het plein van de hemelse vrede. Erg indrukwekkend als je dit met eigen ogen ziet en denkt aan de beelden van de studentenopstand van een paar jaar geleden.
Daar ook het mausoleum van de grote Mao bezocht. Hij lag er echt en zag er zelfs voor zijn leeftijd nog goed uit. Wat een verering door die chinezen. Verder die dag, het nationaal museum en de verboden stad bezocht. Zeker die verboden stad was bijzonder. s' Avonds uitgeput en toen toch maar een Chineesje gepikt. Was een gokje met de bestelling maar we hadden geluk en allebei lekker gegeten.
Uiteindelijk uitgeput naar bed en de volgende dag een prive-tourtje met chauffeur en gids geboekt om 's morgens de chinese muur te bezoeken. Om 18.00 uur zouden we namelijk die dag naar Manila viegen.
Weer ergggggggggg koud maar we hadden geluk, dat de bewolking op trok en toen we er waren begon zelfs de zon te schijnen. Bijzonder om 1 van de 7 wereldwonderen met eigen ogen te kunnen bewonderen. Zie de foto's, die spreken toch voor zich.
Uiteindelijk zijn we door onze chauffeur op tijd op het vliegveld afgezet en om 18.00 uur naar Manila gevlogen.
Daar goed aangekomen en direct flink moeten omschakeling maar daar in een later verslag meer over.
( van - 10 naar + 28 graden. lawaaierig omgeving, hoerenbuurt enz.)
Groetjes en liefs van twee erg genietende ouwe backpackers.

• 31 Januari 2012 - 11:39

Anja Van De Ven:

Hoi Els en Jan,
    Wat een betoverend mooie foto's, en wat leuk om jullie verslag te lezen. Ik ga het zeker blijven volgen. Veel plezier en groetjes van Anja

• 31 Januari 2012 - 13:54

Wilma:

Hoi Jan en Els,

Weer van die mooe foto's. geniet van jullie reis.

liefs
    Wilma

• 31 Januari 2012 - 14:44

Monique (parket):

De reis is weer mooi begonnen :-)
    Hier is het ook koud, maar bij ons wordt het nog lang geen 28 graden.....
    Veel plezier en ik blijf jullie volgen.

Groetjes,
    Monique

• 31 Januari 2012 - 14:46

Rinie & Annie.:

hallo luitjes,
    Ja we zijn er ook weer bij.Geweldig de foto`s en wat een klim daar bij de chinese muur dan mag je sàvonds ook moe zijn.Hier is het nu ook koud maar het verschil met jullie is ;hier blijft de lange broek aan maar jullie kunnen die in de koffer stoppen.Geniet er van we blijven jullie volgen.
    liefs van Rinie & Annie.

• 31 Januari 2012 - 15:23

Loes:

WAUW!! hele mooie foto's en mooi verslag! alweer nieuwsgierig naar julile
    nieuwe verhalen! geniet ervan!

• 31 Januari 2012 - 16:04

Arpa:

Geweldig en erg indrukwekkend.
    Vooral die chinese muur
    Prachtig om te zien hoe jullie genieten

Troost je maar hier is het ook erg koud .
    Geniet van het lekker weer .

Tot snel Liefs van ons

• 31 Januari 2012 - 16:48

Herman En Ine:

Het lijkt nog maar even geleden dat we jullie hebben afgezet bij het vliegveld en nu al zulke avonturen. Volgens mij vergeet je de kou als er zoveel om je heen gebeurt. Wat 'n indrukken! Ben benieuwd naar het vervolg. Gooi die dikke truien nu maar weg......

• 31 Januari 2012 - 18:10

Peter En Angela:

Prachtige foto's weer. Fijn jullie op die foto's te zien genieten.
    Maak er weer wat moois van en laat ons weer meegenieten door jullie verhalen.
    Wij kijken weer uit naar het volgende verslag.

• 31 Januari 2012 - 18:34

Maurice:

Wahaaaa, die Elsje als Chinees...! Vind het zo leuk om jullie foto's zien. Ben blij dat jullie
    het leuk vonden in China... Ook weer afgevinkt! Tadaa! Veel plezier op de filipinies en je moet maar zo denken dat een hoerenbuurt eigenlijk een soort van ambachtswijk is met een heel oud beroep enzo! Dikke kus

• 31 Januari 2012 - 18:45

Wil Van Hoof:

Beste Els en Jan. Beijing heb ik vorig jaar ook bezocht. Ik voel wat jullie bedoelen in je verslag. Alleen de kou heb ik gelukkig gemist. Mooie foto's. Veel plezier in Manilla en geniet. Els, hou jan in de gaten met al die mooie meiden. Tot hoors.

• 31 Januari 2012 - 21:18

Esther & Claudia:

Hoi Jan & Els,

En wij t weekend maar denken dat jullie op tijd de kou zijn ontvlucht... Wij hadden niet in de gaten dat t in China momenteel zo koud kan zijn. Maar goed, aan de foto's te zien is het t allemaal wel waard geweest. Nu weer een lekker zonnetje, geniet van jullie vervolg. We zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen en verhalen over de Philipijnen. Have fun! XXx

• 31 Januari 2012 - 22:16

Bart:

hee heel leuk om jullie eerste weekend vanuit nederland toch een beetje te kunnen beleven. als ik dat zo lees klinkt het inderdaad heel erg leuk. hopelijk hebben jullie het naar je zin en ik hoop om snel weer een nieuw verslag te lezen!
    (dat betekend veel liefs in het chinees) Bart

• 01 Februari 2012 - 06:52

Theo En Riet:

Ha die Jan en Els,
    De old backpackers zijn weer op reis en maken weer vanalles mee,mooie foto's op bijzondere plekken,en zelfs het weer speelt geen parten.Hier is de winter ook begonnen misschien niet zo koud als daar maar zelfs overdag ook wat vorst.Laat de rest ook maar komen.

gr. uit balkum

• 01 Februari 2012 - 11:50

Fred En Sophie:

hallo Jan en Els,
    wij zijn eergisteren teruggekomen van onze vakantie op de Canarische Eilanden en vallen hier bijna om vanwege de barre kou. De omschakeling van China naar de Filipijnen kunnen we ons helemaal voorstellen en we hebben zelf nu al heimwee naar de warmte.
    Vandaag jullie eerste reisverslag gelezen. Geniet verder.
    Zojuist op het NL nieuws vernomen dat een nederlandse toerist in de Filipijnen is ontvoerd... ??

• 02 Februari 2012 - 06:24

Jaap:

Pa ga maar geen vogels spotten daar!! Was een Nederlandse man ontvoerd!!
    Man van 52, daar ga je helaas niet meer voor door ;)
    Have fun!!

• 03 Februari 2012 - 13:37

Jaap :

Ik kon je foto niet zien!! Nieuwsgierig ;)

• 05 Februari 2012 - 18:54

Kasper En Paula:

Dit wordt de komende weken weer genieten van jullie verhalen en prachtige foto's alhoewel wij ook jaloersmakende foto's kunnen maken want hier is de vastenavond weer losgebarsten. Els wat ben ik blij dat ik je zusje mag zijn "zoals die diadeem je opfleurt", fijn dat we zo op elkaar lijken.
    Jan en Els dikke kus van ons. Tot 't volgende verslag

• 06 Februari 2012 - 08:30

Joost:

geweldig mooie foto's! jullie staan er goed op ook! steeds fotogenieker met al jullie reiservaring :)

• 08 Februari 2012 - 11:06

John En De Rest Avp:

We wensen jullie een fijne onbezorgde vakantie, nog een paar dagen.
    We lezen geen verhalen, hebben jullie het te druk met indrukken opdoen??

de club AVP