Van de STEDEN naar het STRAND - Reisverslag uit Punta del Diablo, Uruguay van elsenjan - WaarBenJij.nu Van de STEDEN naar het STRAND - Reisverslag uit Punta del Diablo, Uruguay van elsenjan - WaarBenJij.nu

Van de STEDEN naar het STRAND

Door: Els en Jan

24 Januari 2011 | Uruguay, Punta del Diablo

MONTEVIDEO / PUNTA DEL DIABLO
Daar heb je ze alweer met een nieuw verslagje. Maar we zitten nu nog redelijk in de beschaving, en morgen trekken we verder het binnenland van Brazilie in. Dus vanaf morgen misschien minder internetmogelijkheden.
In ons vorige verslagje waren we van plan met de bus naar Montevideo te reizen, maar dit is de boot geworden. Een luxe pont met restaurants en winkeltjes aan boord, want je gaat de grens over naar Uruguay.
We hadden het een beetje gehad met alle bezichtingen vandaar dat we besloten maar twee dagen in Montevideo te blijven en daarna het strand op te zoeken.
Zo gezegd zo gedaan. Wij een bestemming uitgezocht al richting Brazilie met de hoop dat het ook wat rustiger zou zijn. Daar hadden we het mis. Urguay is geen zuid-oost Azie. Men is hier een stuk welvarender, kent ook de priijzen en men gaat dus ook vakantie. Daar kwamen we achter. Wij waren na een busrit van 5 uur aangekomen bij een strandbestemming Punta del Diablo. Dit is dus een plaatsje waar in de winter 7000 mensen wonen, en zomers uitgroeid tot 25.000. En in Uruguay is het nu volop zomer (dagelijks zonnig met 30 graden) en vakantie. (dit hoorden we dus later) En wat denk je bij aankomst bleek alles vol te zitten !!!!. We zijn verschillende hostels binnengelopen en alles zat echt vol. En druk, druk Rennese in augustus is er niks bij. Wat nu?. Een beetje ten einde raad op weg naar een politiebureau om te proberen de joker (mijn nederlandse politievulpen) in te gaan zetten. Onderweg komen we toevallig een aardig, lief Uruguay's vrouwtje, Mariana tegen die goed engels sprak. Deze heeft ons geweldig geholpen. Mariana heeft zeker 2 uur met haar auto, een pickup met vier kinderen achterin de bak rondgereden om iets voor ons te vinden. Door haar (spaanse) bemiddeling uiteindelijk een prachtig vrijstaand huisje gegund gekregen. Later op de avond zijn we nog even terug geweest waar ook onze bus eerder was gestopt. Daar troffen we verschillende ontredderde Backpackers aan, die niks voor de nacht hadden kunnen vinden. Wij hebben dus weer veel geluk gehad.
Nog even wat wetenswaardigheden over Uruguay. Het is er welvarend, veilig en in januari hoog zomer. De oude auto's worden als hobby gehouden en zeker niet uit noodzaak. Verder loopt bijna iedereen en dan ook iedereen overal (op straat in de auto noem maar op) aan van die soort theepotjes te lurken. (Stenen potje met een metalen rietje + de thermoskan met warm water)
Nu dit was het dan weer tot ????????????
liefs Jan en Els

• 24 Januari 2011 - 15:43

Maurice:

Was ik de vorige keer de laatste die reageerde, dan zal ik nou toch zeker de eerste zijn!

Wat lief van die mevrouw! Hoewel wij dat hier natuurlijk ook allemaal zouden doen voor verdwaalde toeristen. :S

Leuk hoor zoveel berichtjes! Ik geniet van de verhalen en de foto's. Ziet er goed uit allemaal!

xxx

• 24 Januari 2011 - 15:56

Arpa:

Wederom het geluk aan jullie zijde gehad .
    Je kent toch het spreekwoord .Wie goed doet goed ontmoet..
    Hebben jullie het papiertje al gevonden???.
    Geniet van het zonnetje ,hier is het koud en nat.
    Liefs van ons xxxx

• 24 Januari 2011 - 16:21

Ben En Ons Corry:

prachtig weer jullie verslag en fotos.
    wij zitten nog in spanning te
    wachten of onze reis nog door gaat.
    XX ben en corry

• 24 Januari 2011 - 17:11

Jaap:

Wat had je willen zeggen op het politie bureau, 'my name is Jan van Houtum, then kan je er een face bij thinken' ;)

• 24 Januari 2011 - 21:02

Henry En Hannie:

ge bent unne flinke mens zo schoon aan dun haak! Hoe is het met de elleboog? Geniet van de reis, genieten wij van de foto's en verhalen!x

• 24 Januari 2011 - 21:35

Kasper En Paula:

Wat ziet dit er weer geweldig uit. Zo te zien aan jullie koppies hebben jullie 't weer reuze naar jullie zin. Nou bij ons is de kachel geplaatst en morgen begint de stucadoor om de muren en plafond te pleisteren. Genieten jullie maar lekker verder. Dikke kus PK

• 25 Januari 2011 - 18:33

Rinie & Annie:

Hallo vakantiegangers,Wat een verhaal het lijkt wel ofdat jullie al weer heel lang weg zijn.Jan de Joker mag je in de meeste gevallen maar een keer in zetten dus daar moet je nog maar zuinig op zijn.Je weet nog niet wat je tegen komt.Geniet van de zon en van elkaar.liefs van Rinie & Annie.

• 25 Januari 2011 - 20:37

Bob Te P.:

Ha Globe trotters !
    Benijdenswaardig, is het juiste woord dat ik heb voor jullie !
    Het begon al met die grote Argentijnse steak, dat zat me al niet lekker en liep het water me in de mond!
    En nu nog een beetje lopen "Matshowen" daar tussen die Zuid Amerikaanse bikini signorita's !
    Het moet toch niet gekker worden.
    Veel leut verder, groetjes van Bob.
    (Broeder Willibrord nog niet tegengekomen ?)

• 26 Januari 2011 - 18:01

Yvon En Paul:

Hallo vakantiegangers,wat geweldig dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Els alles weer goed met je arm?.Geniet lekker van jullie reis en wij genieten van jullie reisverslag en foto's. Jan je ziet er nog goed uit in je zwembroek. groetjes xx

• 27 Januari 2011 - 11:24

Ben En Ons Corry:

nou het is klaar.
    het gaat niet door.veel te riskant.
    nu gaan we weer maar naar portugal.
    misschien vogend jaar .
    bij terug komst zien we mekaar weer
    groetjes xxx

• 27 Januari 2011 - 19:31

Els En
    @ Ben en Corrie: Jammer dat jullie reis niet door gaat.
    @ Arpa: We hebben je briefje gevonden. Dat hebben we elke dag x
    @ Mieske: Goed zeg van je eerste off. uitgeverscontract. We hebben ook in een deuk gelegen om je vogelhuisje-bezoek.
    @ Bob. Ja die steak was echt bijzonder (net als de vrouwen)
    @ Hub. Je hebt alle foto´s nog niet gezien. Dit was een nette.
    @ Ronald. Als ik jou was zou ik nog maar een opfriscursus Portugees gaan volgen. Hier spreek niemand Engels.
    @ P-K zo te lezen gaat het goed met jullie huis. succes verder met de verbouwing x
    @ Rienie en Annie. Groot gelijk jullie vakantie en de groeten aan Claudia.
    @ Henrie en zus. Groetjes en ook aan Pa en Bets

• 27 Januari 2011 - 20:46

Els En Jan:

@ Mapje. We denken aan jullie. Sterkte

• 29 Januari 2011 - 10:23

Joost:

Hé Pa en Ma !

Goed om te zien dat jullie het naar de zin hebben, alleen al vanwege het mooie weer is dat wel voor te stellen. Mooi om te zien hoe jullie het daar redden, echt knap. Maar jullie beginnen ooik al echt ervaren backpackers te worden!!! En Ma, helpt het weer ook al bij het genezen van je arm?

Groetjes

Joost

• 29 Januari 2011 - 11:21

Anneke En Gerard:

Wij zitten nu pas jullie verslag te lezen. Wij zijn een midweekje naar Kamperland geweest. Het is een klein beetje anders dan bij jullie ( -4 gr ).
    Jullie zijn toch maar bofkonten met dat onderdak hé. Wij genieten in elk geval van jullie verslagen en foto's.
    Liefs van ons.

• 29 Januari 2011 - 22:58

Sabine :

Hallo Els en Jan,
    Wat geweldig zeg zo een reis....En wat een avontuur ...
    Ik volg jullie nu ook sinds vandaag. Ben benieuwd naar nieuwe fotos.
    Gr Sabine de Kok