Brazilie here we are - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van elsenjan - WaarBenJij.nu Brazilie here we are - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van elsenjan - WaarBenJij.nu

Brazilie here we are

Door: Els en Jan

30 Januari 2011 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Hoi allemaal we zijn aangekomen in Brazilie.
Makkelijke grensovergang Uruguay - Brazilie. In het plaatsje Chuy gingen we de grens over en daar was helemaal geen grenscontrole ????? Vreemd maar we zaten echt in Brazilie. Komen we er met een beetje geluk achter, dat er wel degelijk een immigratiedienst voor beide landen aanwezig was. Maar die bleek echter 3 km voor Chuy voor wat betreft Uruguay te zijn en 3 km voorbij Chuy voor de Braziliaanse verplichtingen. Wij in een taxi beide immigratiediensten maar weer gaan zoeken voor de nodige stempels. (Hier waren we vroegen op school ook al zo dol op.) Gelukkig maar want we zouden achteraf volop problemen hebben kunnen krijgen als we dit niet op een juiste wijze hadden geregeld.
Na een fijne busrit komen we aan in Pelotas. Blijkt toch dat de afstanden in Zuid-Amerika / Brazilie ernorm zijn. We hadden een busrit van 3 uur op 1 rechte weg. Het leek wel een reis van Maastricht tot Groningen . In Pelotas met behulp van een aardige buschauffeur die nog een klein beetje Engels sprak, (want bijna niemand in Brazilie spreekt Engels) aan een hotel en een pinautomaat gekomen. Wat ook niet onbelangrijk is.
De volgende dag je geloofd het niet, want we hadden ons voorgenomen om nooit meer maar dan ook nooit meer een nachtbus te nemen (Na de ervaring met de nachtbus in Vietnam). Maar ja, wij zijn er dus weer ingetuint. En eigenlijk viel deze rit best wel mee. Het was een rit van 14 uur om in het plaatsje Puerto de Igazo te komen op de grens van Paraguay Argentinie en Brazilie. Hier heb je een beroemd nationaal junglepark met ongelooflijke watervallen. Nou dat was niks teveel gezegd, zulke watervallen hebben we nog nooit van ons leven gezien. We zijn 2 dagen in het park gebleven. Maar het is hier zo heet (ruim meer dan 30 graden) dat je ook weer blij terug bent in je hostel bent, en deze keer met een lekker zwembadje.
We genieten met volle teugen en het is een groot avontuur. Met Els haar arm / elleboog gaat het gelukkig ook steeds beter, hoewel ze deze nog steeds niet kan strekken. Morgen zijn we plan richting de pantanal in Brazilie te reizen.
Liefs Jan en Els tot de volgende maar weer.
PS. in ons vorige reisverslagje van de Steden naar het Strand hebben we nog wat persoonlijke antwoorden kunnen gegeven, voor wie nieuwsgierig is.

• 30 Januari 2011 - 21:10

Henry En Hannie:

Mooie foto's, ziet er weer (ont)spannend uit. Ik weet dat Brazilie groot is, maar.... als je Ria of Martin tegekomt, doe ze dan de groetjes! Gelukkig gaat het met Els d'r arm de goede kant op, niet te veel sjouwen, lekker aan het zwembadje dan maar! Hier is het koud brr.... Ik ben nog steeds verkouden, wil maar niet echt overgaan. Dat heb je hier in dit kikkerlandje. Jullie veel plezier, wij genieten van de verhalen en de foto's. x

• 30 Januari 2011 - 21:11

Hannie:

grappige vogel trouwens!

• 31 Januari 2011 - 06:32

Loes:

jan & els!

even al jullie verhalen en foto's gelezen en gezien.. WOW!! het is te horen en te zien dat jullie lekker aan het genieten zijn! ga zo door! :) wij zijn jaloers!

alweer benieuwd naar het nieuwe verhaal! liefs loes

• 31 Januari 2011 - 07:31

Monique (AVP):

Wat is het toch leuk om jullie foto's te bekijken op en koude maandagmorgen. Wij genieten met jullie mee.
    Groetjes en ik kijk weer uit naar het volgende verslag en foto's.

• 31 Januari 2011 - 08:16

Jaap:

Wat een geweldige foto van die vogel! Lijkt wel of ie gefotoshopt is. Gelukkig gaat het weer wat beter met je arm moeder, moet zeggen dat ik al merk dat ik beltegoed over heb aan het eind van de maand :)
    Ben zo benieuwd wat jullie van de Pantanal vinden! Have fun!
    xx

• 31 Januari 2011 - 09:26

Ronald:

hebben jullie ook al wat voetbaltalentjes rond zien lopen?
    Wist je dat Ebbing deze week ook nog in Brazillie op vakantie is, lijkt me sterk dat je hem tegen komt, maar het zou zo maar kunnen.

Groeten Ronald

• 31 Januari 2011 - 10:19

Theo En Riet:

Hebben alle reisverslagen even doorgenomen en wat ziet het er allemaal weer geweldig mooi uit.En de verhalen zijn als vanouds weer boeiend.En Els als je maar genoeg oefent met een lekker glaasje wijn op z'n tijd dan komt het met je arm weer zeker goed.Laat Jan nog maar even sjouwen want op de foto te zien mag er nog wel iets af.Geniet er maar goed van zodat wij dat ook kunnen als we jullie foto's en verslagen weer lezen.

groeten uit balkum
    Theo en Riet

• 31 Januari 2011 - 10:46

Gerard En Anneke:

Wat een leuk verhaal weer. Echt gezellig om bij deze kou te lezen. Vooral van naar die mooie foto's te kijken krijg je het al een beetje warmer. De watervallen lijken ons geweldig. (ze zullen wel iets groter zijn dan die bij Coo) We kijken weer uit naar jullie volgende verslag. Fijn dat het wat beter gaat met je arm. Dat is toch heel belangrijk voor je glaasje. Hier alles prima, ook met moeder. We zullen haar de groetjes doen van jullie. Liefs.

• 31 Januari 2011 - 11:12

Arpa:

Wat leuk zo snel alweer een stukje reisverslag.
    k moet zeggen het is haast niet te bevatten die watervallen GEWELDIG in een woord.
    Ook daar niet onbekent een gezellig boemel treintje!!.
    Hotel en zwembad zien er goed uit.
    En jullie hebben wel oog voor fotografie zo dicht bij de foto,s kunnen nemen.
    Lekker genieten en tot snel weer.
    Kus van ons.

• 31 Januari 2011 - 11:58

Claudia :

Hoi Jan & Els,
    Zo te zien gaat het jullie goed af dat reizen. Wat een verhalen en mooie foto's zeg!!! Erg leuk om ze te lezen en de plaatjes erbij te zien. Geeft zeker inspiratie om daar ook ooit eens naar af te reizen. Heel veel plezier en succes nog met het vervolg van jullie reis..........
    Groetjes,ook van Esther. x

• 31 Januari 2011 - 14:23

Jaap:

@ Riet, je hebt helemaal gelijk, iets harder lopen, minder gefrituurde pollo en een paar oefeningen zal hem goed doen!

Wanneer gaan we weer skypen? Moet even twee brieven bespreken ;)

• 31 Januari 2011 - 14:39

Mapje:

Jeetje wat een indrukwekkende watervallen . Mooi !!
    Heerlijk saampjes blijven genieten hoor!
    Ik vind het ALTIJD tof om jullie verhalrn te lezen.
    Hier is het koud en guur , kun je beter af en toe moeten afkoelen in een zwembadje !
    Tot de volgende keer maar weer.
    Liefs Mapje
    P.S niet teveel aan hier denken .....tis nie anders .....

• 31 Januari 2011 - 16:32

Bart:

Zo te zien gaan jullie nu echt een beetje de wildernis in. Het ziet er heel leuk uit en ik hoop dat jullie dat ook hebben. Nou, doe voorzichtig en heb vooral een goede tijd. Groetjes Bart

• 31 Januari 2011 - 19:08

Izy En Jaap :

geweldig , prachtige foto"s en wij genieten mee , en wij hopen om dat ook nog eens een keer tegaan doen
    ali baba is inmiddels vertrokken , je weet wel die uitwisseling en het is goed gegaan ,hij word niet mijn schoonzoon
    groetjes IZY en Jaap

• 31 Januari 2011 - 19:35

Sander:

Wat een prachtige foto's (vooral Ome Jan in zijn zwembroek :P ) en mooie verhalen! Heb nog geen spijt dat ik naar Azie ga ipv Zuid-Amerika, maar als ik dit lees begint het toch wel te kriebelen hoor! Goed te horen dat het al wat beter gaat met de arm, en hopelijk geen tegenslagen verder!

Bedankt voor de tip om vooral geen nachtbussen te nemen in Vietnam ;) Maak er een mooie tijd van, komt zo te zien wel goed!

Groetjes uit het koude Holland,

Sander

• 31 Januari 2011 - 20:25

Hub & Dorothé:

Hé Jan & Els, wat een geweldige foto's weer. Wat fijn dat we ook met jullie kunnen mee genieten...... alleen jammer dat we er niet bij zijn. Zijn wel stik jaloers hoor. Geniet er maar van. Fijn te horen dat het met Els d'r arm wat beter gaat. Flink oefenen en Jan laten masseren dan komt het helemaal goed. Tot gauw weer. Veel liefs en dikke knuffels, HuDo

• 01 Februari 2011 - 08:40

Kasper En Paula:

SCHITTEREND wat is dit mooi!!!! XXX

• 01 Februari 2011 - 18:44

Joep En Marjo:

Hé Jan, scherpe does dat je bent. We zien foto's voorbijkomen van een dansende jan met een smile die veel verraad. Trouwens doet dat zeer je buik zo lang inhouden op die rots voor die foto. Els hou hem in de gaten hé. Elleboog weer in orde? Het is te hopen. Jullie stralen erg veel plezier uit, en dat is te begrijpen. Geweldig om er zolang tussen uit te zijn in een zo mooie omgeving.
    Blijf genieten en erg veel plezier.
    Groetjes uit D'eerd.

• 02 Februari 2011 - 18:40

Leo Hanny:

Geweldig mooie foto,s we genieten ervan,om weer jullie reisverhalen te lezen ziet er kei relaxed uit. Fijn dat het beter gaat met je arm.
    Zijn alwee benieuwd naar het vervolg.
    Veel plezier groetjes

• 03 Februari 2011 - 13:04

Maurice:

Joehoe!
    Leuk he die watervallen!!
    Oh en ik ben toch zo benieuwd wat jullie van de Pantanal gaan vinden. Wel op Pirhanas gaan vissen he?! Alleen dan niet pootjebaden vanaf het bootje...
    Liefs! x
    ps: ja goed he? Maar eerst zien dan geloven hoor. Het is wel toegezegd, maar er is nog niks getekend dus tot die tijd hangt de vlag nog binnen.

• 03 Februari 2011 - 18:55

Chris:

Weer even bijgelezen. Ziet er allemaal nog erg goed uit. Jullie hebben het goed gedaan en naar je zin. Geniet er elke dag maar van. Zal nu de komende tijd de site minder gaan lezen i.v.m. onze overwintering. Wij genieten dan maar van de (zuid)europesche zon. Ook lekker, maar niet zo avontuurlijk.
    Tot over 6 weken. (zijn we toch nog eerder terug op het werk)

• 04 Februari 2011 - 15:02

Peter En Lean:

Geweldige verhalen en foto's. Fijn om te horen dat het met de elleboog van Els weer wat beter gaat, als ik Els was zou ik het wel weten tot na de reis niks dragen.Wachten wel weer op een nieuw verhaal met nog meer foto,s. veel plezier en tot over 70 dagen.Veel liefs en een dikke kus van Lean en Peter

• 04 Februari 2011 - 17:58

Jeanne En Peter:

Jan en Els wat geweldig jullie fotos en verslagen ik heb er van genoten en wens jullie nog veel plezier groetjes jeanne

• 04 Februari 2011 - 19:33

Joost:

Echt geweldig mooie foto's inderdaad je moet je fototoestel wel echt bij de hand hebben om zulke beesten, vogels, vlinders te spotten!!! Het moet echt bijzonder zijn om in zulke omgeving te zijn, die watervallen zijn echt adembenemend mooi ! foto's als uit een reisgids! Ik wil nu ook zeker een keer naar Zuid Amerika! Heel veel plezier daar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 09 Februari 2011 - 19:30

Cees En Marianne:

Hoi Els en Jan,
    We hebben al een paar keer jullie reisverslag gelezen wat hebben jullie al veel gezien.
    Wat is de natuur toch mooi he' en wat een prachtige dieren.
    Nou Els en Jan geniet er maar.
    Hier is alles oke'.

Groetjes van ons......