Einde Maleisie - vervolg wordt Thailand. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van elsenjan - WaarBenJij.nu Einde Maleisie - vervolg wordt Thailand. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van elsenjan - WaarBenJij.nu

Einde Maleisie - vervolg wordt Thailand.

Door: Els en Jan

18 November 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi Allemaal.

Nogmaals , en al lijkt het afegezaagd, maar weer beankt voor al jullie reactie's. We blijven dit erg leuk vinden.

16-11 Gisteren aan het stoeien geweest met ons laatste bericht op internet. (totaal 2,5 uur) Het verhaal lukte wel, maar we kregen de foto's er niet bij. Uiteindelijk bij een ander internetcafe de foto's kunnen plaatsen. By the way, op hyve's kunnen we niet reageren.
Hebben jullie in de krant kunnen lezen, dat onze 3 witte tijgers uit Singapore een verzorger hebben gedood?? Bizar he.
's Avonds met Elody die Fransaise die we onderweg ontmoet hebben uit eten geweest. Na afloop ff ter info
NOG STEEDS NIET GEROOKT.

De volgende dag een brommer gehuurd en het eiland Pangkor 2 keer rond gereden.
1x overdag en 1x in het donker wat toch byzonder was omdat je hier links rijdt.
In het weekend werd het een stuk drukker omdat de local bevolking ook vakantie heeft.
Sorry voor alle strandfoto's maar dat is wat ons nu bezig houdt. Ik weet niet of we het al verteld hadden maar het zeewater is hier warmer dan 25 gr. waardoor zelfs Els gaat zwemmen.
Nog bedankt voor alle goeie tips om op de hygene te letten, want Jan kan al een tijdje helemaal niet meer poepen van al die rijst.
Het wc papier is hier trouwens van goud. Zelf gebruiken ze hier een pannetje maar wij zijn toch gesteld op page.
Rollen worden per stuk verkocht en wij moeten er apart om vragen.
17-11
Weer op reis.
Samen met een Pools stel vanuit Pangkor op weg naar de Langkawi eilanden vertrokken. Dit Poolse stel was al 2,5 jaar aan het reizen !!!!
Na 3 verschillende bussen en 2 ferry's aangeland op Langkawi, in een prachtig guesthouse. Dit werd gerunt sinds nov 2007 door een Engelsman en zijn Maleisiesche vrouw.
Een heerlijk guesthouse, 20 euro, erg netjes, zo simpel en zo mooi en rustig. We hadden er al 3 gehad maar die zaten vol. Omstr. 20.00 uur (donker) hadden we dit guesthouse gevonden. Hier hadden we geluk bij omdat dit guesthouse zelfs al reserveringen voor mei binnen had.
Waarschijnlijk onze laatste bestemming vanuit Maleisie en hierbij onze ervaringen
- erg veel zwerfhonden met pups, met name op de eilanden.
- Maleisie betaat voor een groot deel uit palmbomen voor de palmolie, en rubberbomen/plantage's.
- Erg veel eettentjes/hutjes
- Kleurrijk, soms vies
- Nationaal vervoermiddel, de bromfiets.
- Mensen:
Chinezen, Indiers, en Indonesiers.
Gevolg Moslims hindoes boeda's en christenen.
- Mensen zijn erg vriendelijk, arm blij en vrolijk.
- Noodzaak: airco goeie zin , zonnebrand en af en toe een regen jas. (Regenjas hebben wij niet nodig gehad.)

We hebben het gevoel dat we aan een verlate huwelijksreis zijn begonnen (32 jaar getrouwd in december)
We voelen ons zo ontspannen en relaxed HEERLIJK.
Ps 35 gr. in de schaduw met een windje, ook heerlijk.

Vraag en antwoord
==================
- Mapje. We laten het zo.Els heeft er vrede mee.

- Ellie. Wat is je site ?? Zodat wij jouw ook kunnen volgen. Jullie ook erg veel plezier op jullie reis.

- Rini en Arpa. Rugpijn is weg, komt waarschijnlijk door de rode lamp. (zon)
De theeplukkers waren zeker onder de indruk van Els, zoals Jan al 32 jaar.

- Ine.Jan is inventief hoor, want we zitten nu op de laptop van dat Poolse stel in ons hutje te internetten.

- Harrie en Riny. Niet dezelfde mensen, maar wel enkele keren tijdens de reis met andere reizigers opgetrokken en verblijf gezocht.

- Ons An en Gerard. Fijn dat jullie ons mamma op de hoogte houden.

- Rini en Annie. Fijn dat het met Hans beter gaat.

- Mart. Ook fijn dat jullie weer kunnen genieten en we begrijpen precies wat jullie bedoelen.
Geniet er dus samen van!

-Ad en Marianne / Bibio
Ter geruststelling. Jan's kapsel is eraf geschoren.

We zitten te wachten op Sint en Piet,
maar we zien de stoomboot niet.
We zitten er flink naar uit te kijken hierbuiten, maar ik denk dat we er dit jaar naar kunnen fluiten.
Sorry voor alle strandfoto's, maar natte sn sneeuw kunnen we hier niet verwachten.

We weten niet of we dit tempo van internetten kunnen volhouden, maar nu hadden we geluk met de laptop van die polen.

Liefs kussen en groetjes van.

Jan en Els

• 18 November 2008 - 10:03

Maurice:

Hoewel het hier een grijze saaie dag is zit ik nu met een BIG SMILE te lezen... Wat leuk om die foto's te zien!!!

Ben zoooo trots op jullie...Ook omdat er nog steeds niet gerookt wordt. Daar kan ik nog een puntje aan zuigen (en dan die sigaret laten liggen natuurlijk)

• 18 November 2008 - 10:04

• 18 November 2008 - 10:04

• 18 November 2008 - 11:38

Wendy:

Hoi Jan en Els,

Echt leuk om zo via jullie site op de hoogte te blijven van jullie avonturen, lang leve het internet.

Langkawi, zucht, daar willen Freddie en ik ook nog wel een keer naartoe. Was het Penang tijdens onze huwelijksreis misschien Langkawi als we 12.5 jaar getrouwd zijn. Lekker niks doen en heerlijk tot rust komen.

Maar Els ff een vraagje: moest je bij een van jullie eerste verslagen nou echt een foto plaatsen dat je bij die grote gele M zit te eten….? Ik dacht dat er genoeg andere eettentjes te vinden zijn daar in Maleisië! Of was je aan het vieren dat je nog een maandje of tig vakantie hebt?

Nog heel veel plezier daar aan de andere kant van de aardbol. Ik kijk nu al weer uit naar jullie volgende verslag en foto's.

Liefs Wendy

• 18 November 2008 - 12:26

Nicole:

He luitjes,

Zucht, wat zijn wij jaloers zeg! Ziet er allemaal wel heel erg relaxed en mooi uit daar.
    Ik ga hier steeds meer de proporties van een kamerolifantje aannemen. Zou dus niet misstaan in die tropische setting hihi. Verder gaat alles goed hoor! Wel leuk om te melden is dat wij donderdag de sleutel krijgen.....dat wordt dus 1 grote feestweek hier. Zondag vieren wij alle verjaardagen en we spreken af dat wij een borrel op jullie drinken. (nou ja, dat laat ik aan mijn ma en tante An over hihi). We zullen in ieder geval aan jullie denken. Blij om te horen dat het zo goed gaat. Het genieten klinkt luid en duidelijk in jullie verhalen door.....leuk om te lezen.

Blijf genieten!

Dikke kus, Daan Nicol en Freekje

• 18 November 2008 - 14:01

Dorothé:

Hé daar, wat een avonturen allemaal. En wat een leuke foto's. Heb het even niet kunnen volgen; PC was weer eens stuk. Dus was erg nieuwsgierig naar jullie belevenissen. Wat goed joh; nog steeds NIET gerookt!! Volhouden hoor. Moet lukken in die paradijselijke omstandigheden. Nou lieve vrienden het ga jullie goed en tot het volgende nwe bericht/foto's. Liefs, Dorothé

• 18 November 2008 - 18:20

Maria Rini:

hoi els en jan
    Mooi en prachtig verslag, beleef dit avondtuur intens ,want die 32 jaren waren ook vlugger voorbij als je dacht.Maar jullie zijn zo jong als jullie je voelen dus dat zit wel snor.We zien jullie volgende ervaringen benieuwd tegemoet.Houw vol els je kunt het.
    Veel liefs van ons.

• 18 November 2008 - 19:07

Bob & Snet:

Vraag en nog geen antwoord.

Nou nou het lukt allemaal wel zo te zien daar.
    Een gevarieerde foto-potporie!
    Erg verrassend voor ons om te zien dat jullie "de peerse limozine" uit Berege ok nog gevonden hebben!
    En een "De Valk restaurant" toe maar.
    Zat er ook appelmoes met kers bij daar?
    Een beetje "antieke" bikinies van die 6 sexy meisjes.
    Was dat een tijdelijk Bay watch baantje van Jan op die brommer op zoek naar die modernere rode badpakjes?
    Een tip voor dat slecht poepen van Jan; probeer eens Lassie toverrijst?
    Jan & Els geniet er van!
    Wij werken wel gewoon verder en houden Nederland overeind!

B & S

• 18 November 2008 - 21:41

Kasper En Paula:

Nou zusje ik krijg niet de indruk dat je ons al een beetje mist.Gelukkig maar. Ik vind het heel fijn dat jullie t zo naar jullie zin hebben. Schitterende foto's en gezellige verhalen. Genieten jullie maar lekker hier is t maar koud en guur. Gr. kasper en paula xx

• 18 November 2008 - 22:02

Henry En Hannie:

Het zijn weer prachtige foto's! Het ziet er allemaal erg ontspannen uit, we zijn bijna sjeloers! Fijn dat het zo goed met jullie gaat. Wij zitten hier aan een wijntje maar met een stuk lagere temperatuur. en voor het weekend worden er "winterse buien" voorspeld! Onze Tommy wil trouwens wel een zwerfvriendje. Els ik vind het erg knap van je dat je nog steeds niet hebt gerookt!! Hou vol! ik heb vandaag opmijn werk de sinterklaasversiering gedaan, dat gaat gewoon door. Jullie moeten maar een lekker stukje chocola scoren op 5 dec. en dan net doen ofdat het een letter is. xxx

• 19 November 2008 - 18:34

Frank En Marleen:

Wat lees ik nu op internet
    Geen sint en piet geen sinterpret
    Dan nu toch een rijm voor jullie twee
    Toch een beetje sinterklaas, nu tevree!
    Jullie liggen nu te slapen
    Terwijl wij letten op de meiden en knapen
    Die niet altijd lief zijn geweest
    Soms tekeer gaan als een beest
    Jullie Els en Jan, hebben daar nu geen boodschap an
    Want jullie vieren vakantie in een ver land
    Zetten alle zorgen aan de kant
    Jullie genieten van strand en zon
    Wrijf het er maar in ik wou dat ik dat ook kon
    Maar nee hoor, je hebt werk- en luxe paarden
    Hier rondlopen op deze aarde
    Vier nog maar lekker door, denk soms aan ons
    En geef soms nog een respons
    Dan blijven wij aan jullie denken
    en een berichtje schenken
    Geen chocoladeletter of surprisekado
    maar een gedichtje dat doen wij zo.
    groetjes Frank P en Marleen

• 20 November 2008 - 07:08

Nicole:

Bedankt voor de kaart! Lief dat jullie daaraan gedacht hebben.

Kus Nicole

• 20 November 2008 - 21:48

Paul En Yvonne:

Hallo wat geweldig daar het lijkt wel expeditie Robinson maar dan met veel eten en een beetje obstipatie.Ik ben ook aan een beetje zon toe,hier veel winterse buien en als je dan naar je werk gaat is het donker en als je thuis komt is het ook donker. Dus geniet lekker.

• 21 November 2008 - 03:25

Maike En Ward.:

We willen jullie even laten weten dat we ondertussen ook in Azie zijn aangekomen. We zijn nu nog in Bangkok (wat ongelooflijk gaaf is), morgen vertrekken we naar het noorden naar Chiang Mai. Vanuit hier is de planning om naar Laos, gevold door Cambodja te gaan. Hierna gaan we weer terug naar het zuiden van Thailand. Helaas zullen we jullie dus waarschijnlijk niet meer treffen, of het moet zijn dat jullie in het noorden van Thailand starten. Mocht dit zo zijn dan lezen we dit wel op onze site.
    De foto's bij jullie zien er geweldig uit en zo te zien zijn jullie ontzettend aan het genieten. Blijf dat ook zeker doen. Heel veel plezier van ons gewenst.

Groetjes Maike en Ward.

avontuur.
    groetjes.

• 21 November 2008 - 09:29

Jack Van Lieshout:

Aardig reisje aan het worden ,wordt steeds jaloerser!
    Schitterende natuur is er steeds te zien,maar weinig cultuur,of is er dat daar niet of weinig te vinden?
    Fotos van jan in de blaauwe zee werden hier door de dames met boegeroep ontvangen,!
    Maar de ouwe knarren mogen er nog steeds wezen,bedoel dan natuurlijk de mannen els!!!
    Denk dat thailand misschien toch mooier wordt,heel veel plezier daar,en blijf toch uitkijken,er verdwijnen toch nog steeds mensen heb ik gelezen!!
    wees gegroet JACK.

• 22 November 2008 - 08:47

Kees En Frank:

Dag Jan en Els,

Wat een mooie reis. Wij weten niet wat voor weer het daar is, maar hier is het nu wit, zijn ongevallen geweest, daken van huizen gewaaid enz. Echt winter aan het worden dus. Wij zitten hier in Uden opgescheept met een paar Chineezen, waar we niet mee kunnen communiceren. Praten ze daar engels of gaat het ook met handen en voeten?
    Een klein verzoekje als jullie daar toevallig bij een kerkhof Nederlandse oorlogsgraven vinden wil je daar dan een foto van maken? Je weet wel voor wie. De groetjes uit Uden en geniet er maar lekker van.

• 22 November 2008 - 10:00

Gerard En Anneke:

Hoi, els en Jan.Wij zitten bijna elke dag op de site te kijken en genieten vooral van de foto's.We leven erg met jullie mee. Ik ben dan soms (positief) jaloers. Nu ik dit schrijf is het buiten stikdonker en sneeuwt het, dus geniet maar extra van het zonnetje en de omgeving. Liefs en kus Gerard en ons An

• 22 November 2008 - 10:49

Ben En Corry:

Hallo jonge lui
    Deze week terug gekomen uit portugal en jullie site bekeken.
    Leuk dat jullie het naar de zin hebben. Weer een hoop erkenbare dingen gezien op de fotos.
    Jullie zitten waarschijnlijk op dit moment al in Thailand en hopen dat jullie het daar ook goed gaat en veel mooie dingen zullen beleven.
    We blijven jullie volgen.
    Liefs Ben en Corry

• 22 November 2008 - 19:17

Leo En Ria:

Hallo Els en Jan,

We zijn gelijk vertrokken, alleen waren wij wat ( 3 mnd en 3 wk)eerder terug uit Rome, maar ook leuk gehad. Ook wij zijn opgelicht bij een straatventer, dus het kan iedereen overkomen, dus maak je geen zorgen. Het ziet er geweldig uit daar bij jullie en de verhalen klinken goed. Het heeft ons tot nadenken gezet. Wellicht een idee voor de toekomst. Het gaat jullie goed en blijven jullie volgen ( via internet)

groeten Ria en Leo

• 23 November 2008 - 13:04

De Steentjes:

Hallo elsenjan hier vanuit het koude nederland zijn we op aanraden van Ome sjef en Bets jullie op de site aan het volgen en hebben we jullie reisverslagen gelezen. Het ga je goed daar en heel veel mooie momenten die jullie zeker daar te wachten staan toegewenst. Mari Jose Arianne Martine van der Steen( De Steentjes)

• 23 November 2008 - 13:14

Irma:

Hoi Els en Jan,
    Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen, volgens mij zijn jullie nu ook aardig besmet met het reisvirus. Wij net bij Sint kadootjes wezen halen in de kou, tja verschil moet er zijn.
    Ik blijf jullie met plezier volgen. Geniet van jullie avonturen en de vrijheid om niks te moeten......

Groetjes,
    Irma

• 23 November 2008 - 15:20

Harrie En Riny:

Hoi Els en Jan,
    het begint een beetje gewoonte te worden in het weekend jullie site te bekijken. 't Is zelfs voor ons hier in de kou ('t is wit!!) genieten wanneer we jullie foto's zien en de belevenissen lezen. Prachtig en heerlijk!! Maar wat een geklooi voor de dames wanneer ze willen zwemmen. Dat is dan weer een lichtpuntje dat we hier wonen en niet daar. Je zult zo 'bepakt en bezakt' steeds te water moeten. Dan bevalt me 'onze manier'(jullie weten welke!!) toch beter. Jullie ogen op de foto's alsof jullie nooit anders gedaan hebben!!! Zijn jullie nu ook echt al gewend aan die cultuur en aan het feit dat je steeds maar onderweg bent?
    Merken jullie al verschil tussen de populatie van Maleisie en die van Vietnam?
    Ook al 'shokkerende zaken' in Vietnam gezien of zoeken jullie die niet op?
    We wensen jullie weer een heerlijke week toe en geniet ervan!! Wij 'smullen' er komend weekend weer van!
    Groet, ook van Harrie,
    Riny
    (En Jaap... langs deze weg ook een groet!!)

• 23 November 2008 - 15:24

Riny:

o,o, Vietnam moet natuurlijk Thailand zijn.En daar zijn geen shokking toestanden gelukkig. Maar wel verschil in mentaliteit??

• 24 November 2008 - 21:29

Jos En Liels:

Hallo globetrotters!!!
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Ik zou er zo wel bij willen zijn. Ja de jungle is altijd genieten. Meestal erg warm maar wel ontzettend mooi. Wat goed van jullie dat je nog steeds niet gerookt hebt. Maar als jullie zo relaxed blijven heb je die sigaretjes ook echt niet meer nodig.
    Jullie hebben de eerste sneeuw in Nederland gemist. Zondagavond was Nederland een grote kerstkaart. Er is veel sneeuw gevallen die nu helaas alweer weg is. Geniet maar lekker van de warmte daar. Jos is daar best een beetje jaloers op. Hij is dol op de warmte!!! We hebben inmiddels een nieuwe prins carnaval. Voor het komend seizoen is dat Jeroen van den Akker. Leuk he zo'n jonge prins.
    Ik heb jullie adres ookm doorgegeven aan Ad en Jolanda. Zij zullen misschien ook nog wel reageren. Zij zijn net terug uit Barbados en komen begin december naar Nederland.

Jos en ik wensen jullie nog heel veel plezier en natuurlijk een hele goeie reis met veel bijzondere momenten.

xxxxxsjes

Jos en Liels

• 25 November 2008 - 12:36

Marc Vd Kerkhof:

Ha die jan els, superfotos, erg mooi.zou zo in de reclame van fortis lijfrentepolisuitkering kunnen. GI.Dus opmaken die handel en genieten want voor je t weet....???. Ik weet zeker dat Thailand jullie nog beter bevalt. wc papier is er in iedergeval.mischien een relletje links of rechts.Jan en Els geniet vd TOM YAM soup. en curry's.want zo lekker hebben ze ,ze hier niet.
    Verder is het alllemaal tammetjes in het land. De crissis he.Hand op de knip hier.geniet ook van de Massages (jan) afpingelen 2 euro gi. en special iets meer.
    ik volg jullie verhaal op de voet. geniet en geniet. groeten. Marc

• 26 November 2008 - 07:38

Arpa:

He luitjes,
    Wat zien jullie er heerlijk ontspannen uit .Maar dat kan ook niet anders als je op zo,n geweldige plek op aarde bent.
    Els we zijn trots op je (Niet gerookt)Ik had het nog willen vragen(eerdere mail) maar ik denk maak maar geen slapende honden wakker.volhouden he
    Maar nu ik toch aan het vragen ben hoe is het met het vliegen Els.
    Snap je wat ik bedoel.
    Nu ik dit schrijf hebben we de eerste winter predikelen achter de rug 10 cm sneeuw gevallen in een dag.dat heeft ook wel weer iets (eventjes)
    Nu lieve luitjes tot het volgende bericht.
    Dikke kus

• 26 November 2008 - 20:16

Chris:

Zijn jullie nu in Thailand?
    De berichten hier, over Thailand zijn niet zo goed. Teveel rellen.
    Hoop dat jullie er geen last van hebben of valt het allemaal wel mee.
    Wel blijven genieten. Zeker van het weer, want dat is hier totaal niets.

• 01 December 2008 - 10:24

Albert:

Hoi Els en Jan.
    Hoorde van Ria dat jullie 4 maanden op reis zijn. Heerlijk. Geniet ze maar en zeker af en toe lekker duiken. Hebben wij gisteren ook weer gedaan in Tilburg. Buitentemperatuur 1 graad en watertemperatuur 6 met regen en natte sneeuw. Veel plezier in Thailand. Mooi land ! Zal regelmatig bijlezen.