Start van ons avontuur Azie Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van elsenjan - WaarBenJij.nu Start van ons avontuur Azie Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van elsenjan - WaarBenJij.nu

Start van ons avontuur Azie Singapore

Door: els en jan

05 November 2008 | Singapore, Singapore

Hoi Allemaal

Start van ons avontuur Tijdens de rit naar Brussel door Jaap en Maurice, nog flink emo geworden door het geweldige lieve afscheidsboek met wensen en foto's van familie en vrenden. In Munchen in een grote boeing naar Singapore. Hier ontstonden de eerste problemen. We zaten achter elkaar naast het raam, en de mensen naast ons wilden niet ruilen van plaats. Naast Els zat een gestoorde Rus, maar Jan had de meeste pech. De passagier voor hem zette gelijk de stoel in de slaapstand (11 uur lang) en naast hem zat een kamerolifantje die 1,5 stoel nodig had, zodat Jan de hele reis bij haar op schoot moest zitten.
VRESELIJK...
In Singapore 1.00 uur ned. tijd toch aangekomen. Geld gepind, en de bus naar het centrum gezocht. Hotelletje gevonden, eigenlijk te duur maar we waren kapot van de lange reis Na een paar uur gemaft te hebben in het centrum in een food centra heerlijk gegeten. Dit is een groot terras met allemaal verschillende eettentjes (kost bijna niets) 's Avonds al door little India gewandeld. Het is erg heet, maar lang leven de airco op de kamer.
Nooit geweten dat er zoveel Tippi Wans en Rasta Rostellis rondlopen op deze aardkloot.
4-11
Vandaag eerst van hotel gewisseld, van 165 naar 90 singapore dollar.
Met de metro (avontuur opzich) naar de Singapore zoo gegaan. De dierentuin was een grote tropische Burgers Zoo. Nog nooit een dierentuin gezien waar de dieren zo actief zijn. Van 11.00 tot 21.00 uur daar geweest inclusief de nachtsafari. We waren kapot op naar onze nieuwe stek.
5-11 Hotel is een stuk minder maar toch airco en tv. Obama president ha ha.
Onze jetlag komt eruit, en we hebben vanmorgen niks ondernomen, ook doordat het vandaag stevig regent. Nu internet aan het proberen, en we hopen dat het gelukt is. Groetjes allemaal, en hardstikke lief van al de reacties, we kijken er naar uit.
xxx

• 05 November 2008 - 07:03

Jaap:

Sawadie...
    Eindelijk een reactie!! Wat enorm flauw van die rus en die olifant dat ze niet wilde wisselen, wat een begin van de reis zeg!
    Ben blij dat jullie je weg hebben gevonden daar en al flink aan het ondernemen zijn. Leuk om foto's te zien! Jammer van de regen joh, lekker gaan shoppen in de Big Malls of filmpie pakken?!
    Kijk alweer uit naar het volgende bericht, have fun!
    xx Jaap

• 05 November 2008 - 07:42

Nicole:

Goed om te lezen dat jullie de eerste dagen goed doorstaan hebben. Wij hadden wel verwacht eigenlijk dat je emotioneel zou worden, want dat is normaal toch? Zo'n tijd weg is ook best spannend. Leuke foto's in ieder geval. Geniet ervan samen en wij kijken uit naar het volgende reisverslag.

Dikke kus vanuit het (ook) natte Bergen op Zoom!
    Daan, Nicole en Freek

• 05 November 2008 - 07:43

Maurice:

Dat is ook niet leuk! Maar gelukkig zijn jullie veilig aangekomen en hebben jullie de hotel wissel truc al gedaan! Wat is dat lekker ding die met Els op de foto staat eigenlijk voor een dier? Ben al vaker in een zoo geweest, maar dat nog nooit gezien...!

Laat je niet kisten door de regen hoor, poncho's doen t goed en Elsje was toch al niet van plan om d'r haar te fohnen (jan trouwens ook niet) dus wat geeft dat?

Heel veel plezier! Fijn van jullie te horen! En leuk om foto's te zien.

Love you! xxxx

• 05 November 2008 - 08:50

Paenbets:

bericht ontvangen,jan was jij je pet vergeten,dan was jij die rus en dat oliefantje wel de baas geweest,maar jullie zijn er goed aangekomen.wateenmooiefoto,sheel veel plezierentothorenspaenbets

• 05 November 2008 - 10:57

Ine:

Fijn een eerste reactie van jullie te krijgen. Het avontuur is begonnen. Probeer eerst maar een beetje te acclamatiseren dan komt daarna alles goed. Je zult nu wel werledwijs worden door deze "dagelijkse" ervaringen. Liefs Ine

• 05 November 2008 - 11:32

Dorothé:

Hé lieve vrienden,

wat een avontuur! Ik dacht dat jullie daar overdag aankwamen maar ben je toch 's-nachts aangekomen (01.00 uur) ??
    Dat is lastig denk ik met zoeken naar hotel etc??
    Nou de lange vlucht was geen succes hè maar je hebt nog een poos te gaan en dat zal allemaal wel leuk worden. Heel veel succes en plezier met alles wat jullie ondernemen. Liefs, Dorothé

• 05 November 2008 - 11:50

Wilma En Wendy:

Hey Jan en Els,

Hé hé al dagen jullie site aan het checken en nu dan eindelijk een bericht. Echt super joh, we zijn stik jaloers.

Piep piep piep die Wiedema zit weekstaten te boeken. Ze wil weten van wie zij die Griek nu krijgt want ze is tot nu toe foutloos. Woensdag kunnen we vast wel afsluiten, als we zaterdag komen werken tenminste... hahahahaha

We kijken uit naar jullie volgende berichten en foto's. Lekker genieten daar.

Liefs SW en BS

• 05 November 2008 - 15:37

Anneke En Gerard:

Het is nu al spannend en wat 'n mooie foto's. Wel jammer dat jullie tijdens de reis niet bij elkaar zaten (had je kunnen roddelen over dat dikke mens die naast die rus zat, dat past ook beter bij elkaar. Leuk dat jullie zo snel reageren. Nuo geniet maar lekker verder en hopelijk minder regen. Liefs Anneke en Gerard.

• 05 November 2008 - 16:31

Mappie:

Heee Els en jan, wat een avontuur zeg ,een kamerolifantje en de rus, ach achteraf kun je er waarschijnlijk smakelijk om lachen .Nu lekker op avontuur, de foto's zien er hartstikke gezellig uit!!
    Maak er iets moois van, heel veel plezier XXX Mappie

• 05 November 2008 - 18:07

Henry En Hannie :

Fijn om iets van jullie te horen en te zien. Na 13 uur naast een rus en een olifant waardeer je weer extra wat je hebt! Hopelijk stopt het snel met regen. We kijken uit naar de volgende foto's xxx

• 05 November 2008 - 19:03

Rinie&annie:

hallo luitjes,
    Ja dat was wel afzien zo veel uren op die krappe ruimte,wij hebben het eens gehad naar mexico maar als het alles is mogen jullie nog niet mopperen en dat zulen jullie zeker ook niet.Mooie foto`s wat een heerlijk leventje zo.En inderdaad is het weer nu wat minder gebruik het door heerlijk te ontspannen zoek een goed bed en een goed restaurant de massage is daar ook erg goed .met hans gaat het weer een beetje beter.liefs rinie & annie

• 05 November 2008 - 19:34

Caudia:

He hallo,
    Wat leuk dat jullie al foto's erop hebben gezet.
    Zo te lezen gaat het goed. Jammer dat de reis niet zo lekker verlopen is maar nu genoeg mogelijkheden om je daar eens lekker uitgebreid te laten masseren......veel plezier!!! xxx

• 05 November 2008 - 21:07

El:

Oh echt geweldig!! Schattig klein Elsje met die grote tassen! Na regen komt zonneschijn! Veel plezier!

• 05 November 2008 - 21:18

Maria En Rini:

hoi leuk om iets van jullie te horen en zien leuke foto,s .LEKKER EVEN uitrusten en dan veel gaan bekijken.Vol spanning kijken we uit naar nieuw bericht.Veel vacantie vreugde.Die oeranoetangs geven het goeie voorbeeld.

• 06 November 2008 - 12:02

Rick:

Hoi Jan en Els, ik zie en lees dat jullie het al erg naar je zin hebben. Veel plezier en misschien zien we elkaar binnenkort. Groeten Rick

• 06 November 2008 - 13:52

Ria:

Gelukkig toch goed aangekomen ondanks die aso's maar dan valt de rest alleen maar mee. Het wordt eentonig maar de foto's zien er mooi uit en leuk om jullie zo te volgen.heel veel liefs en veel plezier groetjes Ria

• 06 November 2008 - 18:38

Bob & Snet:

Al wat bekomen van de sjet lek ?
    Ziet er allemaal gezellig uit ! en wij maar werken hier.......
    Moet een zalig idee zijn dat als je terugkomt hier de zomer nu van jullie gewoon weer verder gaat.
    Maak er wat moois van en geniet van het leven want....
    Dit pakken ze jullie niet meer af!

• 07 November 2008 - 07:24

Cor Van Beynen:

Hoi Jan en Els,

Jammer dat er nog steeds vervelende mensen zijn die om de een of andere reden niet aan vakantiepret mee willen werken. (reis metRus)
    Maar colgens mij als Wij er niet meer over beginnen zal het al snel vergeten worden. Ik merk dus al wel dat jullie nu bezig zijn aan het leuke van jullie avontuur. ik ga jullie zeker volgen.
    veul plezier daar.

Groeten Cor

• 07 November 2008 - 13:45

Chris:

Jan/Els,

Samen met Johan e.e.a. bekeken. Ziet er goed uit. Hij mist je als CVD morgen. Jij hem niet.

• 08 November 2008 - 15:44

Rob Verwegen:

Hoi Jan en Els, ik hoorde via ons mam dat jullie inmiddels met een grote reis zijn begonnen. Echt super mooi, en word een beetje jaloers. Ik wil jullie veel plezier wensen en geniet met volle teugen. Ik zal jullie op de voet volgen met jullie avontuur.
    Heel veel groetjes
    Liefs Rob

• 09 November 2008 - 07:08

Frans Bierlaagh:

Beste Jan en Els. Geweldige foto's zeg! Vooral die van die witte tijgers, prachtig! Blijf vooral veel foto's maken, erg leuk om naar te kijken. Geniet ervan, groetjes Frans.

• 26 November 2008 - 07:46

Arpa:

Leg wel uit als jullie thuis zijn waarom we bij de tweede stop van jullie avontuur ingeschakeld zijn