Van zuid oost Azie naar huis - Reisverslag uit Veghel, Nederland van elsenjan - WaarBenJij.nu Van zuid oost Azie naar huis - Reisverslag uit Veghel, Nederland van elsenjan - WaarBenJij.nu

Van zuid oost Azie naar huis

Door: Els en Jan

27 Februari 2009 | Nederland, Veghel

Hoi allemaal.

Hier volgt dan toch echt na 4 maanden ons laatste verhaal.

PS. Zojuist is het nog wel gelukt om de foto's behorende bij het verhaal van Cambodja naar het zuiden compleet te maken. Oa. de foto's van Phnom Penh en Ankor Wat.

Maar nu eerst terug naar Kuala Lumpur. Zoals gezegd hadden we in KL. een net en keurig hotel midden in Chinatown, maar de 1 ste nacht hadden we de air-co niet goed ingesteld dus dreven we ons bed uit en de 2e nacht werden we om 05.00 uur gewekt door de tv. van waarschijnlijk onze doof-stomme (met de nadruk op stomme) buurman.
In KL oa. de Petronas Twintowers bezocht het op 1 na hoogste gebouw ter wereld. We hadden niet gedacht dat deze torens zo'n indruk op ons zouden maken. We zijn zelfs 's avonds nog een keer teruggegaan om ze in kunstlicht te bekijken. Geweldig mooi.
De volgende dag met de bus en de ferry naar de 50 kilometer op zee gelegen Tiomaneilanden gereisd.
We wilden ons laatste weekje relaxed met zon zee en strand afsluiten.
Die Tioman eilanden zijn het decor geweest van de expeditie Robinson afleveringen. Zelfs ook met de zandvlooien van expeditie Robinson te maken gehad, en we krabben ons nog steeds een ongeluk. We hebben dan wel niet op een onbewoond eiland gezeten maar wel 1 met een relaxed sfeertje. Na het strand was er alleen een betonnen fietspad met daarachter de bungalows. Er was geen autoverkeer en dus erg rustig.
Leuke laatste week geweest en Jan nog lekker gedoken. Na de Tioman eilanden onze laatste busreis opweg naar Singapore. Vollop regen onderweg.
In Singapore zijn we teruggegaan naar het Waterloo hotel, waar we 4 maanden geleden gestart waren met ons avontuur. De veranderingen bij onszelf waren duidelijk waarneembaar. Zo gespannen en onzeker we bij de start waren, zo relaxed en zelfverzekerd waren we nu.
In Singapore de laatste souveniertjes gekocht en nog vlug op internet gekeken naar de terugreis.
Hierbij hadden we nog geluk, anders waren we nu nog niet thuis geweest.
Onze terugvlucht was nl. 10 uur vervroegd. Op woensdagnacht 25-02 om 23.59 met de plain terug naar huis.
Jan kon met zijn vreselijke zonnebankmasker en oordoppen redelijk slapen. Els daarentegen heeft haar 1ste nachtdienst van haar leven meegemaakt. Vreselijk om geen oog dicht te kunnen doen. Het was dan ook een byzonder lange nachtdienst van 14 uur ivm. het tijdsverschil. Om 08.00 uur 's morgens aangekomen in Brussel, waar we byzonder aangenaam werden verrast door een hele delegatie familie en vrienden die ons kwamen verwelkomen. Erg emotioneel. We hadden niet in de gaten dat vele ons zo gemist hadden. Thuis was zelfs ons huis versierd en de eerste boodschappen waren gedaan. Ook werden we verrast met de nodige kaarten en bloemen.

Nu de komende weken verheugen we ons op de boerenkool- zuurkool- rodekool aardappelen en bruine boterhammen met kaas en hagelslag. Voor ons voorlopig geen chinees meer.

We willen hierbij iedereen byzonder bedanken met het meeleven van onze reis en de reactie's op onze site. We keken na elk verhaal uit naar jullie hartverwarmende reactie's.
We nodigen jullie hierbij dan ook
uit om live onze avonturen aan te horen en alle foto's te bekijken.

Dan nu dan toch echt de laatste regels van onze site.

ONZE ZUID OOST AZIE REIS WAS 1 GROOT ONVERGETELIJK AVONTUUR EN VOOR ONS 1 GROOT FEEST !!!!!!

• 27 Februari 2009 - 15:03

Claudia:

Jee, wat gaat de tijd toch snel!!!
    Voor jullie waarschijnlijk nog sneller voorbij gevlogen.
    Jullie zullen het waarschjnlijk nog wel niet willen horen maar toch alvast een hele goede, voorspoedige en veilige reis terug gewenst. Hopelijk hebben jullie ook de mazzel dat t vliegtuig niet vol zit en kunnen jullie ook wat extra stoelen regelen net zoals Jacq. voor ons had gedaan (hadden in eerste instantie 4 stoelen voor ons 2en, later 7 stoelen. Dus beide languit kunnen liggen). Dus ff navragen bij inchecken........

Groetjes, Claudia x

• 27 Februari 2009 - 15:15

Claudia:

Heb net maar de helft van jullie verhaal gezien......?????????????
    Vandaar dat ik niet wist dat jullie al in het gezellige koude kikkerlandje zijn.......
    Dus, delete mijn vorige reactie maar!

Welkom thuis!!!!

Groetjes, Claudia x

• 27 Februari 2009 - 16:26

Mapje:

Heeee, WELKOM THUIS ,super dat jullie weer veilig zijn aangekomen.
    Ik kijk uit naar de "live"verhalen....

Groetjes Mapje xxx

• 28 Februari 2009 - 08:09

Maurice:

Welkom Thuis! Wij eten chinees vanavond, komen jullie ook ;)
    xxx

• 28 Februari 2009 - 13:44

Rinie & Annie:

Jan en Els welkom thuis na z`n lange reis moet het ook weer fijn zijn je fam. even te knuffelen en lekker bij te kletsen.En heel veel werk inspiratie want dat gaat nu ook weer beginnen.heel veel groetjes en tot gauw.

• 28 Februari 2009 - 15:12

Mart:

Jan en els; met veel plezier jullie verslagen gelezen. Anderen die de reis nog willen maken kunnen veel voordeel halen uit jullie reis.
    Jan misschien zie ik jou nog een keertje.
    Verder gaat alles thuis weer zijn gangetje.
    gou wennen aan het druilige Nederlandse weer.
    Groetjes. Mart

• 01 Maart 2009 - 09:25

Arpa:

He luitjes,

We hebben live de verhalen al mogen horen maar nu we de foto,s zien met name van de twintowers tjonge tjonge wat indrukwekend weer.

En Janneman wat ben je daar aan het doen onder water?

He lieverds het was gezellig gister.en fijn dat we weer kunnen zeggen we spreken jullie snel.

Els hopelijk heb je een beetje kunnen slapen ik hoor het nog.

Geniet nog van jullie 2vrije dagen , We denken dinsdag aan jullie.
    Liefs en dikke kus van Arpa

• 01 Maart 2009 - 09:47

Arjen En Astrid:

Hoi Jan en Els,

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn gekomen. De buurtjes hebben jullie, volgens ons, wel gemist en heel goed op jullie huis gepast. Wat een prachtig avontuur. We zijn benieuwd naar jullie verhalen.

• 02 Maart 2009 - 08:17

Frank Paymans:

Weer veilig thuis na een onvergetelijke ervaring.
    Jan, weer lekker op de fiets naar Den Bosch??
    Ben benieuwd naar je verhalen gr.Frank P.

• 02 Maart 2009 - 12:37

Marc Vd Kerkhof:

Hoi Jan en Els, Nou gelukkig weer heel terug.geen bulten of enge knobbels overgehouden.en terug kijken naar een heel mooi avontuur.De tijd vliegt merk je weer.Het echte besef dat je weer in een ritme zit duurt nog ff gelukkig. Maar het REISVIRUS zit er nu in bij jullie.Ben erg benieuwd naar de verhalen.
    Groeten en bedankt voor het meereizen.

• 12 Maart 2009 - 18:35

Gerrie En Ria :

Hey Els en Jan,
    vandaag jullie nieuwjaarskaart ontvangen en natuurlijk meteen naar jullie site gaan kijken. Wat een mooie foto's allemaal erg indrukwekkend,zeg. Het was zeker een heel avontuur en zolang van huis.
    Met ons gaat het ook erg goed mee. We zijn niet zo avontuurlijk als jullie geweest maar we zijn wel opa en oma sinds 'n paar jaar en daar kun je het ook druk mee hebben,weten we nu uit ervaring.
    Heel veel groetjes en geniet nog lekker na van jullie reis.
    Gerrie en Ria Janssen

• 29 Maart 2009 - 19:17

Gijs En Franca:

Ik lees pas jullie bericht en denk met weemoed terug aan begin januari toen wij enkele dagen samen in laos waren op weg naar de Vietnamese grens. Heel leuk om te lezen dat jullie het daarna nog zo goed hebben gehad.
    Ik wordt er wel een beetje jaloers van.

Maar jullie zijn al weer een maand terug in Nederland en warschijnlijk wel weer gewend aan de harde en koude werkelijkheid hier.

Wat echter blijft zijn al die mooie herinneringen en al die mooie momenten die echt niemand je af kan nemen. Heerlijk om af en toe over terug te mijmeren.

Ik hoop dat jullie weer goed geaard zijn hier, het ga je goed.

vriendelijke groet,
    Gijs Houwen