Van Vietnam naar Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van elsenjan - WaarBenJij.nu Van Vietnam naar Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van elsenjan - WaarBenJij.nu

Van Vietnam naar Cambodja

Door: Els en Jan

27 Januari 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Hoi Allemaal.
Hier weer een nieuw bericht vanuit Cambodja. Nou we hebben Vietnam afgesloten met 3 dagen Mekong Delta. Geweldig. Was ook wel nodig hoor want buiten Hanoi en Saigon was Vietnam ons wat tegen gevallen, maar de Mekong Delta heeft alles goed gemaakt.
Enkele prachtige floating markets en een rivierdorp bezocht waarbij het lokale leven prachtig zichtbaar was. Ook een krokodillenfarm bezocht, waar je de krokodillen met een hengel kon voeren. Dit was wel grappig om te doen.
De derde dag zijn we met een slowboat over de Mekong rivier naar de grens van Cambodja gevaren. Bij de grens moesten wij en de bagage eruit, en over een zandpad lopend naar de grenspost van Cambodja.
Na de formaliteiten oa visa moesten we met een andere boot weer over de rivier verder richting Phnom Penh. In een leuk guesthouse geslapen, maar we hadden toch de behoefte even wat rust in te bouwen.
We besloten om naar de kust in Cambodja te gaan. Dus zo gezegd zo gedaan en na de nodige dollars te hebben gepint zijn we met de bus naar Sihanouk Ville gegaan (een beetje Spanje in Cambodja) Hier enkele dagen gebleven en op het strand geluierd. (Groot verschil met Spanje dat over het zand zwaar gehandicapte mensen kwamen bedelen. geen leuk gezicht hoor)
Vervolgens besloten om het nog wat rustiger aan te doen waarna we met een boot naar een bountyeiland zijn gegaan. Het bleek een eilandje te zijn met palmbomen geen verkeer en 13 bamboohutjes. Heerlijk hier hebben we 4 dagen in een hangmat gelegen met alleen maar lezen en luisteren naar het ruisen van de zee. We hadden een hutje 10 meter van de zee alsof je op een onbewoond eiland zat. Het was wel erg basic geen warm water toilet een gat in de grond, 's avonds 3 uurtjes stroom en het enige meubilair was het bed.
Nu we weer uitgerust zijn, hebben we weer een busticket gekocht en gaan we morgen terug naar Phnom Penh, waar ook nog verrassend veel te zien is. Oa de killing fields. Ook gaan we proberen deze week Ankor Wat te gaan bekijken.

Zo dit was het dan weer, jullie zijn weer een beetje bij.
Bij ons dagelijks zon en meer dan 30 graden.
Veel lees en kijkplezier want we hebben volgens ons weer leuke foto's.

Liefs en tot de volgende
XXX

• 27 Januari 2009 - 13:37

Pa En Bets:

hoi vacantie gangers
    blijf nog maar even,want hier is het nog steeds heel koud.mooie foto,s hoor,pa herkend er heelveelvan.hier is alles goed,groetjes pa en bets.

• 27 Januari 2009 - 14:11

Arpa:

He luitjes,
    Prachtig prachtig.
    Alles wat jullie sturen blijft mooi.
    Het zal tegen vallen als er over enkele weken niets meer komt.
    Wat gaat de tijd toch snel he jongens.
    Vandaag al weer de 27ste .de laatste weken breken aan.
    Nu nog maar even niet aan denken of stiekem toch wel????

Hier heerst de griepgolf en deze is zeer aanwezig en erg grillig.

Verder is de winter weer aardig voorbij helaas geen elf steden tocht .(Jammer)

En elsie nog steeds cleen.?

Een dikke kus van ons en tot gauw .

• 27 Januari 2009 - 15:18

Liesbeth:

Els, kan je mij straks precies vertellen hoe ik op dat onbewoonde eiland kom?? :-)

• 27 Januari 2009 - 17:42

Henry Hannie En Kids:

Mooie foto's weer, mooie mensen ook. Zo te horen vermaken jullie je nog steeds prima! Ook al een beetje bezig met de terugtocht? Maak er nog een paar fijne weken van. Liefs van ons x

• 27 Januari 2009 - 18:47

Herman En Ine:

Prachtige foto's, wat een andere wereld. Wij beleven het een beetje mee,geweldig. Dat onbewoonde Bounty eiland spreekt me wel aan maar jullie vertellen niets over enge beestjes of zo en die zijn er vast wel. Els heeft daar natuurlijk geen last van met zo'n nergens bang van stoere man.

Dikke kus van Herman en Ine

• 28 Januari 2009 - 12:33

Nicole:

He hallo!

Bedankt voor de felicitaties vanuit het verre Azie. Hier gaat alles goed, maar pffff das wel wennen zeg. Een collega van Daan zei 1+1=3 en ik geloof hem gelijk. Echt, ze spannen nu al samen tegen mama! Huilt Freek, dan is Jolijn stil en andersom. Maar boven alles overheerst het geluksgevoel hoor.
    Fijn om te lezen dat het met jullie goed gaat. De foto's onderstrepen dat ook nog maar eens. Blijf genieten, want helaas is het voorbij voor je het in de gaten hebt.

Dikke kus, Nicole

• 28 Januari 2009 - 16:50

Gerard En Marianne:

Hoi Els en Jan, geniet nog maar even, want hier de nachtvorst weer toegeslagen. we genieten van jullie verhalen, tot de volgende ronde

• 29 Januari 2009 - 09:55

Rick:

Hoi jan en els, zo te zien gaat het bij jullie super. ik ben nu in vietnam en kom volgende week naar cambodja om daarna nog 2 weken in zuid-thailand te verblijven. Nog tips voor me??
    groeten en succes rick

• 29 Januari 2009 - 10:38

Ben En Ons Corry:

Hoi Jan en Els even nog een berichtje van ons,bij ons staan de koffers ook weer gepakt voor Nieuw Zeeland dus jullie zullen van ons niks meer horen.Maar we zullen elkaar weer wel zien als we weer thuis zijn. Geniet verder nog maar van Cambodja dat is nog wel de moeite waard daar is nog een hele boel moois te bekijken nou geniet nog maar .hele dikke knuf van ons

• 30 Januari 2009 - 09:02

Monique:

Ai jai jai dat wil ik ook, hangmatje, boekje, zon :) Wat is het toch lekker om even weg te dromen bij de verhalen en foto's van jullie. Wij zijn ons langzaam klaar aan het maken voor carnaval, maar bij jullie is het iedere dag feest.Veel plezier nog! Groetjes Monique

• 01 Februari 2009 - 14:13

Dick En Bep:

Hallo Jan en Els
    We leven nog steeds mee met jullie reisbelevenissen,toch allemaal wel spannend hoor.Het begint nu toch we op te schieten,nog even en ik moet de koffiepot aandoen.
    Hier is alles goed,ook op nr.9.Geen zorgen om de kerstrozen,want daar is het veel te koud voor om uit te komen,die bloeien als jullie thuis zijn.Het is zeer koud,harde wind temp.onder nul.Lieve groet van ons.

• 02 Februari 2009 - 22:13

Frank Paymans:

Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken.Geniet er maar lekker van.Dit vergeten jullie nooit meer.

• 03 Februari 2009 - 11:30

Wendy:

Hoi Jan en Els,

Jullie foto's zijn weer om bij weg te dromen. Heerlijk zeg, in je hangmatje met een boekje erbij. Wat zal dat wennen worden als jullie weer terug zijn. Dikke truien aan hier, neem maar wat zonnenschijn mee in jullie bagage.

Geniet nog maar van de komende weken! Ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag.

Liefs Wendy (en Freddie natuurlijk)

• 04 Februari 2009 - 12:01

Peter&lean:

Hoi.Hier een berichtje uit Veghel.Hier weer sneeuw en koud dus als jullie kunnen blijf nog maar even daar waar de zon schijnt.Zo lekker een paar dagen in je hangmatje wil iedereen wel.De foto's zijn zo als altijd weer geweldig. Geniet er nog lekker van en tot over een weekje of 3.Liefs Lean&Peter

• 05 Februari 2009 - 20:48

Drea En Jan:

Op het einde van jullie reis even een groet uit Deventer.
    Gisteren Hannie, Pa en Bets gesproken en die vertelde over jullie reis.
    Vooral het begin voor ons heel herkenbaar.
    Maleisie en Langkawi,
    Prachtig Thailand moeten we nog ontdekken maar dat komt vast nog wel.
    Els en Jan Geniet nog van de laatste dagen we horen ook veel over Vietnam maar dat trekt ons niet zo. Nou nog veel plezier en tot horens

• 06 Februari 2009 - 09:27

Maurice:

Kijken jullie ook uit voor weerwolven... Was ik nog vergeten te zeggen... (want bij volle maan...!)
    xxxxxxxxxxxxxxxx

• 06 Februari 2009 - 20:08

Ingrid En Kees:

Hey Jan en Els, long time no see. maar we zien dat jullie het prima hebben daar is the east. Krijg meteen de kriebels.
    Hebben jullie een beetje last van kakkerlakken of valt het daar nog mee? zo te zien genieten jullie met volle teugen en zijn jullie besmet met het Asia-virus. Geniet, want daar gaat het tenslotte om en Chokdee!

groeten van Kees en Ingrid.

ps: wij willen jullie filmpje ook erg graag zien....

• 07 Februari 2009 - 10:03

Rick:

Hoi Els en Jan, ik hoop dat alles jullie nog goed vergaat.Ik ben nu in Saigon en ga 09-02 naar Pnohm Pneh, 12-02 naar Siem Reap en dan wil ik uiterlijk 18-02 weer in bangkok zijn. Als jullie ergens in de buurt zijn dan lijkt het me supergezellig om wat te gaan drinken.Laat maar iets weten op mijn site of vandenheuvelrick@hotmail.com. Groeten rick

• 07 Februari 2009 - 15:45

Paula, Kasper En Eef:

Hallo (tante) Els en(ome)Jan!!!
    Alles goed daar?? Wat een prachtige verhalen en mooie foto's zeg!! Fijn te zien dat jullie het zo goed maken!! Hier is het vastenavond seizoen weer geopend!! Dus bullen aan en gaan met die banaan :-) hihi!!! We zullen een neutje op julie drinken hoor!!!! Heel veel plezier nog!!! Geniet er maar lekker van!!

groetjes Paula Kasper en Eef!!!!

• 07 Februari 2009 - 17:04

Harrie En Riny:

Hallo Els en Jan,

Wat een leven!! 't Zal straks echt wel weer wennen zijn. Dat 'straks' komt trouwens al aardig in zicht! Het gaat allemaal zo snel; zo heb je 4 maanden voor je en zo kun je er op terug kijken. En vaak is het nog zo dat wanneer iets naar je zin is, de tijd nog veel sneller lijkt te gaan.
    Door van-alles-en-nog-wat was ik wat achterop geraakt met het bekijken van jullie foto's. Heb net snel 'een tour' gemaakt, maar wat zijn ze mooi!! Schitterend!
    Wij zijn nu bezig met onze Ghanaweek. Door de activiteiten van 's Judith en Mike kwamen we daar niet echt aan toe maar nu het er op aan begint te komen, moet het wel en dat is maar goed ook.
    Na jullie reisavontuur zal bij terugkomst wel iedereen het spreekwoordelijke naadje van de kous willen weten en zullen jullie het wel heel druk krijgen. Dus geniet nog maar wat van de laatste rustige weken!
    Nog een hele fijne tijd!
    Groetjes!

• 07 Februari 2009 - 19:42

Chris:

De laatste eindjes. Ook deze zullen niet meer zo vermoeidend zijn, maar aan alles komt een eind. Dan gaat het gewone leven weer verder, maar met een geweldig ervaring rijker. Dat pakt niemand jullie meer af. Tot snel

• 11 Februari 2009 - 11:10

Torsten & Peter:

Hello you 2 :o)

we had to party so hard so we couldnt write you :o)

we are staying at the lighthouse in haad rin beach and we have a scooter so we can go to some nice beaches on the island.

if you mail me to torsten.hardiess (at) web.de where you stay we might drop by for a drink or dinner.

have a good time

Torsten and Peter

• 11 Februari 2009 - 16:17

Kees Van Ginneke:

Ik weet niet hoe het weer daar is, maar ik denk dat je beter daar kunt blijven. De regen komt hier met bakken uit de hemel en morgen weer kans op gladheid, al met al niks dus. Geniet nog even van de mooie reis en tot binnenkort. Ook de groeten van Arie Jansen en Renny Kronenburg.

• 11 Februari 2009 - 19:05

Peter En Angela:

Hallo Jan en Els,
    Wij hebben afgelopen week van de sneeuw in Zwitserland genoten. Vonden wij fantastisch en als we jullie foto's zien scheelde het wel wat in temperatuur, denk ik. Bij jullie dooit het flink !
    Geniet nog van jullie laatste weken en gauw tot ziens.
    Peter en Angela

• 13 Februari 2009 - 21:21

Harrie En Riny:

Hallo Els en Jan,
    jullie ervaringen in Vietnam gelezen! De algemene ervaring is dezelfde als die onze Maarten heeft/had alleen, denk ik, dat het aangrijpendst nog moet komen. Misschien is het maar goed dat jullie de killing fields tot het laatste hebben bewaard. Is dat doordacht?
    Het lijkt uit een sprookje 'krokodillen voeren met een hengel'!
    Vele ervaringen rijker stappen jullie straks Veghel weer binnen!! Voor ons is dit de laatste reactie, wij vertrekken donderdag naar Ghana! We nemen gaandeweg een keer contact met jullie op om, wanneer jullie daar nog trek in hebben (alles zal -tig keer verteld moeten worden) een keer bij te kletsen. Vrees niet..... metter tijd!!
    Els en Jan we wensen jullie nog fijne 'laatste dagen' en voor straks een goede vlucht en een welkom weer in Veghel!!
    Harrie en Riny

• 16 Februari 2009 - 07:03

Jaap:

Kom eens op met dat nieuwe verhaal + Foto's!!