Van de bergen naar de zee. - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van elsenjan - WaarBenJij.nu Van de bergen naar de zee. - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van elsenjan - WaarBenJij.nu

Van de bergen naar de zee.

Door: Els en Jan

14 November 2008 | Maleisië, Pangkor

Hoi allemaal.
Allereerst hardstikke bedankt voor jullie lieve en meelevende reactie's Dit vinden wij geweldig hier en genieten hier enorm van.
Nu ons verslag weer beginnende bij de reis van Malacca naar de Cameron Highlands. Van Malacca in de bus en naar wij dachten een zit van 3 uurtjes. Dit hadden wij mis, omdat de bus plotseling stopte en panne bleek te hebben. We moesten overstappen in een vreselijk vieze andere bus en uiteindelijk hebben we er 5 uur overgedaan.
Toen waren we pas op de overstap plaats (Tapeh) van de andere bus. Vandaar konden we om 17.00 uur met de 2e bus naar de Cameron Highlands, weer een rit van 2 uur steil de berg op en vollop jungle. Onderweg zagen we zelf rieten hutjes, waar mensen met een kampvuurtje eten aan het bereiden waren.
In de bus een overnachting gezocht in de lonely planet. We kwamen in het donker aan, maar gelukkig stond er een taxibusje klaar van ons guesthouse wat we uitgezocht hadden.
Vollop backpackers waardoor we niet veel keus hadden in kamers.
De volgende dag dan ook een andere kamer aangevraagd omdat de eerste nogal vochtig was.
Vandaag een excursie gemaakt met een gids naar oa. de theeplantages - vlindertuin- aardbeienkwekerij- tempel etc. het was erg leuk.
's Middag wilden we een korte trekking doen in de jungle, maar bij Jan was het 's morgens inzijn rug geschoten. Kan niet door de zware rugzak zijn geweest, want zoals je op de foto kunt zien, hebben we 1 rugzak van wieltjes voorzien.
Ons Elsje was toch te fijn gebouwd voor dat sjouwen.
Eind van de middag wilde Jan nog een sate-tje en kreeg uiteindelijk een bord vol eten voor 3 euro (waaronder GEEN sate)
De volgende dag was Jan's rug al weer wat beter waarna we toch die jungletrekking hebben gemaakt, met een 65 jarige gids.
Uiteindelijk 6 uur aan het sjouwen geweest en de laatste 7 km. toch maar een taxi gepakt. Die ouwe was niet moe te krijgen, maar Els had het wel gehad. Leuke tocht geweest.
Met die gids was wel verstandig, omdat er enkele jaren geleden een Nederlander is verdwaald en nooit meer terug is gevonden.Ook weer over de theeplantages en met de werklui op de foto. Van der Linden en de Politie mogen niet meer klagen, dat we hard moeten werken. This niks vergeleken met de theeplukkers.
De volgende dag van de bergen naar de zee. Weer met 2 verschillende bussen en de ferry uiteindelijk aangekomen op het eiland Pangkor. Tijdens deze reis een Frans meisje (Elody)ontmoet die in haar eentje een jaar lang de hele wereld rondreisde.
Via de lonely planet een hostel sea vieuw gevonden. Nou dat zeezicht bleek ver te zoeken want we lagen aan de achterkant in de jungle. Bleek maar 88 mtr. van het strand wat toch wel fijn was omdat het er erg rustig was. Kamer met airco en fan wat wel nodig is want het is erg heet hier. De eigenaar was in eerste instantie erg onvriendelijk wat later bijtrok. Uiteindelijk zijn we op uitnodiging van de eigenaar met een Engels stel gezamelijk wezen uiteten. (natuurlijk weer de chinees)
Tijdens het eten bleek de eigenaar een godsdienstfundamentelist te zijn met als gevolg dat het gesprek voor, tijdens, en na het eten over het geloof ging.
We blijken toch op een stukje paradijs terecht te zijn gekomen.
Prachtig wit strand met daarachter de jungle en prima weer (heet)
Met het verslag laten we het hier even bij, en proberen elders later de foto's erop te krijgen. (hier lukte het niet)
Vraag en antwoord:

Ine Internet is niet overal beschikbaar,ouderwets en traag, maar we doen ons best.

Riny en Harrie
We zitten nu op ons gemak het verslag van Maarten te lezen, waar Els toch maar mee gestopt is. Volgens Jan is Maarten toch wel erg basic bezig geweest.

Jaap en Hannie.
Wat betreft Mappie, heeft Jan ook het een en ander uit moeten leggen (grapje)

Kees en Fiona
Ja het waren VOC gravan van onze Opa's.

Jaap.
Ik heb een ander hoedje gekocht.

Heel veel liefs allemaal en blijven schrijven hoor.
dikke kussen
Jan en Els

• 14 November 2008 - 07:49

Arpa:

He luitjes Fijn dat we weer iets horen.
    Wat zien jullie toch mooie dingen.
    Goed om te lezen dat jullie op tijd aan je zelf denken.
    En Janneman nu snap ik het wel dat je pijn in je rug hebt ,je moet ook geen volle zak op je hoofd zetten.!!! Ha ha .
    Nu tot het volgende bericht en liefs van ons
    Dikke kus.

• 14 November 2008 - 09:29

Pa En Bets:

jan en els,fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en wat een mooie dingen zijn er allemaal te zien wij genieten mee met het zien van de fotos,hier is alles goed,groeten pa en bets

• 14 November 2008 - 11:00

Mapje:

Hee Jantje en Elsje,
    Goh wat hebben jullie nieuwsgierige mensen als vrienden,ik zeg lekker toch niet wie ik ben ,want ik ben gewoon Mapje.Ha ha .
    Heerlijk relaxt zeg, de foto's .Maar krijgen we nu al een bietje kapsones ,dat we ineens rugzakken met wieltjes moeten hebben en ineens niet meer in een vochtige kamer willen liggen, kom op...... , bikkelen daar in het oerwoud.ha ha.
    You Tarzan Jan,Elske you Jane ha ha.
    Jullie gaan toch hopelijk niet bekeren he ,dus niet teveel met die godsdienstwaanzinneige optrekken.
    Ik heb weer smakelijk genoten van jullie verhaal en kijk weer uit naar het volgende!!
    Liefs Mapje

• 14 November 2008 - 12:32

El:

Hi schatjes, ik vind het zooo leuk om te lezen! Begrijp ik nou goed dat japie je hoed niet mooi vindt els? Ik vind het wel mooi! Lekker houden! Morgen ga ik zelf, kan echt niet wachten! Ik blijf jullie verhalen volgen en zal jullie ook opnemen in mijn mailinglist! Veel plezier!!!!!!!

• 14 November 2008 - 14:38

Ad En Marianne Van E:

Hoi Jan en Els,
    met veel plezier jullie verhalen gelezen, en mooie foto's! Wat jullie allemaal meemaken, geweldig. Ik, Ad, heb ook eens zo'n probleem in het vliegtuig gehad, vanuit de USA. Toen kwam er een heel dikke negering naast mij zitten, nadat ze de armlegger omhoog had gedaan. Ze kon er anders echt niet tussen. Met gevolg, dat het lillend vet tegen mijn lijf en been zat en bij elke beweging van haar of mij langdurig bleef schudden. En als ze nou nog lekker geroken had.
    We wensen jullie heel veel moois en goed vervolg van de reis. We volgen jullie wel. En Jannie, mooi dat nieuwe kapsel, kijk maar uit voor die inlandse mannen!

• 14 November 2008 - 15:07

Joep En Marjo:

Het moet toch geweldig zijn voor jullie om daar te zijn. Dit krijg je volgens ons niet uitgelegd als jullie thuis zijn. Die opmerking van Els over de pliessie neem ik maar niet serieus. Jan, van die chinees en rijst val je niet echt af volgens mij, als ik die derde laatste foto bekijk. Nou, de groetjes, en we blijven jullie volgen.

• 14 November 2008 - 16:36

Mart:

Zo te lezen is het volop genieten en afzien ( iets meer afzien)maar ik geloof dat jullie wel met volle teugen genieten. Sterke drank hebben ze daar zeker niet, ik lees niets van een kater. Jan speciaal voor jou; wij kunnen weer genieten; je begrijpt wel wat ik bedoel.
    met vriendelijke groet.

• 14 November 2008 - 18:04

Rinie & Annie:

Jan en Els zo te lezen en te zien gaat het goed met jullie,heel fijn die rugzakken is niet meer aan ons besteed maar dat strand staat ons ook wel aan.hier gaat alles goed heel veel groeten en `n dikke kus ook van tante anna.Rinie & Annie.

• 14 November 2008 - 18:26

Maria Rini:

hee packpackers, nouja lijkt er niet meer op vieze bus,vochtige kamer and ad least een rugzak met wieltjes. (sorry wij zijn alleen jaloers).Hopelijk is die rugpijn weer geheel weg?Prachtig verhaal en fotos.Als je in dat gorrilla nest boven els hebt geslapen dat vindt ik rugpijn en vocht niet gek.Maar niet netjes dat je els dan op de grond laat slapen.Een fantasties vervolg gewenst van ons.
    Tot horen en ziens kanjers

• 14 November 2008 - 18:36

Rini:

vergeten te vragen plukken ze die thee blaadjes met hand schoenen aan?

• 14 November 2008 - 19:05

Claudia:

Hoi Jan & Els,

Wat een mooie foto's en leuke verhalen hebben jullie. Ben alweer benieuwd naar het vervolg.
    Oh ja, mocht je het reizen met de bus ff beu zijn.....de binnenlandse vluchten met Air Asia zijn spot goedkoop!!! Veel plezier maar weer!!!! Groetjes x

• 14 November 2008 - 20:57

Peter En Angela:

Hallo globetrotters,

Weer een prachtig reisverhaal en inmiddels voorzien van weer een setje prachtige foto's. Hopenlijk blijft de rug sterk Jan, anders misschien toch maar eens uitkijken naar een Thaise massage. Probeer het anders eens met een iets kleiner theezakje ! Veel reisplezier verder.....enne Els; het is bij de Pliesie toch ook hard werken hoor....!

• 15 November 2008 - 10:22

Ine:

Jullie berichtjes maken me blij! Als het te lang duurt wordt ik inderdaad ongeduldig. Snap wel dat internet niet altijd beschikbaar is maar Jan jij bent toch altijd zo inventief. Gelukkig blijft Els zichzelf en zegt gewoon "ik trek het niet meer", blijven doen hoor Els. Prachtig wat jullie ons allemaal laten zien. Ben eigenlijk best een beetje jaloers. Is die theeplukker zo moe of onder de indruk van Els?
    Liefs en dikke kus Herman en Ine

• 15 November 2008 - 10:40

Arjan:

Hallo Els en Jan,

Even op jullie weblog geweest en zo te zien hebben jullie het erg naar je zin, dat kan ik me voorstellen met z’n mooie omgeving.

Groet Arjan.

• 15 November 2008 - 13:38

Gerard En Anneke:

Hoi Jan en Els,
    Wat maken jullie schitterende dingen mee. En Elsje, nog angst voor heimwee? Denk het niet he. Is ook niet nodig denk ik. Hier alles goed, ook met ma. Ik neem van de week de lap top mee, dan kan ze naar de foto's kijken. Nou,lekker verder genieten en tot mails.Liefs en dikke kus, Gerard en ons An

• 15 November 2008 - 16:40

Jaap:

Hey Pa en Ma
    Net terug uit Barca!
    Leuk weer een bericht te lezen en vooral foto's te zien. Zijn jullie toch een beetje hier.
    Beter moeder, mooi hoedje.
    Eindelijk op het wel verdiende bounty strand, jullie mogen wel eens wat bakken in de zon, mam het lijkt wel duo penotti jij samen met die man, au mijn ogen! Nou kijk maar op de mail voor een uitgebreid verslag.... Have fun! XXX

• 15 November 2008 - 18:02

Joost:

hé pa en ma wat een leuke ervaringen allemaal ik ben onder de indruk! blijf vooral genieten van de omgeving, cultuur en het lekkere eten, straks zijn jullie zo fris en uitgerust dat je weer makkelijk tegen de temperaturen(8°C) van ons nederige kikkerlandje kunt. het ga jullie goed!

• 15 November 2008 - 20:08

Harrie En Riny:

Dag Jan en Els,
    het 'loopt' lekker, zo te merken en dan te bedenken dat jullie pas 2 weken in deze wereld verkeren! Volgens ons hebben jullie er helemaal je draai gevonden; de berichtgeving komt al best geroutineerd over!! Zijn jullie tijdens de trek al wel eens dezelfde mensen tegengekomen?
    Wat is het er mooi he! En wat een andere leven en dan te bedenken dat het voor die bevolking ook 2008 is. Daar sta je in je eigen wereldje (in ons geval het Veghelse) niet bij stil dat 2008 en straks 2009 op zo'n verschillende manieren beleefd wordt.
    Ja, onze Maarten was behoorlijk basic bezig; hij maakte er een 'sport' van. Dat zijn jullie niet van plan begrijpen we!
    Geniet maar lekker van de warmte, het licht (wij zitten hier al in de donkere dagen), het moois, de mensen, elkaar en alles wat je tegenkomt! Wij gunnen het jullie van harte en we genieten op afstand mee!!
    Herrie en Riny

• 16 November 2008 - 23:17

Chris:

Ben vanavond,op zondagavond, weer begonnen met het bekijken van deze site. Ziet er geweldig uit en beter weer dan hier.
    Werd zonder erg al na 12 uur met al dat kijken. Prachtige belevenis, maar wij zouden het jullie niet na doen.

• 20 November 2008 - 21:58

Yvonne:

Jan je ziet er goed uit in je tanga op het strand.Maar je moet niet je buik inhouden.