2e stop van ons avontuur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van elsenjan - WaarBenJij.nu 2e stop van ons avontuur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van elsenjan - WaarBenJij.nu

2e stop van ons avontuur

Door: els en jan

08 November 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi lieve allemaal.

Zitten hier samen lekker een potje te sniffen bij het lezen van jullie reacties. Maar goed, hier verder met ons verhaal.
We hadden een mooie en confortabele busreis van Singapore naar Mallaca van 5 uur, en zeker niet te vergeten....... lekker naast elkaar.
Veel bossen van palmbomen onderweg gezien. Jan nog door de buschauffeur afgezet met het geld wisselen maar daar leren we weer van. Het lijkt wel dat we binnen ons budget kunnen blijven hier. Maleisie is dan ook een heel andere wereld dan Singapore, een stuk armer dus. We worden wel steeds handiger met de Lonely Planet en kunnen er steeds beter meeomgaan evenals met het Engels. Hierdoor een prima hotel kunnen regelen voor 16 euro plus airco en prive wc en douche. We moesten wel onze nieuwe eigen lakenzakken gebruiken, maar goed dus
niet voor niks meegenomen dus.
Ook het ontbijt moesten wel zelf regelen, dat werd wel wat moeilijker. Els zat te kokhalzen bij het ontbijt toen Jan zat te smullen van zijn Chinese rijsttafel. ( let wel om 09.00 uur 's morgens)
Uiteindelijk toch iets gevonden voor Els wat toch ook wel smakelijk was. Daarna een fietstocht van 3 uur met gids door het achterland van Mallaca gemaakt op mountainbikes. We werden om 11 uur opgehaald door omze gids, een aardiger Maleisier in een gammel busjes. We waren met ons tweeen en de gids dus lekker een prive tour.
Nooit geweten, dat alles wat groeit en bloeit word gegeten en gebruikt.
Tijdens de fietstocht een grote groep apen gezien.
Halverwege de fietstocht moest onze gids naar de Moskee waar we toevallig in de buurt waren om te gaan bidden, en werden wij zomaar achtergelaten.
Spontaan werden wij na enige tijd uitgenodigd door een Moslimfamilie waar we getrakteerd werden op ranja en koek, erg lief allemaal.
Na een half uur werden we weer opgehaald en hebben we de fietstocht afgemaakt en zijn we met het gammele busje teruggebracht naar ons hotel.
Vandaag de stad Mallaca eens goed bezocht,waarbij duidelijk werd, dat onze opa's het hier ook voor het zeggen hebben gehad. Leuke dag geweest vandaag.
We waren van plan geweest om naar de jungle in de Tama Negara te gaan, maar we zijn hiervan afgestapt, omdat het risico van regen te groot is en daardoor de kans op een echte overlevingstocht. Daar hebben we geen zin in en daarom gaan we morgen proberen naar de Cameron Highlands te gaan. Dan zijn we ook in de binnelanden met jungle en kans op beter weer.
Jullie horen weer van ons. (wij gaan lekker chinees eten nu) Doeiiii x

• 08 November 2008 - 13:10

Mapje:

heee lieve mensen,
    Jullie zien er supergelukkig uit saampjes, geniet van alle mooie dingen , en Jantje , je niet teveel laten afzetten he? Ge bent toch unne plesiemens ???
    Veel plezier!!
    mapje XXX

• 08 November 2008 - 13:24

Peter Van Doremalen:

Hallo Els en Jan,

De eerste foto's zien er prima uit en uit de eerste berichten van jullie blijkt dat jullie genieten van de grote onderneming. Hoewel ik ook van Chinees eten hou, haal ik het altijd dichterbij (ha ha !) Geniet van het avontuur en hou ons op de hoogte. groeten,
    Peter en Angela

• 08 November 2008 - 18:33

Maria Rini:

els en jan
    Gaat goed he (op een paar kleine leerzame dingen na dan)Denk je wel aan de lijn s, morgens om negen uur aan de chinees.Die fiets tocht lijkt ons iets fantasties,niet zo veel tijd voor foto,s gehad>Je zegt een grote groep apen gezien,twas toch niet een spiegel voor de tempel.Veel plezier in de highlands hoop op een mooi verhaal.
    Veel liefs van ons,tot lezen en kijken.

• 08 November 2008 - 21:02

Kasper En Paula:

Heerlijk om te zien dat jullie t naar je zin hebben. Dit is nog maar week 1 en nu al zoveel ervaringen opgedaan. We gaan jullie zeker op de voet volgen. Van hieruit heel veel groetjes en geniet van elke dag. Dikke kus Dinkel en kasper.

• 09 November 2008 - 06:58

Bibio:

Hoi Jan en Els
    Ik heb hele mooie foto's gezien. Ook die met homopruik op is prachtig. Een rasechte homo. Hahahaha. Geniet van je vakantie.

• 09 November 2008 - 09:32

Dorothé:

Heeeeeeee luitjes,
    nou jullie zijn goed op weg echte backpackers te worden! Leuke foto's ook.
    En ook de Starbucks koffie. Aan het eten zal je echt wel moeten wennen+ ´s-ochtends al aan de Chin.rijsttafel!!!
    Nou have fun in the Highlands and take care.
    Liefs en groetjes, Dorothe

• 09 November 2008 - 10:19

Arpa:

Hallo lieve mensen,
    Wat geweldig om te zien dat jullie het zo goed naar je zin hebben en de foto,s zijn toppie het,geeft n gevoel dat jullie dicht bij zijn.
    Blijf genieten.
    Dikke kus van ons.

• 09 November 2008 - 10:58

Peter&lean:

Lieve Els en Jan

Mooie verhalen en nog mooiere foto's.Jan let je wel een beetje op je figuur.
    Geniet er maar goed van en tot het volgende berichtje.
    Heel liefs en kusjes

• 09 November 2008 - 15:12

Kees En Fiona:

Beste Jan en Els,

Leuk om jullie ervaringen te lezen aan de andere kant van de aardbol. Voorwat betreft het eten denk ik dat je voordat je met de maaltijd gaat beginnen altijd even moet kijken wat het is en anders te voren in de keuken. Ik hoop dat jullie wel norit bij hebben. Wij zagen de foto bij de grafstenen. Waren die van de Verenigde Oost Indie Compagnie? Wij zijn op dit moment ons te barsten aan het werken en heel erg jalours dat wij niet daar zitten maar in het koude Nederland. Groetjes vanuit het mooie Uden.

Kees en Fiona

• 09 November 2008 - 17:41

Harrie En Riny:

Ook al 'steken' we laat in; we hebben veel aan jullie gedacht en jullie foto's en berichten gevolgd! Geweldig! De spanning van ervóór is veranderd in enthousiasme aan jullie stralende gezichten te zien! Enne.... wij waren in de veronderstelling dat jullie gingen backpacken????? Daar hoort eigenlijk geen luxe hotel bij, toch!?!?
    Maar het lijkt ons wel heerlijk wanneer je je 's nachts niet hoeft te bekommeren om allerlei ongedierte. Jullie zullen overdag al alert genoeg moeten zijn op alles en nog wat in die onbekende wereld.
    En het zeulen met de bagage?? Dat went?
    We blijven jullie graag 'volgen' en geloof ons, we genieten mee!
    Hartelijke groet,
    Harrie en Riny

• 09 November 2008 - 18:01

Jaap:

Mapje, wil jij je identiteit bekend maken? Vraag me al een tijdje af wie jij bent.

• 09 November 2008 - 22:22

Loes:

hey jan & elsje!

Wauw ziet er goed uit jullie tweetjes daarzo! je kunt wel zien van wie japie dat reizigers bloed heeft :)! Veel genieten! houden wij jullie avonturen bij!

liefs loes

• 10 November 2008 - 09:10

Sissi:

Ha die Jan en Els,

als ik jullie foto's zie ben ik bang dat jullie voorlopig niet meer terug komen. geniet er van en we blijven jullie volgen

• 10 November 2008 - 11:36

Marc Vd Kerkhof:

Ha die Els Jan, globetrotters, fanfantastische fotos echt genieten, is jullie ook aan te zien. voor mij zijn de fotos heel herkenbaar net of er ik erbij ben. enne die chinees goed laten doorbakken dan is er niets aan de hand. en anders heb je ORS gi.
    Jan en met alles pingelen, en pingelen. (doe maar net of je op je werk bent)gi.een geruststelling de beurs schiet omhoog vandaag. 278 AEX dus boek een maand extra.joran vd Sloot kom je misschien wel tegen ergens want hij is thailand ontvlucht. de viezerik.
    heb je je pasje bij?? peter moet hem hebben.
    hier is het bar slecht weer, veel mensen weer griep.dus die enkele bui daar is te doen en misschien wel lekker.nou geniet en geniet. CARPE DIEM.
    ps je hebt nu gratis sauna.
    groeten marc

• 10 November 2008 - 13:43

Rinie & Annie.:

hallo lieve mensen,
    Wij komen net van een heerlijk weekend thuis, met ons hele gezin naar een vakantie park geweest de kinderen hebben ons verrast voor onze trouwdag.Dus nu thuis even vlug kijken of er nog nieuws van jullie is en ja hoor.Heel mooi die foto`s echt een andere wereld ook s`morgens aan de rijst is daar normaal.Ook in bangkok heb je mooie fietstochten die worden georganiseerd door een nederlander en duren een halve dag ,info daarover vind je op internet.heel veel plezier samen en tot het volgende bericht.liefs Rinie & Annie.

• 10 November 2008 - 22:05

Hannie:

Pas één week weg en het lijkt al zo lang.. mooie foto's, ziet er allemaal goed uit. Jullie zien er ook al wat meer ontspannen uit dan op de eerste foto's. Geniet ervan! Even iets anders... nou ken ik natuurlijk niet iedereen maar ook ik heb me al afgevraagt wie mappie is.

• 10 November 2008 - 22:08

Hannie:

ik bedoel mapje

• 11 November 2008 - 09:55

Jack:

Hallo trotters,
    Ook ik volg dit avontuur natuurlijk met argusogen,en zie de meest leuke uitstapjes de revue passeren.
    Gelukkig leer je al vlug om te gaan met je planetboekje en ga je gelukkig linksaf ipv rechts.
    Lekker eten en drinken zijn natuurlijk zijn ook kleine dagelijkse hoogtepunten.
    Ik wens jullie nog kei veel plezier en tot horens!!

• 11 November 2008 - 15:06

Henny V.d.heijden:

Jan/Els,wellicht kom de joran van er sloot nog tegen???? aanhouden die hap. Leuk om te zien en te lezen waar jullie zijn, maak er iets moois van,volgens mij is het niet veel uitrusten???
    hou het gezond met al die chinees.....groetjes,heny/liazo nu en dan lees ik even bij

• 11 November 2008 - 17:23

Frank Van Weereld:

Leuk om al jullie avonturen op de voet te kunnen volgen! Geniet ervan, en wij genieten op (grote) afstand met jullie mee!

Veel plezier!

• 11 November 2008 - 18:00

Joep En Marjo:

We lezen het allemaal wat jullie meemaken. Geweldig, wij zetten hier de kachel wel aan.
    Uitkijken daar hé. We hopen dat de grootste spanning eraf is, en dat jullie volop kunnen genieten.
    Joep en Marjo

• 12 November 2008 - 08:35

Mies:

Het wordt steeds leuker he?? :)
    Lekker Mac eten, starbucks koffie drinken, lekker aziatisch allemaal ;) ... Hi hi hi !

Ben zooo trots op jullie!

xxxx M.

ps: Wanneer krijg ik die pruik terug die je geleend hebt? :) :)

• 12 November 2008 - 12:14

Harrie Van De Laar:

Ha die Jan en Els. Ik heb bovenstaand berichtje gelezen en ik moet zeggen dat een indische rijstafel op nuchtere mag toch wel wat zware kost is. En jan je hoeft niet bang te zijn, we laten wel wat werk voor je over voor als jullie weer terug zijn van deze prachtige onderneming.

Groetjes en nog veel vakantieplezier, Harrie

• 12 November 2008 - 20:21

Ine:

Waar blijven jullie nou met het vervolgnieuws? Wij zijn heel erg nieuwsgierig naar jullie belevenissen.Kom met die verhalen.Liefs Herman en Ine

• 13 November 2008 - 12:36

Arpa:

He Luitjes,
    Elke dag weer kijken of er nieuws is van jullie.
    We zijn er erg benieuwd naar.
    Hopelijk tot snel.
    Dikke kus van ons.

• 13 November 2008 - 20:05

Paul En Yvonne:

Hallo lieve Els en Jan
    wat geweldig allemaal wat jullie zo meemaken en dat jullie zo lekker genieten.let goed op je centen,je hebt toch wel geleerd van claire en Willemijn hoe je met dievetuig moet omgaan.Jullie hebben mooie foto's gemaakt.Geniet lekker want voor je het weet ben je weer aan het werk.

• 17 November 2008 - 21:04

Marcel.:

Hoi Els en Jan.

Wat een prachtige foto's!!
    Ik ben stik jaloers.
    Nog een hele fijne tijd daar en je kunt nooit genoeg foto's maken.

Groeten Marcel & Tilly.

PS: Ik help wel mee om de foto's uit te zoeken.