MACHU PICCHU EEN HOOGTEPUNT !!! - Reisverslag uit Ica, Peru van elsenjan - WaarBenJij.nu MACHU PICCHU EEN HOOGTEPUNT !!! - Reisverslag uit Ica, Peru van elsenjan - WaarBenJij.nu

MACHU PICCHU EEN HOOGTEPUNT !!!

Door: Els en Jan

02 April 2011 | Peru, Ica

Hoi Allemaal.

Nou het is al weer even geleden maar hier zijn we dan weer. In Puno was Jan ziek maar gelukkig na twee dagen alweer opgeknapt en konden we weer verder. Gek hoor die hoogte, dit hebben we toch echt wel onderschat. Zoals ons An(neke) eerder in een reactie vroeg, je zit soms bij de minste inspanning echt achter je adem. Toen de tip van Riny en Harrie, de Uros indianen op het titicacameer. In eerste instantie dachten we dat dit alleen een commerciele toeristen attractie zou zijn. Nou het was zeker de moeite waard hoor. Die mensen leven echt op drijvende eilanden. We kregen een uitleg van hoe de mensen hier leven en hoe de eilanden worden gemaakt en onderhouden. En ja kun je het ze kwalijk nemen dat ze iets proberen te slijten aan de (rijke) toeristen ?
De volgende dag weer met het busje de reis vervolgd naar Cusco. Dit is de Inca hoofdstad van Peru. Een heel gezellige en mooie stad met vele kerken en oude gebouwen. Het werd een superdeluxe zwitsers hotel in de binnenstad van Cusco. En waarvoor ben je in Peru?? Om de Machu Picchu (grote berg) te bezoeken. Jan was eerst niet zo enthousiast om weer naar die "ouwe meuk " te gaan kijken, maar was na afloop diep onder de indruk. We hadden een tour geboekt van 2 dagen en 1 nacht. De tourleider zette ons 's ochtends op een mini busje richting Ollantaytambo alwaar we de op de Incarail verder zouden reizen naar Agus Calientes. Dit is alleen te bereiken via deze trein. We moesten wachten totdat de minibus vol was en dat duurde lang !!!! Conclusie we misten de aansluiting met de trein. Balen dus. Maar een heel aardige station chef heeft ons ticket omgezet naar de trein van 's avonds zodat we die dag gelukkig nog met de laatste trein mee konden. Voor ons bezoek aan Machu Picchu konden we kiezen uit twee tijden 06.00 en 11.00 uur. Omdat het toch ook vakantie is kozen wij voor 11.00 uur. En of de (Inca) goden er mee speelden, heel de ochtend goot het pijpenstelen. Maar toen wij boven op de berg aankwamen brak de zon door. Geweldig om zo deze ervaring mee te maken. De Machu Picchu is een Incastad gebouwd in 1500 en pas 100 jaar geleden ontdekt. Een mystieke plek zoals jullie wel in onze foto's kunnen zien. Hier leefde een gemeenschap ingesloten door gigantisch hoge bergen en regenwouden. Het was in 1 woord prachtig en machtig interessant. Uiteindelijk is ons bezoek ervaren als een zeer bijzondere magische spirituele plek op onze aardkloot. Niet gedacht dat het zo bijzonder zou zijn.
Na Cusco met de nachtbus (kon niet anders) opweg naar Nasca. Geboekt voor een luxe bus met diner, ontbijt, hostes en zelfs slaapstoelen dus dat moest goed komen. Dus niet. De bus kreeg tussen 01.30 en 06.00 uur pech en bleef op een parkeerterrein wachten. Motor uit, geen airco bloed heet in die bus dus weinig slapen. Uiteindelijk met 4 uur vertraging aangekomen in Nasca. Daar 1 dag gebleven en de “nasca-lijnen” vanuit uitkijktorens bekeken. (vliegtuigjes waren onbetaalbaar geworden ivm het neerstorten van 2 vliegtuigjes kort geleden) Weining indrukwekkend.
Dus de volgende dag naar Ica. Daar direct doorgereden naar Huacachina. Een kleine oase midden in de hete woestijn. Een hotel (weer Zwitsers) met zwembad gevonden en drie heerlijke dagen gehad. Daar met een buggy door de woestijn wezen crossen, net een achtbaan. Ook meegedaan aan sandboarding.(Jan dus, Els nog steeds bang voor haar arm) Jan had nog nooit op een snowboard gestaan en dat werd dus zandhappen. Later maar op de snowboard gaan liggen en dat was ook al spectaculair. ( En die ouwe had een spierpijn de volgende dag)
Ook een dagtripje geboekt naar Paracas-Islas Ballestas. Dit worden de kleine Galapagos eilanden genoemd. Dit zijn een aantal eilandjes, een uur varen met een snelle speedboot de zee op. Prachtig die eilanden vol maar dan ook echt vol met een tapijt van vogels: o.a. pinguins, aalscholvers, Jan van Genten enz. enz. Ook was er een grote kolonie zeeleeuwen. We bleven maar foto’s maken.
We zijn begonnen aan onze laatste 14 dagen. Morgen gaan we nog een maal een erg lange busreis maken ( 20 uur) om op de het mooiste strand van Peru (zeggen ze)onze laatste dagen vol te maken. (Aan de grens met Ecuador, de badplaats Mancora)
Daarover later meer in misschien ons laaste verslag.

Liefs Jan en Els

• 02 April 2011 - 06:18

Kim Vd Doelen:

Hoi Jan en Els,

Wat een droomreis... geweldig!
    Wat een prachtige foto's!
    Geniet van jullie laatste twee weken(wat vliegt de tijd!!!)!

Liefs uit hartje Veghel;)

• 02 April 2011 - 07:41

Herman En Ine:

Tjee wat en verhalen en wat een foto's, geweldig! Jan blijft toch 'n kwajongen, of niet dan. Lekker he Jan om in het zand te spelen. Denk nog maar niet aan naar huis gaan, gewoon genieten en beleven.

Liefs Herman en Ine

• 02 April 2011 - 08:18

Leo En Ria:

hallo Els en Jan

Heel leuk om ook deze reis van jullie te hebben gevolgd. We hebben de verhalen meet plezier gelezen en genoten van de moie foto's. Na al jullie ervaringen is een afsluiting met een strandvakantie op zijn plaats. Nog lekker uitrusten en voorbereiden op de terugreis, genieten van de ervaringen en een beetje denken aan het leventje hier (ook niet slecht)

groetjes Leo en Ria

• 02 April 2011 - 09:03

Bob Te P.:

Ziet er allemaal fantastisch uit !
    Kun je toch mooi zeggen dat je dit allemaal met eigen ogen gezien hebt!
    Geweldige ervaring!
    (Baard in de keel ?)

• 02 April 2011 - 09:07

Bets En Sjef:

een bericht vanuit kloosterhof,hier is alles goed,een beetje zoeken waar alles is gebleven en hoe alles werkt.het is heel mooi geworden maar het is allemaal op zijn plaats.je zult verbaast staan als je het ziet.wij hopen hier samen nog lang van te genieten.wij zien jullie spoedig.heel veel liefs .groeten pa en bets.

• 02 April 2011 - 09:11

Jaap:

Toch gedaan moeke in de buggy, geen lastvan je arm gehad? Ziet er weer mooi uit allemaal! Nieuwe hotel ook weer skype? Geniet van het mooiste strand van Peru. Dan doen wij dat ook hier vandaag met 22 graden ;) xx

• 02 April 2011 - 10:25

Hannie:

Ziet er allemaal weer erg mooi en indrukwekkend uit! Geniet van de laatste weken en het (lekkere) strand. Wij gaan vandaag ook in de zon. Veel liefs en tot snel xxx

• 02 April 2011 - 15:34

Arpa:

Hoi lieve luitjes.

Fijn jan dat je weer snel de oude was.

Ik weet het het word eentonig . Maar jee wat indrukwekkend allemaal.
    Wat is er toch veel moois te zien op onze aarde..

Geniet nog enkele weken en tot snel
    Liefs van ons.

• 02 April 2011 - 17:45

Maria Rini:

pracht verhaal

Fijn dat alles zo goed gaat met dan af en toe kleine dipjes maar die kunnen gelukkig de pret niet drukken .
    Jan een tip als je op de rots gaat liggenslapen moet je wel je hoed opzetten en je snorharen mag je ook wel eens scheren.Snowborden op zand gelukkig is els nog wel goed bij haar hoofd en maakte er een foto van met jouw erop kun je het thuis nog eens nakijken dat je toch beter van die coce kunt afblijven.

Nog veel reis/vacantie plezier deze helaas voor JULLIE deze laatste twee weken.

Groetjes maria en rini

• 03 April 2011 - 08:49

Peter En Lean:

Hoi Jan en Els,

Weer een prachtig verhaal en foto's.
    Wat gaat de tijd toch snel. Jan je ziet er ruig uit met al dat haar om je kin!
    Geniet nog maar en tot over 2 weekjes.

Heel veel liefs van Peter en Lean

• 03 April 2011 - 10:57

Maurice:

Och mijn lieve snuite patattekes...
    Wa makte gullie toch mooie foto's! :)
    Die vrouw met dat roze hoedje voor het riet zou zo bij ons op de muur mogen... Als we hem tenminste zelf gemaakt zouden hebben dan he :P

Machu Pichu een hoogtepunt?
    Da's nog niks! Hier bij ons. In Den Bosch weet je wel. In onze tuin. Nou daar gebeurd ook van alles. We hebben twee koolmeesjes in ons vogelhuisje! En wat denk je? Ze komen regelmatig terug met takjes en vliegen dan op en neer. We vermoeden dat ze iets in hun schild voeren, maar hebben ze nog niet kunnen betrappen op criminele activiteiten. Op hun ontmaskering moeten we nog even broeden, maar we zullen erachter komen!

Oh wat een spanning en sensatie he? :S

Tot gauw... xxx

• 03 April 2011 - 17:56

Harrie En Riny.:

Leuk weer van jullie gehoord te hebben! En geweldig leuk zo'n herkenbare beelden te zien! We zeiden al 'misschien dat we nog dezelfde gezichten zien als we onze foto's naast elkaar zouden leggen'. Op de Ballestas eilanden zagen we in ieder geval wel bekende gezichten!!! Mooi hé!
    En nou de laatste weken!! Goh, dan is het weer echt afkicken. Maar als je daar weer eenmaal doorheen bent hopen we dat jullie hier de mooie dingen ook weer gaan zien! Wel geen rieteilanden en Incaresten maar.......mensen die blij zijn dat jullie er, met jullie geweldige ervaringen en herinneringen, weer zijn!!
    Els en Jan, geniet er nog van en tot de laatste mail! Hartelijke groet!

• 04 April 2011 - 13:22

Mapje:

Wauw wat weer een mooi verslag van jullie avontuur, keileuk om te lezen ,en idd , wat vliegt de tijd !
    Nog efkes lekker genieten hoor!
    Liefs Mapje X

• 07 April 2011 - 10:30

Leo Hanny:

weer geweldig om te lezen , en de foto,s te bekijken.Jullie stralen uit dat jullie er ontzettend van hebben genoten,
    nog fijne dagen en een goeie terugreis. groetjes

• 07 April 2011 - 16:14

Rinie & Annie.:

Hallo lieve familie,
    Wat is er op onze aarbol toch veel moois.Nog een week en dan beginnen jullie weer aan de thuis reis.Ook wel weer fijn na al die weken weer thuis bij de kinderen ,fam en vrienden.Ongetwijfeld met heel veel mooie verhalen,maar eerst nog lekker een week genieten.Voor volgende week een hele goede thuisreis en gauw tot ziens.
    Liefs van Rinie en annie.

• 07 April 2011 - 19:05

Loes:

gaaf verhaal maar vooral: STOERE FOTO"S!! wauw gave dingen gedaan! geniet van jullie laatste tijd daar!

liefs loes

• 08 April 2011 - 13:10

Yvon En Paul:

Hallo wat gaat de tijd toch snel, geniet nog lekker de laatste paar dagen. Ben wel weer blij als je op het werk bent.Neem even een leuke Inca voor mij mee, handig voor de oppas en het huishouden. Tot gauw.

• 08 April 2011 - 19:07

Gerben:

Opnieuw mooie foto's en leuk verslag.
    Lekker nog even genieten op het strand en daarna hoop ik natuurlijk dat je weer de wind gaat breken voor mij op de fiets langs het kanaal want moet het tot op heden nog steeds alleen doen :-)

• 10 April 2011 - 18:23

Dorothé:

Hé Jan & Els,

jullie beginnen aan de laatste week van jullie gewelidige reis. Wij wensen jullie nog een aantal fijne en avontuurlijke dagen. Geniet ze nog.
    Liefs, HuDo

• 11 April 2011 - 05:50

Jaap:

Nog maar een paar nachtjes slapen!! xx

• 11 April 2011 - 15:36

Arpa:

Zal het jullie tegen vallen om weer in ons kikkerlandje te zijn??
    Maar wij zijn blij als we jullie weer veilig thuis zijn .Het blijft toch een hele onderneming.
    Als jullie dit nog lezen een hele goed terugreis gewenst en tot snel.
    Kus van ons.

• 11 April 2011 - 15:49

Jeanne En Peter:

hoi Els en Jan het zit er bijna op maar het zag er allemaal geweldig uit ik was gewoon een beetje mee op reis wat zal het weer wennen zijn al de dingen die hier gebeurd zijn te zien en te horen geniet nog even groetjes Jeanne en Peter