WEEKJE STRAND IN CHILI - Reisverslag uit Iquique, Chili van elsenjan - WaarBenJij.nu WEEKJE STRAND IN CHILI - Reisverslag uit Iquique, Chili van elsenjan - WaarBenJij.nu

WEEKJE STRAND IN CHILI

Door: Els en Jan

12 Maart 2011 | Chili, Iquique

Chillen in Chili.

Vanuit onze driedaagse tour door het hooggebergte in Bolivia, kwamen we aan in een erg leuk plaatsje midden in de woestijn van Chili, San Pedro de Atacama.
Lekker warm weer en een bijzonder leuke relaxste sfeer. Dus een paar dagen gebleven. Vervolgens besloten met de bus naar het strand van Chili op zoek te gaan. De vorige dag al kaartjes gekocht en wij opweg naar het busstation Daar aangekomen bleek onze bus al vertrokken te zijn. Wij (Jan) stennis maken doch uiteindelijk bleek het toch aan ons te liggen. Bij het passeren van de grens van Bolivia met Chili hadden we geen rekening gehouden met weer een uur tijdsverschil en hadden we dus al drie dagen met de verkeerde tijd rond gelopen.
Uiteindelijk met een latere bus aan de kust aangekomen. Was een flinke industrie/ havenstad met mooie koloniale huizen maar GEEN strand. De volgende dag dan maar weer met de bus op weg naar een andere plaats aan de kust, Iquique. Prachtige route langs de kust. Was een gekke ervaring. Aan de ene kant een prachtige blauwe zee en aan de andere kant een dorre kale woestijn met hoge bergen. Onderweg nergens srtand te ontdekken maar uiteindeljjk in Iquique voor het eerst ja hoor een heerlijk mooi STRAND !!!!!!!
Leuk hotelletje gevonden en de volgende dagen "verplicht" genieten aan het strand. (was geen straf hoor) Jan had namelijk voor het eerst jicht in zijn grote teen en kon bijna niet meer lopen. Na een bezoek aan een farmachie en de nodige pillen ging het gelukkig na een dag of 4 weer wat beter. Iquique een erg leuk stadje en we zijn er dan ook ruim een week gebleven.
Dan nog die onvoorspelbare natuur. In het begin dat we in Iquique waren hoorde we in het hotel een vreemd geluid. We zagen hotelpersoneel naar buitenkomen en wat verschrikt om zich heen kijken.Het bleek een lichte aardbeving te zijn geweest.
Gisterenavond kregen we weer met een ander natuurverschijnsel te maken. We hadden op het nieuws de aadbeving in Japan meegekegen maar daar verder geen aandacht aan geschonken. Dat werd 's avonds na het bezoek aan het stand wel anders. We werden uit ons hotel geevacueerd. Een tsunamiewaarschuwing. We werden met de rest van de bevolking tussen 20.30 tot 01.30 uur naar een hoger gelegen stadsdeel gestuurd waar we ons op straat maar moesten vermaken. (Daar hebben we dit reisverslagje maar zitten tikken.) Na een paar uur op een bankje te hebben gezeten, kwam er een vrouwtje ons een mok koffie en voor Jan later zelfs nog een warme trui brengen. Toen het steeds later werd mochten we zelfs bij dat vrouwtje binnen de evacuatie afwachten. Haar man heeft ons om 01.30 uur nog naar het hotel gebracht. Hoezo Zuid-Amerika griezelig ? Gelukkig bleek de tsunamiewaarschuwing toch loos alarm geweest te zijn.
Minder spectaculair maar voor Els net zo spannend. Ze moest weer in het buitenland naar de kapper. Viel achteraf toch weer mee en ze zag er weer knap uit.
Nou dit was het voorlopig weer. Morgen gaan we weer op weg (Na 8 dagen op ons gat te hebben gezeten/gelegen) op weg naar de grens met Peru.

liefs Jan en Els.

• 12 Maart 2011 - 13:21

Marc Vd Kerkhof:

Jan Els,ook nu weer prachtige fotos,het blijft erg leuk jullie te volgen.
    De reis doet jullie goed volgens mij,het ziet er allemaal ontspannen uit.En Jan sterkte met de teen.Zo houden jullie elkaar in evenwicht .Els net hersteld.geniet van de laatste weken. groeten marc.

• 12 Maart 2011 - 13:54

Wilma:

Oh wat een mooie foto's, geweldig.
    Nog een hele fijne tijd.
    xxx

• 12 Maart 2011 - 14:44

Harrie En Riny:

Hallo Els en Jan,
    alweer zo'n mooie foto's en alweer een verslag vol belevenissen! Ja, in Japan is het andere koek; 't zou je vakantiebestemming zijn geweest. Dan maar beter een tsunami die heel erg meevalt. Ook jullie maakten een aardbeving mee; dat overkwam ons ook in Peru. Maar toen was het voor iedereen duidelijk wat er aan de hand was; ik heb het als doodeng ervaren.
    Wat zal het straks weer saai zijn als jullie weer terug zijn in Nederland waar alles geregeld is behalve het weer. Voorlopig nog maar niet aan denken ook al wordt het hier echt lente. Op dit moment zit een groepje kinderen buiten op straat (in het woonerf) gezellig samen te timmeren! Dat is voor ons genieten!!
    Els en Jan, we denken vaak aan jullie en het is geweldig fijn dat we kunnen zien waarover jullie steeds zo enthousiast schrijven! Jullie stralen het plezier van de reis uit!! We kunnen niet anders dan meegenieten!!
    Hartelijke groet en een fijne tijd in Peru!!

• 12 Maart 2011 - 15:47

Gerard En Anneke:

Hoi Els en Jan,
    Wat hebben wij toch een verkeerde kijk op de mensen daar. Zo lief, hoe jullie geholpen werden. Echt hartverwarmend. Het zal voor jullie toch wel even schrikken zijn geweest. Als je de beelden van de tsunami in Japan ziet, wordt je niet vrolijk. Waar je wel vrolijk van wordt is het biertje wat Jan vastheeft. ( Kon je het toch wegkrijgen? ) We hopen dat het wat beter gaat met je teen Jan, want dat kan echt wel pijnlijk zijn. Verder wensen wij jullie een fijne voortzetting en tot het volgende bericht.
    Groetjes van ons.

• 13 Maart 2011 - 11:07

Henry En Hannie:

Ziet er weer goed uit die foto's. Henry is jaloers op zo'n pilsje! Wat lief van die mensen dat ze zo voor jullie zorgde na de evacuatie. Ik weet niet wat jullie tot nu toe gezien hebben van de aardbeving en de tsunamie, maar de beelden zijn verschrikkelijk!
    Wij hebben de carnaval weer overleeft, Kim is verhuisd en Pa en Bets gaan volgende week!
    Groetjes H&H x

• 13 Maart 2011 - 16:13

Gerben:

Hoi Jan/Els, leuk om jullie op deze manier te volgen. Prachtige foto's vooral van Bolivia. Een paar dagen strand is nooit verkeerd en het glas bier wordt ook steeds groter zag ik op de foto. Heel veel plezier nog, geniet ervan en ik blijf benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen.

• 13 Maart 2011 - 17:08

Arpa:

Hoi Luitjes.
    We hadden het er net over of jullie ook last van de aardbeving gehad zouden hebben.?
    Rand van Mexico ook nog wel .
    Totale verwoesting in Japan dan maar even schrikken en dat het later gelukkig meevalt.
    Je moet er niet aan denken.
    Jannneman we konden onze ogen niet geloven wat een glas bier zeg.!!
    Els je haar ziet er goed uit ,trouwens je ziet er altijd goed uit .
    Jan succes met je teen want jicht is erg pijnlijk
    Maar ja ergens begint de leefdtijd er toch uit te komen
    Grapje dat weet je wel he.

Lieve groet en knuffel van ons.

• 13 Maart 2011 - 18:43

Rinie & Annie:

Hallo Lieve mensen,
    Wat een belevenis weer maar jullie zien er goed uit op de foto`s prachtig.Maar Jan jicht is pijnlijk maar ook niet te combineren met z`............ n groot glas bier.Je urinezuurgehalte stijgt en daar van krijg je die kristallen die bij jicht horen en erg pijnlijk kunnen zijn.Het leven is keuze`s maken ,of een lekker glaasje alcohol op zijn tijd met de kans op jicht pijn of niets drinken van dat lekkers maar dat is ook zo saai. Geniet er maar lekker van nu is het vakantie.Ook wij zijn druk met de voorbereiding,we hebben er heel veel zin in.liefs Rinie en Annie.

• 14 Maart 2011 - 19:15

Joep En Marjo:

Het is weer super om te zien waar jullie zijn. Hou het nog maar even vol. Dit pakt niemand meer af. Niet zo vreemd die jicht Jan. Moet je vooral die grote potten bier drinken!!!!
    Veel plezier en genot daar.
    Joep en Marjo

• 15 Maart 2011 - 21:05

Wim Van Wanrooij:

leuke foto,s.
    wist niet dat je op wereld reis was.
    wens jullie veel plezier.

• 16 Maart 2011 - 14:27

Dorothe:

Zon, zee, prachtige foto's, lieve gastvrije mensen, VETTE potten bier, goede kappers................. wat wil een mens nog meer???

Gelukkig is een Tsunami jullie bespaard gebleven. Pffff daar moet je toch niet aandenken. Geniet nog maar lekker. Fijne tijd nog.

Dikke zoenen, HuDo

• 17 Maart 2011 - 19:00

Chris:

Jan en Els (wij zijn ook weer terug van onze 5 weekse reis) ik zit te smullen van jullie ervaringen. Van leuk tot spannend en alles er tussenin. Heel wat anders dan 5 weken in zuid-europa, waar alleen gerust werd door ons. Wens jullie nog een leuke laatse maand aldaar en ik blijf het nu weer op de voet volgen.

• 17 Maart 2011 - 19:00

Chris:

• 18 Maart 2011 - 14:18

Peter En Lean:

Hoi Jan en Els, wat een verhaal weer!!
    gelukkig dat jullie niks hebben gemerkt van de kleine aardbeving, in Japan is dit wel erger. Maar nu iets anders, Jan wat een glasje bier, denk je dan niet even aan ons Peerke.
    Gelukkig zijn de kapper daar een beetje bij de tijd, je ziet er weer erg goed uit .Nu jullie weer goed uitgerust zijn ga maar weer op avontuur in Peru. Tot over een klein maandje dan zijn jullie er weer. Heel veel liefs. Peter en Lean.
    p.s. zal niet meer zo lang wachten met een berichtje.

• 18 Maart 2011 - 14:20

Peter En Lean:

Was nog wat vergeten.
    DENK NU AAN HET TIJDSVERSCHIL.
    we zijn bang dat jullie anders niet eens thuis komen.

• 18 Maart 2011 - 15:57

Leo Hanny:

Geweldig jullie ervaringen, weer mooie foto,s en we krijgen dorst als we dat bier zien!!!
    Geniet nog maar van de resterende tijd. veel plezier.
    groetjes van ons.

• 20 Maart 2011 - 12:45

Eva En Arno:

Je kunt de pageviews links onderin zien op deze pagina (links van de foto's onderaan). Jullie teller staat op 33949!!!